کد خبر : 5958
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 14:42

استاد حفظ حوزه علميه احناف و امام جماعت مسجد حضرت فاطمه الزهراء خواف:قیام امام حسین(ع) تنها مختص شیعیان نیست

استاد حفظ حوزه علميه احناف و امام جماعت مسجد حضرت فاطمه الزهراء خواف:قیام امام حسین(ع) تنها مختص شیعیان نیست

سيد رشيد احمد شهيدي گفت: قیام امام حسين(ع) براي زنده نگه داشتن اسلام بود و امام حسين(ع) به خاطر احياي اسلام جان خود را فدا كرد. به گزارش خواف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از خراسان، مولوی شهیدی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به

سيد رشيد احمد شهيدي گفت: قیام امام حسين(ع) براي زنده نگه داشتن اسلام بود و امام حسين(ع) به خاطر احياي اسلام جان خود را فدا كرد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از خراسان، مولوی شهیدی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این جمله معروف که قیام امام حسین(ع) فقط برای شیعه نیست، اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن اسلام بود و امام حسین(ع) به خاطر احیای اسلام جان خود را فدا کرد.

وی افزود: امام حسین(ع) اگر در زمان خود قیام نمی کرد و جلوی ظلم ایستادگی نمی نمود چیزی از اسلام باقی نمی ماند.

مولوی سید رشید احمد شهیدی با بیان اینکه بنده با توجه به اینکه مدرس و امام جماعت مسجد نیز می باشم و در کلاسهای خود برای دانش آموزان و در مسجد برای نماز گزاران به توضیح مفصل چرایی قیام امام حسین(ع) از ابتدا تا روز عاشورا و وقایع بعد از آن می پردازم گفت : علت این کار این است که مردم این حقیقت تاریخی را بدانند و به دنبال چرایی آن باشند.

وی در پایان ابراز داشت: حرکت امام حسین(ع) بزرگ ترین حرکتی است که تا امروز زنده مانده است و زنده باقی خواهد بود. علت این امر این است که این قیام  برای اسلام بوده و تنها اختصاص به یک فرقه ندارد. این حرکت امام خود یک حرکت تقریبی است زیرا هدف از قیام امام حسین(ع) این است تا اسلام را تعالی بخشد و هدف شیعه و سنی نیز تعالی اسلام است و هر جا که یک حرکت آزادی خواه باشد فرقی بین شیعه و سنی نمی کند زیرا هدف یکی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.