کد خبر : 6946
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 مرداد 1402 - 11:09

ششمین فصل از مرمت آسبادهای شهر خواف آغاز شد

ششمین فصل از مرمت آسبادهای شهر خواف آغاز شد

رئیس اداره میراث‌فرهگی، گرددشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف از مرمت ششمین فصل از مرمت آسبادهای شهر خواف خبر داد. به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمود باعقیده با اعلام این خبر گفت: در شهر خواف 33 دستگاه آسباد قرار دارد که از سال 97 مرمت و

رئیس اداره میراث‌فرهگی، گرددشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف از مرمت ششمین فصل از مرمت آسبادهای شهر خواف خبر داد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمود باعقیده با اعلام این خبر گفت: در شهر خواف 33 دستگاه آسباد قرار دارد که از سال 97 مرمت و استحکام بخشی آنها شروع شده و امسال نیز مرمت 4 دستگاه از این آسبادها شروع شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهگی، گرددشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف ادامه داد: آواربرداری، دیوار چینی، نماسازی و استحکام بخشی از مهم‌ترین اقدامات عمرانی است که در این بنا انجام خواهد گرفت.

او یادآور شد: آسبادهای خواف واقع در خیابان بعثت در کنار بناهایی چون سقاوه، خانه‌های قدیمی، بافت تاریخی و کوچه باغ‌ها یکی از محورهای گردشگری شهر خواف را تشکیل می‌دهد.

باعقیده تصریح کرد: شهرستان خواف در 260 کیلومتری مشهد قرار دارد که وجود آثار تاریخی شاخص مانند غیاثیه خرگرد، آسبادهای نشتیفان، مسجد ملک و کوشک سلامه در کنار فعالیت 10 واحد بوم‌گردی زمینه مناسبی برای جذب مسافران و گردشگران فراهم کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.