کد خبر : 3907
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 تیر 1398 - 3:24

فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب شهرستان‌ خواف تجلیل شدند

فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب شهرستان‌ خواف تجلیل شدند

همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیان شیعه و سنی شهرستان خواف با حضور 1000 نفر از ممتازان تحصیلی و والدین آن‌ها در این شهرستان برگزار شد. به گزارش خواف نیوز به نقل از  روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان رضوی، همایش تجلیل از همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب حوزه

همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیان شیعه و سنی شهرستان خواف با حضور 1000 نفر از ممتازان تحصیلی و والدین آن‌ها در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از  روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان رضوی، همایش تجلیل از همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب حوزه علمیه شهرستان خواف و شهرهای توابع با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمسیان امام‌جمعه شهرستان و مولوی احراری امام جمعه اهل سنت این شهرستان برگزار شد.
این همایش با حضور 1000 نفر از طلاب شیعه و سنی و همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی آن‌ها در مسجد فاطمه الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حائری در این همایش با اشاره به تفرقه‌افکنی‌های دشمن بین شیعه و سنی گفت: امروز دشمنان درصدد محو قرآن و راه پیامبر(ص) هستند و در این مسیر شیعه و سنی برایشان مهم نیست و ما باید با اتحاد خودمان در برابر ابرقدرت‌ها بایستیم.
وی افزود: معجزه پیامبر اکرم(ص) معجزه علم است، ما امروز دو سلاح مهم را باید به‌عنوان اولویت در نظر داشته باشیم؛ سلاح اول اتحاد و برادری و سلاح دوم سلاح علم است.
مدیر مرکز خدمات استان خطاب به حضار گفت: عالمان شیعه و سنی باید حقایق دین و قرآن را برای مردم بازگو کنند، دین مطابق با فطرت انسان‌هاست و مردم به‌راحتی آن را می‌پذیرند.
وی ادامه داد: امروز فطرت و روح بشریت آماده است تا حقایق دین و وحی را بشنود و دل‌های مردم به مکتب اسلام متمایل شده به همین خاطر دشمنان وحشت کرده‌اند و با تمام قوا وارد عرصه مبارزه شده‌اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حائری حضور طلاب در فضاهای مجازی را مهم دانست و بیان کرد: امروز دنیای استکبار از طریق فضای مجازی با شبهه افکنی و رواج فساد و بی‌بندوباری قصد انحراف جوانان را دارد و وظیفه عالمان دین است که در مقابل این جریان بایستند.
وی خاطرنشان کرد: اگر امت اسلام امت واحد باشند و در مسیر علم گام بردارند می‌توانند دشمن را شکست دهند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمسیان امام‌جمعه شهرستان خواف نیز در این همایش گفت: پرداختن به نسل جوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیشرفت کشور است و مدیریت جوان، جهادی، متعهد و دلسوز راه‌حل مشکلات است.
وی طرح تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی را مفید ارزیابی کرد و افزود: مسئولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در راستای بها دادن به دانش آموزان ممتاز به شهرستان‌ها سفر می‌کنند چراکه نخبگان باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند و آینده کشور در دست آن‌هاست.
مولوی احراری امام‌جمعه اهل سنت خواف نیز در این همایش حضور مسئولان مرکز خدمات در شهرستان‌ها را به خاطر پاسداشت علم دانست و گفت:برگزاری این همایش در شهرستان‌ها نشان‌دهنده اهمیت توجه به دانش آموزان ممتاز است و مشکلات رفت‌وآمد دانش آموزان به مشهد را حل می‌کند.
وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی موفقیت‌های چشمگیری داشته و این به خاطر وجود رهبری است که مرجع تقلید است و ارزش علم را می‌داند.
اجرای جنگ شادی و اهدای بسته‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های این همایش نیم روزه بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.