کد خبر : 6955
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 12:25

هفتمین مشاهده پلنگ در خواف خراسان‌رضوی ثبت شد

هفتمین مشاهده پلنگ در خواف خراسان‌رضوی ثبت شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هفتمین مشاهده و مستندسازی حضور پلنگ، طی سال جاری در خواف توسط دو نفر از محیط بانان یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان ثبت شد. به گزارش خواف نیوز به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان، مهدی اله پور اظهار کرد: این در حالی است که چندی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هفتمین مشاهده و مستندسازی حضور پلنگ، طی سال جاری در خواف توسط دو نفر از محیط بانان یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان ثبت شد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان، مهدی اله پور اظهار کرد: این در حالی است که چندی قبل خبر ثبت حضور همزمان چهار قلاده پلنگ در شهرستان خواف توجه بسیاری از کارشناسان حوزه تنوع‌زیستی را به خود جلب کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: ثبت اخیر از این گربه‌سان بزرگ و گونه پرچم زمانی انجام شد، که این پلنگ در حال تغذیه از لاشه یک راس آهو بوده است.

وی با اشاره به اهمیت این گونه «پرچم و چتر»، افزود: حفاظت از این گونه، به ‌طور غیرمستقیم سبب حفاظت بسیاری از گونه‌های دیگر موجود در زیستگاه می‌شود.

اله پور گفت: سرشماری انجام شده از گونه‌های وحشی علفخوار در شهرستان خواف، نشان از غنای طعمه مطلوب برای حضور این گونه چتر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: برنامه‌های آموزشی مختلفی در یکسال اخیر با موضوع مدیریت تعارض گربه‌سانان و پلنگ در این شهرستان انجام شده و تداوم آن در سال‌جاری نیز پیش‌بینی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.