کد خبر : 6919
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 12:09

نهال‌کاری در ۴۷۰ هکتار از اراضی خواف جهت مقابله با بیابان‌زدایی

نهال‌کاری در ۴۷۰ هکتار از اراضی خواف جهت مقابله با بیابان‌زدایی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خواف گفت: از ۹۸۰ هزار هکتار مساحت شهرستان مرزی خواف حدود ۴۰۰ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد که ۴۷۰ هکتار از اراضی خواف جهت مقابله با بیابان‌زدایی نهال‌کاری شد.  مهدی کریمی افین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خواف، اظهار داشت: در یک سال اخیر بیش از 10 هزار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خواف گفت: از ۹۸۰ هزار هکتار مساحت شهرستان مرزی خواف حدود ۴۰۰ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد که ۴۷۰ هکتار از اراضی خواف جهت مقابله با بیابان‌زدایی نهال‌کاری شد.

 مهدی کریمی افین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خواف، اظهار داشت: در یک سال اخیر بیش از 10 هزار اصله نهال تاغ در نهالستان شهرستان خواف تولید و در سطح 470 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان به همت مردم محلی کاشته شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خواف افزود: از 980 هزار هکتار مساحت شهرستان مرزی خواف حدود 400 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد که عموما در کانونهای فرسایش بادی خاکی واقع شده است.وی اضافه کرد: شهرستان خواف تحت تاثیر پدیده گرد و غبار فرسایش بادی قرار گرفته و لذا اقدامات مقابله با بیابان‌زدایی در این شهرستان سرعت گرفته و عملیاتی از جمله نهال‌کاری در سطح 470 هکتار ، تولید نهال تاغ حدود 10 هزار اصله ، بادشکن غیر زنده و زنده بیش از 10 کیلومتر ، مدیریت روان آبهای سطحی آبیاری ومراقبت سنواتی در سطح 350 هکتار اجرا شده است.

کریمی افین یادآور شد: علاوه بر آن نیز بیش از 10 تن بذر مرتعی بیابانی جمع‌آوری شده و فعالیت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی از جمله تهیه طرح ترسیب کربن در دست اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خواف به اجرای عملیات آماده‌سازی بستر کاشت در 926 هکتار سطوح معدنی اشاره کرد و گفت: عملیات بوته‌کاری در مناطق تخریب شده ناشی از فعالیت‌های معدنی آماده شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.