کد خبر : 3928
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 تیر 1398 - 19:28

مدیر کل راه آهن شرق کشور در خواف: میزان جابه جایی سنگ آهن تا سال ۱۴۰۴ از سنگان خواف سالانه به ۲۵ میلیون تن افزایش می یابد که ۲۱ میلیون تن آن توسط حمل و نقل ریلی انجام می شود.

مدیر کل راه آهن شرق کشور در خواف:  میزان جابه جایی سنگ آهن تا سال ۱۴۰۴ از سنگان خواف سالانه به ۲۵ میلیون تن افزایش می یابد که ۲۱ میلیون تن آن توسط حمل و نقل ریلی انجام می شود.

حمل و نقل بار در راه آهن شرق کشور ۶۰ درصد افزایش یافت به گزارش خواف نیوز به نقل از ایرنا مدیر کل راه آهن شرق کشور گفت: میزان حمل و نقل و تخلیه بار توسط ناوگان ریلی این منطقه در سه ماه ابتدای سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش داشته است.

حمل و نقل بار در راه آهن شرق کشور ۶۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایرنا مدیر کل راه آهن شرق کشور گفت: میزان حمل و نقل و تخلیه بار توسط ناوگان ریلی این منطقه در سه ماه ابتدای سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش داشته است.

محمد رضا چنگانی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح ایستگاه راه آهن خواف طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان جابه جایی و تخلیه کالا طی سه ماه امسال در منطقه راه آهن شرق کشور را ۲ میلیون و ۶۷۵ هزار تن ذکر کرد.

وی افزود: این میزان بار شامل سنگ آهن، زغال سنگ و سیمان توسط ناوگان حمل و نقل ریلی اداره کل راه آهن شرق از ایستگاههای خواف، تربت حیدریه و زاوه خراسان رضوی و طبس خراسان جنوبی به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی میزان جابه جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل ریلی شرق کشور را نیز طی این مدت پنج هزار و ۶۱۰ نفر و این تعداد در سال گذشته را یک میلیون و ۱۸۷ هزار نفر ذکر کرد.

چنگانی گفت: ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بار در سال گذشته توسط ناوگان راه آهن شرق کشور حمل شد که نسبت به سال ۱۳۹۶ بیش از ۲۵ درصد افزایش داشت.

وی افزود: با بهره برداری از طرح راه آهن خواف به هرات افغانستان در سال نخست ۷۰۰ هزار تن بار در این مسیر جابه جا یا ترانزیت خواهد شد.

وی اظهار داشت: پارسال همچنین پنج میلیون تن بار از ایستگاه راه آهن خواف به مقصد فولاد مبارکه و زرین شهر اصفهان و فولاد خراسان حمل شد.

چنگانی گفت: با توجه به ظرفیت های منطقه، میزان جابه جایی سنگ آهن تا سال ۱۴۰۴ از سنگان خواف سالانه به ۲۵ میلیون تن افزایش می یابد که ۲۱ میلیون تن آن توسط حمل و نقل ریلی انجام می شود.

اداره کل راه آهن شرق کشور یک هزار کیلومتر مسیر ریلی در ایستگاههای راه آهن خواف، کاشمر، تربت حیدریه و طبس تا یزد را زیرپوشش دارد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر پنجشنبه در ادامه سفر به استان خراسان رضوی از طرح راه آهن خواف تا هرات در محدوده شهرستان خواف و جاده خواف به رشتخوار بازدید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.