کد خبر : 7018
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 19:10

نخستین جراحی مغز و اعصاب در شهرستان خواف انجام شد

نخستین جراحی مغز و اعصاب در شهرستان خواف انجام شد

رییس شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: نخستین عمل جراحی مغز و اعصاب این شهرستان یکشنبه شب در بیمارستان ۲۲ بهمن انجام شد. به گزارش خواف نیوز علی اکبر شاهقاسی طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: بعد از راه اندازی اتاق عمل جراحی چهارم (مغز و اعصاب) به تازگی در بیمارستان ۲۲ بهمن خواف

رییس شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: نخستین عمل جراحی مغز و اعصاب این شهرستان یکشنبه شب در بیمارستان ۲۲ بهمن انجام شد.

به گزارش خواف نیوز علی اکبر شاهقاسی طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: بعد از راه اندازی اتاق عمل جراحی چهارم (مغز و اعصاب) به تازگی در بیمارستان ۲۲ بهمن خواف و پیگیری جهت خرید وسایل و ملزومات جراحی مغز، خانم میانسال با سابقه فشار بالا و کاهش هوشیاری پس از انجام سی تی اسکن و تایید خونریزی داخل جمجمه توسط جراح مغز و اعصاب، بیمار به سرعت به اتاق عمل منتقل شد.

وی ادامه داد: با عمل جراحی توسط تیم پزشکی بیمارستان ۲۲ بهمن خواف، لخته خون تخلیه و بیمار از خطر جدی و عوارض بعدی بیماری نجات یافت.

رییس شبکه بهداشت و درمان خواف تصریح کرد: در صورت تخلیه نشدن سریع لخته خون ناشی از خونریزی مغزی، این امر سبب افزایش فشار داخل جمجمه شده و مرگ بیمار را بدنبال دارد ولی با تلاش پزشک جراح و پرسنل بیمارستان این عمل با موفقیت انجام شد.

وی از تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تجهیز اتاق عمل چهارم (جراحی مغز و اعصاب) و تامین دستگاه دیالیز و اکسیژن ساز و تجهیز مانیتورینگ سی.سی. یو و سی.تی. اسکن بیمارستان خواف طی یک سال گذشته خبر داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.