کد خبر : 6222
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 فروردین 1401 - 19:08

کشف جسدجوان 19 ساله خوافی در سواحل قشم

کشف جسدجوان 19 ساله خوافی در سواحل قشم

رییس اداره پزشکی قانونی شهرستان قشم اعلام کرد: با کشف جسد جوان ۱۹ ساله اهل شهرستان خواف استان خراسان رضوی که چند روز قبل در دریا غرق شده بود، تعداد جانباختگان ناشی از غرق شدگی در مکان های غیر ایمن این جزیره به پنج نفر رسید. دکتر محمدرضا اسلامی  اظهار داشت: با غرق شدن این جوان گردشگر

رییس اداره پزشکی قانونی شهرستان قشم اعلام کرد: با کشف جسد جوان ۱۹ ساله اهل شهرستان خواف استان خراسان رضوی که چند روز قبل در دریا غرق شده بود، تعداد جانباختگان ناشی از غرق شدگی در مکان های غیر ایمن این جزیره به پنج نفر رسید.

دکتر محمدرضا اسلامی  اظهار داشت: با غرق شدن این جوان گردشگر غیر بومی آمار قربانیان شنا در دریا و سواحل قشم از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا روز هشتم فروردین به پنج نفر رسید.

وی با تکرار هشدار نسبت به این موضوع که این افراد در سایه نبود مکان ‌مناسب و ایمن برای شنا و بی‌توجهی به هشدارها در دریا جان خود را از دست داده اند، افزود: به همه مسافران و گردشگران نوروزی توصیه می کنم از شنا کردن در دریا هنگامی‌ که شرایط طوفانی است پرهیز کنید، اگر شناگر ماهری نیستند، به مناطق عمیق نزدیک نشوند. در هنگام شنا از همراهانشان دور نشوند. همیشه هنگام شنا کردن با یک همراه باشند.

رییس اداره پزشکی قانونی شهرستان قشم ادامه داد: کودکان حتماً به همراه یک بزرگ‌تر شنا کنند. فقط در مناطقی شنا کنند که غریق نجات‌ها حضور داشته باشند. هرگز به دروغ تظاهر به غرق شدن نکنند. در مناطق ناشناخته شنا نکنند. هنگام شنا کردن حتی‌الامکان از بلع آب خودداری کنند. از سواحل دریا به اندازه‌ای که کارشناسان تعیین کرده‌اند دورتر نشوند.

به گزارش ایرنا، در مدت یادشده یک جوان بیرجندی، یک جانباز ۷۰ درصد اصفهانی، یک جوان کرمانی، یک تبعه افغانستانی و یک جوان اهل شهرستان خواف استان خراسان رضوی در سواحل جزیره قشم دچار غرق شدگی شده و جان باختند.

 سن فوت شدگان ناشی از غرق شدگی در سواحل قشم به ترتیب ۱۷، ۶۶، ۳۲، ۱۸ و ۱۹ سال است.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.