کد خبر : 4754
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 - 7:44

فرماندار خواف: برخی افراد مطالب خلاف واقع درباره کرونا منتشر می‌کنند

فرماندار خواف: برخی افراد مطالب خلاف واقع درباره کرونا منتشر می‌کنند

فرماندار خواف گفت: برخی افراد از روی اغراض شخصی و به صورت عمدی با انعکاس مطالب خلاف واقع در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان جامعه را نگران می کنند. حسین سنجرانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دسته اشخاص از فضای مجازی به عنوان وسیله ای برای

فرماندار خواف گفت: برخی افراد از روی اغراض شخصی و به صورت عمدی با انعکاس مطالب خلاف واقع در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان جامعه را نگران می کنند.

حسین سنجرانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دسته اشخاص از فضای مجازی به عنوان وسیله ای برای اهداف خود بهره گرفته و در مطالب خلاف واقع عنوان کرده اند که تعدادی زیاد و یا ۱۰۰ قبر برای متوفیان احتمالی بیماری کرونا در شهرستان خواف حفر شده و یا دستگاه شست و شوی این اموات به شهرستان وارد شده است که این مطالب به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی ادامه داد: هیچ کدام از این مسائل صحیح نیست و بر خلاف مطالب مطرح شده در برخی رسانه ها و یا فضای مجازی، شهرستان خواف از نظر شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار ندارد. 

فرماندار خواف گفت: بر اساس دستور العمل ستاد مقابله با بیماری کرونا و با توجه به وجود علائم این بیماری در شهرستانهای همجوار و احتمال ورود این بیماری به خواف مکانی برای تدفین متوفیان احتمالی این بیماری توسط شهرداری در نظر گرفته شده و تعداد محدودی قبر نیز حفر شده و این به منزله شیوع و یا وضعیت قرمز خواف از نظر این بیماری نیست و  شهروندان نباید هراسی از القائات نادرست در فضای مجازی داشته باشند.

سنجرانی افزود: القای مطالب نادرست و خلاف واقع و ایجاد هراس در مردم در فضای مجازی و برخی رسانه ها نسبت به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان خواف صحیح نیست  و نباید با این سری اقدامات امنیت روانی جامعه را خدشه دار کرد.

وی با اشاره به آمادگی کامل ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای خواف برای کاهش تبعات این بیماری در منطقه  از رسانه ها و فعالان فضای مجازی خواست با انعکاس مطالب واقع بینانه و تشویق مردم به رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه و ماندن در خانه و پرهیز از سفر به رسالت خطیر خود عمل کنند.

او اضافه کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در خواف ۶ ایستگاه تب سنجی با حضور دست اندرکاران ذیربط از هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و فرماندهی انتظامی در مبادی ورودی خواف کار پایش سلامت افراد و یا مسافران ورودی به شهرستان را انجام می دهند و در صورت وجود علائم بیماری افراد را به بیمارستان ارجاع می دهند.

فرماندار خواف گفت: ۳۰ درصد از ساخت و سازها و فعالیتهای پیمانکاری شرکتهای معادن سنگان خواف تعطیل شده و تردد روزانه دو هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت سنگ آهن از این معادن به سایر نقاط کشور به ۵۰۰ دستگاه کاهش یافته است.

سنجرانی افزود: سلامت رانندگان کامیونها هم قبل از ورود و خروج از معادن سنگان به وسیله دستگاه تب سنج پایش می شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بخش اعظم ترانزیت سنگ آهن و محصولات معدنی از معادن مجتمع سنگان با بهره گیری از ظرفیت حمل و نقل ریلی انجام می شود.

فرماندار خواف گفت: فعالیت اتوبوسهایی که همه روزه نیروی کار را از شهرستانهای اطراف به معادن سنگان منتقل می کردند متوقف شده و شاغلان معادن به مدت ۲۰ روز نمی توانند محل کار خود را  ترک کنند.

سنجرانی افزود: کارگران خوافی شاغل در تهران و سایر شهرستانها با همکاری بخشداران و دهیاران در بدو ورود به شهرها و روستاهای خود مورد پایش سلامت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: با همکاری شرکتهای معدنی سنگان خواف دو میلیارد ریال الکل برای ضدعفونی و تعدادی دستگاه تب سنج و ویروس سنج برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در خواف خریداری شده است.

برخی از افراد با انتشار مطالبی با عنوان وضعیت قرمز در خواف در فضای مجازی و رسانه ای این شهرستان مدعی شده اند که به دستور فرماندار ده‌ها قبر در حاشیه کوهستان خواجه یار برای تدفین متوفیان بیماری کرونا حفر شده و این مساله موجب بهت و نگرانی مردم شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.