کد خبر : 7063
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 14:00

۸۶۸ هکتار منابع طبیعی خواف با مشارکت مردم نهال‌کاری شد

۸۶۸ هکتار منابع طبیعی خواف با مشارکت مردم نهال‌کاری شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خواف گفت: ۸۶۸ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان با مشارکت مردم و مجموعه های دولتی و خصوصی از ابتدای سال جاری تاکنون نهال‌کاری شد. مهدی کریمی روز دوشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی  افزود: به دنبال تاکید رهبر معظم انقلاب در آیین روز درختکاری پارسال مبنی بر

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خواف گفت: ۸۶۸ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان با مشارکت مردم و مجموعه های دولتی و خصوصی از ابتدای سال جاری تاکنون نهال‌کاری شد.

مهدی کریمی روز دوشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی  افزود: به دنبال تاکید رهبر معظم انقلاب در آیین روز درختکاری پارسال مبنی بر کاشت سه نهال توسط هر ایرانی، کاشت نهال با مشارکت بخشهای مختلف و به خصوص مردم در عرصه های منابع طبیعی خواف در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۷۵ هزار اصله نهال بوته بیابانی، مرتعی و جنگلی در قالب ۲۴ پویش مردمی در سطح ۸۶۸ هکتار این عرصه ها در شهرستان کاشته شد.

وی ادامه داد: برای حراست از عرصه های طبیعی و استفاده از ظرفیت مردم در قالب طرح «همیار طبیعت»، تاکنون ۴۳۴ همیار طبیعت در این شهرستان جذب شده اند.

رییس اداره منابع طبیعی خواف گفت: ۷۷ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با هدف کاهش تبعات بیابان زایی، نهال تاغ کاشته شد.

کریمی گفت: در راستای تثبیت مالکیت دولتی و کاداستر زمینهای ملی تاکنون در مجموع ۶۶۰ هزار هکتار از سند تک برگ و ۲۱۰ هزار هکتار هم سند دفترچه ای برای عرصه های منابع طبیعی شهرستان خواف صادر شد.

از مجموع ۹۷۹ هزار و ۶۸۰ هکتار مجموع وسعت شهرستان خواف افزون بر ۴۰۰ هزار هکتار معادل بیش از ۴۰ درصد آن تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارد.

۱۷۳ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی خواف در ۲ کانون بحرانی فرسایش بادی واقع است.

۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

شهرستان خواف با ۹۷۹ هزار ۶۸۰ هکتار وسعت هشت و ۲ دهم مجموع وسعت استان خراسان رضوی را به خود اختصاص می دهد.

۸۸۰ هزار هکتار از مجموع وسعت شهرستان خواف را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد و ۷۵ درصد از منابع طبیعی این شهرستان را مراتع به خود اختصاص می دهد.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.