کد خبر : 2462
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 - 5:17

جوابیه دامپزشکی خواف به خبر تلفات دام های روستای شهرک

جوابیه دامپزشکی خواف به خبر تلفات دام های روستای شهرک

پیرو درج خبری با عنوان « تعداد زیادی از دام های روستای شهرک بالا خواف تلف شدند.»در مورخ 5 اسفند 97 توسط این پایگاه خبری روابط عمومی  شبکه دامپزشکی خواف جوابیه ای در مورد این خبر ارسال نموده اند که متن جوابیه عینا منتشر می شود: با سمه تعالی مدیر مسئول محترم پایگاه خبری خواف

پیرو درج خبری با عنوان « تعداد زیادی از دام های روستای شهرک بالا خواف تلف شدند.»در مورخ 5 اسفند 97 توسط این پایگاه خبری روابط عمومی  شبکه دامپزشکی خواف جوابیه ای در مورد این خبر ارسال نموده اند که متن جوابیه عینا منتشر می شود:

با سمه تعالی

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری خواف نیوز

موضوع: جوابیه

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

 

احتراماًوفق قانون مطبوعات جوابیه این شبکه را در خصوص خبر چاپ شده مورخ 5 اسفند ماه سال 1397 به شرح ذیل چاپ نمایید.

در خبر مذکور اعلام شده نیمی از دام­های دامداران روستای شهرک شهرستان خواف به دلیل بیماری ناشناخته تلف شده­اند و دامپزشکی اقدام موثری در جهت شناخت این بیماری و درمان انجام نداده است که موارد انتسابی در خبر مبنی بر میزان تلفات، ناشناخته بودن بیماری و عدم اقدام موثر توسط دامپزشکی شهرستان ناصحیح می­باشد.

طی مراجعه دامداران در بهمن ماه سال جاری با معاینه دام و انجام کالبدگشایی بر روی تلفات ارجاعی به شبکه بیماری آنتروتوکسمی تشخیص داده­شد که در جهت درمان دارو تجویز گردیده و به دامداران مشاوره داده شد که حتماً واکسن آنتروتوکسمی (به صورت محلی سرخ روده) تزریق شده و تکرار آن را 14 روز بعد حتماً انجام دهند.

با بررسی ها و نمونه برداری های که توسط کارشناسان استان صورت پذیرفت بیماری مورد نظر در برخی موارد PPR، آنتروتوکسمی و در غالب موارد اسهالی انگل کوکسیدیوز تشخیص آزمایشگاهی داده شد. واکسیناسیون PPRدر بهمن ماه سال جاری انجام شده و واکسن آنتروتوکسمی از استان تهیه و توسط اکیپ­های بخش دولتی در روستا تزریق گردید.

بیماری کوکسیدیوز یک بیماری انگلی روده­ها می­باشد که نگهداری دام­ها به صورت غیر بهداشتی، تجمع بالا دام در آغل، عدم تهویه مناسب و رطوبت بالای بستر و محیط موجب تشدید بیماری می­شود. بیماری تنها در روستای شهرک اتفاق افتاده و در دیگر روستاها مواردی مشاهده نگردیده است.

از دامداران عزیز درخواست می­گردد از جابجایی دام بدون مجوز حمل قرنطینه خودداری نموده و شرایط بهداشتی محیط در دامداری­ها رعایت نموده همچنین در صورت بروز بیماری از طریق دکتر دامپزشک درمان دام را پیگری نموده و از انجام خود درمانی پرهیز نمایند.

دکتر محمد باصری ازغندی

 روابط عمومی شبکه دامپزشکی خواف

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.