کد خبر : 6940
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 19:54

سهم فولاد سنگان خواف از آب دریای عمان به خراسان‌رضوی ۲۰ درصد است

سهم فولاد سنگان خواف از آب دریای عمان به خراسان‌رضوی ۲۰ درصد است

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش انتقال آب از دریای عمان به استان خراسان رضوی، گفت: ۲۰ درصد از سهم این انتقال آب، به عنوان سهام‌دار در اختیار این شرکت است. به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، علی امرایی

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش انتقال آب از دریای عمان به استان خراسان رضوی، گفت: ۲۰ درصد از سهم این انتقال آب، به عنوان سهام‌دار در اختیار این شرکت است.

به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، علی امرایی روز چهارشنبه در حاشیه همایش تخصصی سرمایه‌گذاری خطرپذیر با عنوان «فولاد ونچرز» افزود: کل آب مصرفی صنایع حاضر در خواف حدود ۱۲ میلیون متر مکعب است و این در حالی است که آب مصرفی خواف نیز ۵۰ میلیون متر مکعب خواهد بود و شهرهای مشهد و تربت‌حیدریه نیز درصدی از این مصرف را شامل می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: حضور شرکت فولاد سنگان در صنایع مختلف معدنی و فولادی با نگاه بلند مدت است، برهمین اساس و در گام نخست مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به پارک علم و فناوری خراسان اختصاص خواهیم داد.

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا از ایده شرکت‌های دانش‌بنیان که می‌توانند مشکلی از مشکلات صنعت را رفع کنند استفاده کنیم و در این راستا، ارتباطات خوبی را برای پیشرفت صنعت برقرار کنیم.

او گفت: توسعه شرکت فولاد سنگان تا سال ۱۴۰۷ ادامه دارد و این موضوع گردش مالی در حدود یک میلیارد دلار را در خراسان رضوی پدید خواهد آورد که به نوبه خود ظرفیت بزرگی در کشور محسوب می‌شود.

امرایی افزود: تلاش بیشتر استان‌ها در جذب سرمایه‌گذار خارجی است و این در حالی است که شرکت فولاد سنگان به عنوان یک سرمایه‌گذار داخلی، بدون درخواست تسهیلات، آمادگی آن را دارد تا در استان خراسان رضوی سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول پردیس صنایع معدنی خواف با همکاری شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان و پارک علم و فناوری خراسان به زودی افتتاح می‌گردد، گفت: بر همین اساس این شرکت آمادگی دارد تا در تمام حوزه‌ها اعم از علم و فناوری، مسئولیت‌های اجتماعی و حوزه زیرساختی ورود پیدا کند.

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خواف یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان و آن‌هایی که صاحب فکر و اندیشه در کشور هستند، می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کرده و از تهدیدهایی که صنعت کشور در حوزه برق و گاز با آن مواجه هست جلوگیری به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه در دنیا هزینه‌های زیادی در بخش تحقیق و توسعه (R & D) صورت می‌گیرد، گفت: یکی از نقاط قوت فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری در این حوزه است و به نوعی گوی سبقت را از دیگر رقبا گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.