کد خبر : 6617
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 دی 1401 - 20:41

حضور پرافتخار هنرمندان خوافی: علی تاجیک و عبدالحکیم مشورتی با نمایش الهه سنگ در بیست و هفتمین دوره تئاتر فجر منطقه سه کشور

حضور پرافتخار هنرمندان خوافی: علی تاجیک و عبدالحکیم مشورتی با نمایش الهه سنگ در بیست و هفتمین دوره تئاتر فجر منطقه سه کشور

آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه‌  سه (مازندران) امروز(21دی) با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مازندران و دبیر جشنواره تئاتر منطقه سه کشور،روح الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، داوران، هنرمندان و جمعی از اهالی رسانه در تالار مرکزی ساری برگزار

آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه‌  سه (مازندران) امروز(21دی) با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مازندران و دبیر جشنواره تئاتر منطقه سه کشور،روح الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، داوران، هنرمندان و جمعی از اهالی رسانه در تالار مرکزی ساری برگزار شد.

در بازه زمانی ۱۸ – ۲۱ دی ماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر ۱۸ گروه نمایشی  از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، تهران، گیلان، گلستان، سمنان، قزوین و البرز  در بلک باکس و سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سالن حوزه هنری استان، به روی صحنه رفتند.

این ۱۸ گروه کشور شامل دو گروه از تهران، یک گروه از گلستان، دو گروه از گیلان، دو گروه از سمنان، دو گروه از قزوین، دو گروه از البرز، دو گروه از خراسان شمالی، سه گروه از خراسان رضوی و یک گروه از خراسان جنوبی است که در بخش صحنه ای با هم به رقابت پرداختند.

 مطابق جدول جشنواره صبح امروز نمایش پیله‌های خیس به کارگردانی فائزه نوآبادی از گرگان ساعت ۱۰و ۳۰دقیقه در سالن بلک باکس و نمایش باروت به کارگردانی حسین یوسفی از بیرجند ساعت ۱۱و ۳۰دقیقه در سالن حوزه هنری ساری اکران شد.

در نوبت عصر نیز نمایش اسم شب، ضحاک زهر ماری به کارگردانی وحید درویش از رشت ساعت ۱۶و۳۰دقیقه در سالن بلک باکس، نمایش تا آخر خط به کارگردانی امید ابراهیمی از گرگان ساعت ۱۸ در سالن سلمان هراتی، نمایش نقطه صفر مرزی به کارگردانی محمدرضا عبادیانی از شاهرود ساعت ۱۹و۳۰دقیقه در سالن بلک باکس و نمایش آرامش در کالمیتی به کارگردانی اکرم جلیلوند از کرج ساعت ۲۱ در سالن حوزه هنری اجرا داشتند.

 صبح رو ز ۱۹دی نمایش قزل حصار به کارگردانی مسعود صنعتی از شاهرود ساعت ۹صبح در سالن سلمان هراتی و نمایش UN12به کارگردانی امیرحسین رستگار از مشهد ساعت ۱۲در بلک باکس به روی صحنه رفتند،‌همچنین در نوبت عصر نمایش پروانه بابال های سوخته به کارگردانی محمد ستوده از پاکدشت ساعت ۱۶و ۳۰دقیقه در بلک باکس، نمایش پائیز نگفته بود به کارگردانی سعید چگینی از قزوین ساعت ۱۸ در سالن سلمان هراتی، نمایش تهران کنار پنجره به کارگردانی علی سعادتی تز بجنورد ساعت ۲۰در بلک باکس و نمایش شیموئید (انتظار بوی نرگس) به کارگردانی احمد اکبرزاده از تربت حیدریه ساعت ۲۱و ۳۰دقیقه در سالن حوزه هنری روی صحنه نمایش رفتند.

 روز ۲۰دی ماه جاری آخرین روز ازاکران های بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور بوده است، افزود: نمایش پهلوان قلیچ به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی از پیشوا ساعت ۹و ۳۰ دقیقه در بلک باکس و نمایش ترنج به کارگردانی مصطفی شکارچیان از گرمه ساعت ۱۱  در سالن حوزه هنری اجرا شد.

 در نوبت عصر روز پایانی این جشنواره نمایش نور مهتاب به کارگردانی سپیده توکلی از کرج ساعت ۱۵و ۳۰دقیقه در بلک باکس، نمایش جشن به کارگردانی رضا فتوت خواه از رشت ساعت ۱۷و ۳۰ دقیقه در سالن سلمان هراتی، نمایش دریا زدگی به کارگردانی میثم ملا زینل از قزوین ساعت ۱۹ در بلک باکس و نمایش الهه سنگ به کارگردانی عبدالحلیم مشورتی از خواف ساعت ۲۰و ۳۰دقیقه در سالن حوزه هنری روی صحنه رفتند.

یادآور می شود؛ سیدمحمد مصطفی موتورچی، حسینعلی شوندی، محمدرضا آزاد، احمد جولایی و حسن دولت آبادی به عنوان داوران بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور  در ساری حضور بهم رساندند.

بروشور

جایزه بهترین بروشور به سید ارشیا هاشمی از تربت حیدریه  برای طراحی پوستر و بروشور نمایش «شیموئید» اهدا شد.

طراحی لباس

جایزه بهترین طراحی لباس به فرزانه میرزایی برای نمایش «پهلوان قلیچ» اهدا شد.

طراحی نور

هیأت داوران جایزه بهترین طراحی نور جشنواره را به رضاپور تراب زاده برای نمایش «پیله های خیس» اهدا کرد.

گریم

هیات داوران جایزه بهترین گریم را به فرزانه میرزایی و  محدثه سادات میر رفیعی برای نمایش «پهلوان قلیچ» از پیشوا اهدا کرد.

موسیقی

هیات داوران جایزه بهترین موسیقی را به علی حامدی برای موسیقی نمایش«پهلوان قلیچ» رسید.

طراحی صحنه

جایزه بهترین طراحی صحنه به محمدرضا عابدیانی برای طراحی صحنه نمایش «نقطه صفر مرزی» اهدا شد.

بازیگری زن

تقدیر: هیات داوران از اعظم طالبی برای نمایش «ترنج » و  سمیه کیادربند سری برای نمایش «پرواز بابالهای سوخته»  تقدیر کردند.

رتبه سوم: جایزه و لوح تقدیر  به  سپیده توکلی  برای نمایش  «نور مهتاب»  از کرج و   شیوا رجبی برای نمایشی «اسم شب ؛ ضحاک زهر ماری»  از رشت رسید.

رتبه دوم: جایزه و لوح تقدیر به صورت مشترک به   فائزه نو آبادی  برای نمایش« پیله های خیس» از گرگان و   بیتا معصومی  برای نمایشی«دریازدگی» اهدا شد.

برگزیده: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به زهرا لطفی برای نمایش «نقطه صفر مرزی »  از شاهرود رسید.

بازیگری مرد

تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی به    مجید یار محمدی برای نمایش «قزل حصار» و  محمد مهدی پازوکی  برای نمایش «پرواز بابالهای سوخته» رسید. 

رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به   رضا فتوت خواه  برای نمایش   «جشن»   از رشت و   علی تاجیک  برای نمایشی« الهه سنگ»   از خواف اهدا شد.

رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به  رهام عسگری  برای نمایش  «نور مهتاب»    از کرج و   ایلا مقصود لو    برای نمایشی  « پیله های خیس»    از گرگان   رسید.

برگزیده: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به  رضا محمدیان           برای نمایش « پهلوان قلیچ»    از پیشوا   رسید.

نمایشنامه‌نویسی

تقدیر: هیأت داوران در این بخش از محمد رضا عبادیانی برای نویسندگی نمایشنامه «نقطه صفر مرزی» تقدیر کرد.

رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرشید تمری  برای نویسندگی نمایشنامه «الهه سنگ» رسید.

رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی رضا محمدیان و سوگل تاجیک برای نویسندگی نمایشنامه «پهلوان قلیچ» اهدا شد.

برگزیده: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار این بخش به مجید انوری برای نویسندگی نمایشنامه «پیله های خیس» رسید.

کارگردانی

تقدیر: هیأت داوران در این بخش از محمد رضا عبادیانی برای کارگردانی نمایشنامه «نقطه صفر مرزی» تقدیر کرد.

رتبه سوم: هیأت داوران در بخش کارگردانی رتبه سوم مشترک را به فائزه نوآبادی  برای کارگردانی نمایش «پیله های خیس» اهدا کرد.

رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به عبدالحکیم مشورتی برای کارگردانی نمایش «الهه سنگ» اهدا شد.

برگزیده: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به رضا محمدیان و حسین قاسمی برای کارگردانی نمایش «پهلوان قلیچ» اهدا شد.

نمایش‌های برگزیده جشنواره منطقه‌ای سه کشور (مازندران) به منظور جهت شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بدین شرح است:

۱-نمایش «پهلوان قلیچ»

۲- نمایش «پیله های خیس»

۳- نمایش «الهه سنگ»

۴ نمایش «نقطه صفر مرزی»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.