کد خبر : 6800
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اسفند 1401 - 14:15

آئین نوروزگاه در خواف برگزار شد

آئین نوروزگاه در خواف برگزار شد

آئین نوروزگاه خواف روز دوشنبه همزمان با تعطیلات نوروز در محل بوستان کوهستانی خواجه یار این شهرستان برگزار شد. محمود باعقیده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف گفت: آئین نوروزگاه خواف با حضور گسترده گردشگران و مسافران نوروزی با محور یادبود مرحوم “عثمان محمد پرست”، دوتار نواز این شهرستان برپا شده است. او افزود:

آئین نوروزگاه خواف روز دوشنبه همزمان با تعطیلات نوروز در محل بوستان کوهستانی خواجه یار این شهرستان برگزار شد.

محمود باعقیده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف گفت: آئین نوروزگاه خواف با حضور گسترده گردشگران و مسافران نوروزی با محور یادبود مرحوم “عثمان محمد پرست”، دوتار نواز این شهرستان برپا شده است.

او افزود: اجرای گروهی دو تارنوازی، دف نوازی، چوب بازی و اجرای آئین‌های محلی و برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی از مهم‌ترین برنامه‌های این نوروزگاه بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف هدف از اجرای نوروزگاه را افزایش شناخت مردم و مسافران نسبت به آئین سنتی و بومی و محلی شهرستان خواف برشمرد.

باعقیده بیان کرد: در آیین نوروزگاه سعی می‌شود که ایام عید نوروز با رنگ و بویی از سنت‌های کهن و اصیل پیشینیان در آمیخته و به آحاد جامعه معرفی شود.

او تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های فروش صنایع دستی در شهر‌های خواف، نشتیفان و سلامی از توابع شهرستان خواف سایر برنامه‌های ستاد خدمات سفر این شهرستان در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود، با توجه به تقارن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی متناسب با این ماه در اقامتگاه‌های بوم گردی اجرا می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.