کد خبر : 6990
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 آبان 1402 - 6:00

ورود ایمیدرو به پرونده باند دوم جاده خواف-تربت‌حیدریه

ورود ایمیدرو به پرونده باند دوم جاده خواف-تربت‌حیدریه

فرماندار رشتخوار گفت: شرکت ایمیدرو دو قطعه از طرح باند دوم جاده سنگان ـ خواف ـ رشتخوار به تربت‌حیدریه را به صورت ۱۰۰ درصد از اعتبارات خود و بدون مشارکت راه و شهرسازی می‌سازد. به گزارش خواف نیوز به نقل از ایسنا حسین باهوش اظهار کرد: با توجه با اهمیت و حساسیت تکمیل طرح باند

فرماندار رشتخوار گفت: شرکت ایمیدرو دو قطعه از طرح باند دوم جاده سنگان ـ خواف ـ رشتخوار به تربت‌حیدریه را به صورت ۱۰۰ درصد از اعتبارات خود و بدون مشارکت راه و شهرسازی می‌سازد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایسنا حسین باهوش اظهار کرد: با توجه با اهمیت و حساسیت تکمیل طرح باند دوم مسیر جاده آسفالته سنگان ـ خواف ـ رشتخوار به تربت‌حیدریه، ۱۵ آبان ماه سال جاری نشست مشترکی با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های خراسان رضوی، فرمانداران خواف و رشتخوار و شورای شهر رشتخوار با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت زیرساخت در دفتر معاون وزیر راه و شهرسازی و شرکت ایمیدرو برای تعیین تکلیف این جاده برگزار شد.

وی افزود: پس از ارائه گزارش‌های لازم وضعیت جاده سنگان خواف تا تربت‌حیدریه و روند کند ساخت باند دوم این مسیر، شرکت ایمیدرو ساخت قطعات ۲ از سمت خواف و ۷ را از سمت رشتخوار برعهده گرفت.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه در این نشست برای شروع ساخت قطعه ۷ از دو ماه آینده قول مساعد داده شد، اظهار کرد: ساخت این مسیر به قطعات ۱۰ گانه تقسیم شده که قطعه‌های ۱ و ۱۰ از سوی راه و شهرسازی و ایمیدرو در حال ساخت است و به پیشنهاد استاندار خراسان رضوی، سایر قطعه‌ها به صورت مجزا بدون مشارکت بین ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی تقسیم و تکمیل شود.

بخشی از تصادفات جاده‌ای ناشی از ترافیک تردد تریلرهای حامل سنگ‌آهن از معادن سنگ‌آهن سنگان و ترانزیت‌های گمرکی در این مسیر جاده‌ای، موجب مرگ و خسارات جانی و مالی به شهروندان شهرستان‌های خواف و رشتخوار شده که در جدیدترین مورد آن در آبان ماه جاری، بر اثر سانحه رانندگی یک دستگاه تریلر در شهر رشتخوار، دو دختر ۶ و ۸ ساله از یک خانواده جان باختند و این تصادف تا حدی سبب خشم مردم آن منطقه شد به طوری که مسیر مواصلاتی خواف به تربت‌حیدریه را برای ساعاتی بستند و در نهایت با وساطت فرماندار رشتخوار، مسیر یاد شده بازگشایی شد.

اجرای مانده طرح باند دوم مسیر ارتباط زمینی سنگان – خواف – رشتخوار – تربت‌حیدریه، به طول ۱۳۰ کیلومتر از ۱۷ مهر ۱۳۹۸ آغاز شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.