کد خبر : 6530
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 20:26

شرکت ذوب آهن برنده مزایده معدن ققنوس خواف

شرکت ذوب آهن برنده مزایده معدن ققنوس خواف

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنده مزایده معدن ققنوس یک، شرکت ذوب آهن اصفهان است و این شرکت می‌تواند با بهره برداری از این معدن مشکل دیرینه خوراک سنگ آهن خود را حل کند. به گزارش خواف نیوز به نقل از  بازار، سیدرضا فاطمی امین با اشاره به سیاست اصولی وزارت صمت در واگذاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنده مزایده معدن ققنوس یک، شرکت ذوب آهن اصفهان است و این شرکت می‌تواند با بهره برداری از این معدن مشکل دیرینه خوراک سنگ آهن خود را حل کند.

به گزارش خواف نیوز به نقل از  بازار، سیدرضا فاطمی امین با اشاره به سیاست اصولی وزارت صمت در واگذاری معادن از طریق مزایده افزود: در روش مزایده، علاوه بر حذف شائبه، رانت و امضای طلایی، حقوق دولتی نیز در حداکثر ممکن، دریافت می‌شود.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه در همین مورد، معدن ققنوس که در زمان بهره بردار قبل، ۱۵ درصد حقوق دولتی پرداخت می‌کرد با مزایده اخیر، این میزان بیشتر شده و از این نظر منافع دولت هم بیش از ۸ برابر افزایش می‌یابد.

گفتنی است؛ معدن سنگ آهن ققنوس در منطقه خواف استان خراسان رضوی به دلیل کیفیت آن، خوراک مناسبی برای استفاده در روش کوره بلند محسوب می‌شود و شرکت ذوب آهن که در فرآیند ذوب از این روش استفاده می‌کند با برنده شدن در این مزایده، می‌تواند نه تنها به ظرفیت اسمی ۳.۶ میلیون تن در سال برسد بلکه قادر است طرح‌های توسعه خود را نیز با اتکا به ذخایر این معدن اجرا کند.

تاریخ پروانه بهره برداری قبلی ۲۹ آذر ۱۴۰۰ به پایان رسید، اما به دلیل تخلفات متعدد پیمانکار، درخواست تمدید پروانه از سوی وزارت صمت و سایر نهادهای نظارتی و امنیتی تمدید شد.

پیمانکار سابق معدن با طرح شکایات بی نتیجه در روند مزایده اخلال ایجاد کرد که در نهایت با رد همه شکایات مزایده معدن در تاریخ ۷ آبان امسال در بستر سامانه ستاد ایران برگزار شد و در تاریخ ۱۳ آذر پاکت‌ها با حضور مسئولان وزارت صمت و ناظر بازگشایی و شرکت ذوب آهن برنده قطعی مزایده اعلام شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.