کد خبر : 2704
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 20:46

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: ولایت­‌پذیری لازمه تداوم راه شهداست

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: ولایت­‌پذیری لازمه تداوم راه شهداست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: شهدا در طول حیات دنیایی خود بدون تعلل در خدمت ولی فقیه و گوش به فرمان او آماده حضور در میدان بودند. به گزارش خواف نیوز به نقل ازدفاع پرس، همزمان با روز شهدا یادواره 112 شهید شهرستان «خواف»، با حضور سردار سرتیپ دوم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: شهدا در طول حیات دنیایی خود بدون تعلل در خدمت ولی فقیه و گوش به فرمان او آماده حضور در میدان بودند.

به گزارش خواف نیوز به نقل ازدفاع پرس، همزمان با روز شهدا یادواره 112 شهید شهرستان «خواف»، با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، مسئولین محلی، جمعی از علمای اهل تشیع و اهل تسنن، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم این شهرستان امروز (چهارشنبه 22 اسفندماه) در مسجد امام جعفر صادق (ع) «خواف» برگزار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در این مراسم اظهار داشت: امروز در جای‌جای ایران اسلامی به مناسبت روز شهید و پاسداشت حق عظیم شهیدان برنامه‌­های تکریم، تجلیل برگزار شده است. نه تنها مردم ایران بلکه مستضعفان عالم مدیون و مرهون جانفشانی شهدای عزیز و حماسه سازان عظیم مبارزه با طاغوت، دفاع مقدس هشت ساله و مدافعان امروز اسلام و انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: اگر امروز توطئه­‌های مستکبرین در منطقه و فرا منطقه عملیاتی نمی­‌شود و هیمنه آنها شکسته و پیش چشم مستضعفین عالم روزنه­‌های امیدی گشوده شده به برکت جانفشانی شهدا، بیداری و مقاومت مثال زدنی آنها است.

این مسئول ادامه داد: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی با همه آرمان­‌ها، ارزش‌­ها و شعائرش 40 سالگی­ خود را پشت سر گذاشت و به کوری چشم دشمنان ماندیم و پایدار شدیم و اثرگذار شدیم. انقلاب اسلامی از میانه کوران حوادث و توطئه‌­های مختلف دشمنان، الحمدالله امروز با قدرت پیش می­‌رود و با سرافرازی به عنوان الگویی موفق پیش چشم همه ملت‌ها و کشورها قرار دارد.

یوسفعلی‌­زاده تصریح کرد: اگر ما ملتی ضعیف و نظامی ناکارآمد داشتیم امروز در این دریای پر متلاطم توطئه­‌ها و شیطنت‌ها در ساحلی امن با آرامش زندگی نمی­‌کردیم. کینه توزی دشمنان حد و حصر ندارد. اگر کینه و دشمنی خود را اعمال نمی­‌کنند نه این است که ترحم دارند بلکه وحشت دارند. انقلاب اسلامی و نظام با قدرت با تلاشی مظاعف این نقش انقلابی را به پیش برده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: 40 سالگی انقلاب اسلامی را به برکت خون 112 شهید خفته در این دیار و 220 هزار شهید ایران اسلامی و مجاهدان راه خدا جشن گرفتیم. امروز خون رزمندگان ایرانی و برادران فلسطینی، لبنانی، عراقی، پاکستانی، یمنی، سوری و بحرینی با هم عجین شده است و خون شهیدان چه شیعه و چه سنی با هر قومیت و ملیت این فرصت تاریخی را برای ما به ارمغان آورده است که همه ملل اسلامی یک ید واحده باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به این کلام امام خمینی(ره) که فرمودند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد اشاره کرد و بیان داشت: شهادت منطق قدرت، آزادگی و پیشرفت ما است. ما این منطق را همچون جان گرامی می­‌داریم. توجه به این ظرفیت عظیم پشتوانه ما است و ما را به قدرت خودمان متوجه می­‌کند. ما هر زمان متکی به بیگانه شدیم مجبور شدیم تن به خفت و ذلت بدهیم و از زرمداران تمکین کنیم. هر زمان هم روی پای خود ایستادیم حتی با دست خالی به موفقیت رسیدیم.

یوسفعلی‌­زاده تأکید کرد: این منطق که خون بر شمشیر پیروز است منطق نبوی، علوی، حسینی و منطق همه اولیاء و انبیاء است. همچنین منطق دفاع مقدس و شهیدان نیز بوده است. شهدا هر چند دست­شان خالی بود اما تکلیف مدارانه به میدان آمدند و جان خود را به عنوان گران‌بهاترین سرمایه خود در طبق اخلاص گذاشتند و همین منطق باعث پیروزی ملت ما شد.

این مسئول افزود: دلبستن به داشته­‌های بیگانگان و بی مهری به داشته‌های خود بر خلاف راه شهیدان است. شهیدان به دست هیچ کس جز دست قدرت خدا و لطف اولیاء الهی چشم نداشتند. ما نباید عزت را از بیگانه و دشمن گدایی کنیم. ما استقلال، آزادی و تداوم آرمان شهدا را از دشمنان به عاریت نخواهیم گرفت.

وی گفت: راه ما راه شهیدان است و اگر بی توجهی کنیم تنبیه خواهیم شد. اولین تنبیه زوال نعمت است. ما به پشتوانه برکت و نعمت و فضیلت شهیدان در اینجا گرد هم جمع شدیم مبادا غافل، کاهل و جاهل شویم. باید با کمال افتخار در برابر شهیدان خضوع کنیم و همت بلندشان را ارج نهیم.

وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری کارنامه 40 ساله اول انقلاب را تأیید کردند و برنامه 40 ساله دوم انقلاب را با تأکید بر جوانان توصیه فرمودند.

این مسئول در ادامه نکات مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب را بر شمردند و گفت: طی 40 سال اول انقلاب در حوزه علم و پژوهش با تکیه به جهاد، فرهنگ جهادی، مدیریت جهادی و عمل جهادی در همه حوزه‌ها پیشرفت کردیم. در 40 سال دوم نیز نقشه و ظرفیت ما در جهاد است. با تقسیم بندی جهاد به انواع مختلفی همچون جهاد علمی، جهاد با نفس، جهاد اقتصادی، جهاد سیاسی، عدم اطاعت از دشمن و جهاد فرهنگی می‌توان در همه شئون زندگی آن را عملیاتی کرد.

یوسفعلی‌زاده در پایان بر افزایش بصیرت دینی و انقلابی مردم کشورمان تأکید کرد و گفت: شهدا در طول حیات دنیایی خود بدون تعلل در خدمت ولی فقیه و گوش به فرمان او آماده حضور در میدان بودند. ما هم همینگونه باید باشیم. تداوم راه شهدا با این منطق عملی و دست‌یایی به آرمان‌ها بلندتر ممکن است. محو رژیم صهیونییستی با این منطق قطعاً رخ خواهد داد.

در حاشیه یادواره 112 شهید شهرستان «خواف»، «محمد یاقوتی­‌نژاد» به عنوان مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان «خواف» معرفی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.