کد خبر : 234
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 3:30

نگهبان سلامی در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ۳۰ درصد تعاونی‌های کشور بیکار شده اند/ اشتغال برای جوانان سرابی بیش نیست

نگهبان سلامی در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ۳۰ درصد تعاونی‌های کشور بیکار شده اند/ اشتغال برای جوانان سرابی بیش نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بیکاری جوانان، تعطیلی تعاونی ها، وضعیت کارگران و بازنشستگان و افزایش آسیب های اجتماعی به عنوان عوامل استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد کرد. به گزارش خواف نیوز به نقل از   خبرگزاری خانه ملت، محمود نگهبان سلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 17 مردادماه) مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بیکاری جوانان، تعطیلی تعاونی ها، وضعیت کارگران و بازنشستگان و افزایش آسیب های اجتماعی به عنوان عوامل استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد کرد.
محمود نگهبان سلامی

به گزارش خواف نیوز به نقل از   خبرگزاری خانه ملت، محمود نگهبان سلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 17 مردادماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده موافق استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: امروز مجلس شورای اسلامی در برابر آزمونی بزرگ و ملت شریف ایران قرار دارد تا به دور از حاشیه ها و فضاسازی ها به رسالت تاریخی خود در برابر ملت عمل نماید و اقتدار و جایگاه خویش را باز یابد. امروز این سوال در اذهان عمومی مطرح است که آیا مجلس در سه استیضاح قبلی به رسالت خود عمل کرده است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هم اکنون مطالبی را در حوزه اشتغال، آسیب های اجتماعی و کار و رفاه اجتماعی ارائه خواهم داد.

وی افزود: در ابتدای کلام خداوند را شاهد می گیرم که جز در بیان آنچه برای احقاق حقوق ملت و رسالتی که مردم بر دوشم نهاده اند پشت این تریبون قرار نگرفته ام و امیدوارم بتوانم این امانتی را که ملت به ما سپرده است پشتیبان و پاسبان خوبی باشیم و از حقوق مردم دفاع کنیم.

نگهبان سلامی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیان وضعیت حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: شما به جای ایجاد اشتغال برای جوانان و فراهم سازی زمینه کار در جامعه برای آن ها و پرداخت مطالبات کارگران بیشتر از آن ها به عنوان ابزاری برای ابقای خود و به ویژه برای سرپوش گذاشتن بر ضعف های مجموعه تحت پوشش خود استفاده کردید.

وی یادآور شد: متاسفانه فساد در زیرمجموعه های اقتصادی تحت پوشش شما بیداد می کند و عده ای افراد بازنشسته و فرصت طلب اطراف شما را گرفته اند و ضمن گرفتن فرصت خدمت از جوانان این مجموعه زمینه ای را برای ثروت اندوزی خود، اقوام و دوستان خود فراهم کرده اند.

خصوصی سازی باید به معنای واقعی عملیاتی شود    

نگهبان سلامی افزود: عدم واگذاری بنگاه‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی به بخش خصوصی واقعی زمینه فساد در این مجموعه را فراهم کرده است. خصوصی سازی باید به معنای واقعی عملیاتی شود نه اینکه شما را به شکل شستا بشناسند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس حق دارند به پول کارگرانی که در اختیار شما بوده حساس باشند، طبیعتا توسعه بنگاه های اقتصادی باید همراه با سرازیر شدن سودهای کلان به بخش های اشتغال زایی برای دهک های پایین جامعه باشد.

نگهبان سلامی خطاب به ربیعی در رابطه با وضعیت حوزه اجتماعی تاکید کرد: امروزه در پی عملکرد نامناسب شما آسیب‌های متعدد اجتماعی در جامعه نه تنها کاهش نیافته است بلکه افزایش هم یافته است بهتر است نگاهی به آمار و ارقام طلاق، بزهکاری و امثال آن داشته باشید.

وی افزود: هم اکنون مدیریت جنابعالی باعث شده سقف تعاونی ها در اقتصاد بیش از 20 درصد کاهش پیدا کند و یا در دوره وزارت جنابعالی حدود 30 درصد تعاونی ها تعطیل شدند و ممکن است استمرار وزارت شما باعث شود که تعاونی ها به طور کلی از عرصه اقتصاد حذف شوند.

کار و اشتغال برای جوانانمان سرابی بیش نیست

نگهبان سلامی گفت: هم اکنون باید از خود بپرسیم که امروز در چه وضعیتی قرار گرفته ایم آیا مردم از ما نمی پرسند مجلسی که استیضاح در دستورکار آن قرار گرفته است چرا حاضر به صحبت نیست ؛آیا چیزی از مجلس در ذهن مردم باقی می ماند این چه وضعیت مدیریتی است که هر روز جامعه ناتوان ما به لحاظ اجتماعی ناتوان تر می شود رفاه در ذهن مردم بدل به رویا شده است. کار و اشتغال برای جوانانمان سرابی بیش نیست.

وی افزود: وزیری که آسیب های اجتماعی را نتواند مدیریت کند هیچ افزایشی در رفاه ملت نداشته باشد و کشور را به لحاظ نرخ بیکاری به یکی از بیکارترین کشورها مبدل کند در کجا می خواهد ایفای نقش کند. آیا هیچ از خودتان پرسیده اید چه می‌شود بدون استیضاح کنار بروید و جوانان جای امثال شما را بگیرند که دارای انگیزه بالاتری برای کار هستند.

نگهبان سلامی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این وزرا و امثال آقای ربیعی چه بر سر این مجلس آورده اند که تا به این اندازه متزلزل در تصمیم گیری شده ایم کما اینکه دو دوره است که در مجلس حضور دارم اما هیچ گاه ندیده ام شرایط به این حد دچار عدم قطعیت شده باشد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس با یادآوری اینکه امروز برای بازسازی چهره مجلس در آزمون سختی قرار گرفته اید در ادامه خطاب به وزیر کار تاکید کرد: مجلس وظیفه اش قانونگذاری و نظارت است عملکرد ضعیف امثال شما باعث شده که ما هر روز در مقابل مجلس شاهد اعتراض بخشی از جامعه از کارگر و بازنشسته ناشی از عملکرد شما باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: آیا لازم نبود شما به جای لابی گری و امورات غیرحرفه ای وظایف وزارتخانه ای خود را انجام می دادید که ما هر روز شاهد این معترضان در مقابل مجلس نباشیم.

وی افزود: در تاریخ سیاسی این کشور یک بار بیگانگان مجلس را به توپ بستند اما بارها و بارها توسط نمایندگان خودمان مجلس را به توپ بسته ایم و بارها از شان مجلس کاسته ایم در شرایطی که بی اعتمادی به حاکمیت جولان می زند و شاخص های اعتماد مردم به مردم، مردم به کارگزاران نظام و کارگزاران به کارگزاران در شرایط مناسبی قرار ندارد چرا بی اعتمادی را تشدید می کنید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به نمایندگان یادآور شد: امروز شما باید از شان مجلس دفاع کنید و آبرو بخرید چرا که آبرو خریدن تنها با شنیدن صدای من و شما نیست بلکه با رأی مثبتی است که به این استیضاح خواهید داد، ما اگر نقدی نداشتیم و ایرادی نمی دیدیم هرگز استیضاح نمی کردیم. نمونه بارز ایراد به این وزارتخانه نقش لابی های کثیفی است که باعث همیشگی اشتباه در این وزارتخانه است که نمونه آن به تعویق افتادن جلسه استیضاح در صبح امروز است./

پایان پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.