کد خبر : 2070
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 بهمن 1397 - 18:20

استاندار خراسان رضوی: مدل توسعه مرکز پیرامون باید در سنگان خواف اجرا شود

استاندار خراسان رضوی: مدل توسعه مرکز پیرامون باید در سنگان خواف اجرا شود

استاندار خراسان رضوی در جریان بازدید از معادن سنگان خواف در جنوب شرق این استان گفت: معادن برای توسعه و فقرزدایی در منطقه ایجاد شده اند لذا باید ‘مدل توسعه مرکز پیرامون’ در سنگان خواف اجرا شود. به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در جریان دومین روز سفر به شهرستانهای شرق

استاندار خراسان رضوی در جریان بازدید از معادن سنگان خواف در جنوب شرق این استان گفت: معادن برای توسعه و فقرزدایی در منطقه ایجاد شده اند لذا باید ‘مدل توسعه مرکز پیرامون’ در سنگان خواف اجرا شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در جریان دومین روز سفر به شهرستانهای شرق خراسان رضوی افزود: در این مدل باید تمامی مردم سنگان و اطراف آن از این فرصت خدادادی بهره مند می شوند. در شهرستانهای خواف و رشتخوار نباید تنها به استخراج معدن اکتفا نمود بلکه می بایست کل منطقه از این فعالیت بهره مند شود. 
وی همچنین به خدمات و دستاوردهای 40 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 50 هزار تن فولاد در کشور تولید می شد که اکنون این رقم به 38 میلیون تن افزایش یافته و سهم خراسان رضوی از این میزان 10 میلیون تن است. 
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ظرفیت تولید سیمان تا سال 1357 در کل کشور دو میلیون تن بود اما ظرف 40 سال اخیر حجم تولید این محصول صنعتی در ایران به 88 میلیون تن رسیده است.
وی گفت: این موفقیتها در نظام جمهوری اسلامی در شرایطی حاصل شده که منطقه درگیر جنگهای بزرگ توسط استکبار جهانی و جنگ تحمیلی هشت ساله در ایران بوده است. 
رزم حسینی به تحریمهای ظالمانه دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: با توجه به تحریمهای اقتصادی اکنون ایران در لنگرگاه توطئه قرار گرفته و خدمات فقرزدایی در بیشتر مناطق کشور و حتی روستاها کاسته شده است. 
همچنین استاندار خراسان رضوی در سفر به خواف با حضور در مزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهیدان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ادای احترام کرد.
استاندار خراسان رضوی از دیروز سفری دو روزه را به شهرستانهای شرق استان شامل تربت جام، صالح آباد، باخرز، تایباد و خواف آغاز کرده است. 
معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از 10 معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه برای تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است. مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی 22 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر در 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
مرکز شهرستان 122 هزار نفری خواف در فاصله 267 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. خواف مرکب از چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی 96 روستا دارد. 65 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. این شهرستان از سمت شرق 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.