کد خبر : 2932
تاریخ انتشار : جمعه 2 فروردین 1398 - 8:56

نوروز در خواف/ رباط کال جنگی

نوروز در خواف/ رباط کال جنگی

در پست هایی با عنوان نوروز در خواف قصد داریم تا به معرفی بناهای تاریخی و گردشگری کمتر شناخته شده این شهرستان بپردازیم. امید است معرفی این مجموعه ها کمکی به گردشگران و همشهریان عزیز برای یازدید از مراکز گردشگری کمتر شناخته شده شهرستان باشد. رباط کال جنگی رباط کال جنگی یک اثر تاریخی مربوط به دوره

در پست هایی با عنوان نوروز در خواف قصد داریم تا به معرفی بناهای تاریخی و گردشگری کمتر شناخته شده این شهرستان بپردازیم. امید است معرفی این مجموعه ها کمکی به گردشگران و همشهریان عزیز برای یازدید از مراکز گردشگری کمتر شناخته شده شهرستان باشد.

رباط کال جنگی

رباط کال جنگی یک اثر تاریخی مربوط به دوره تیموریان است. این رباط در گذشته موقعیت ممتازی داشته است. این بنا در نقطه‌ای قرار داشته که راه‌های منتهی به زوزن، سنگان، رشتخوار، زاوه، گناباد وقاین در آنجا با هم تلاقی داشته است.

این اثر دارای پلان مستطیل شکل وشامل دو بخش است، بخش مسقف که احتمالا به عنوام مال بند و بخش دیگر آن باز است که اتاق‌ها وغرفه‌هایی در اطراف آن دیده می‌شود، وجود چهار برج دایره‌ای شکل در گوشه‌ها و سه برج نیم دایره در اضلاع جنوبی، شرقی وغربی زیبایی خاصی به این بنا داده است.

گفتنی است رباط کال جنگی که یکی از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی می‌باشدکه در فاصله 90 کیلومتری شهر خواف و 14 کیلومتری روستای باغ بخشی در بخش جلگه زوزن قرار دارد

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.