شماره : 7123
23 / 1 / 1403 - 15:24

مراسم نخستین سالگرد رحلت استاد ابراهیم زنگنه مولف و پژوهشگر خوافی

مراسم نخستین سالگرد رحلت استاد ابراهیم زنگنه مولف، پژوهشگر و اولین سکاندار اداره فرهنگ و آموزش خواف با حضور خانواده، دوستان و جمع کثیری از چهره های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در محل مزار ایشان در شهر قاسم آباد خواف برگزار شد. در این مراسم فرزانه و علی زنگنه(فرزندان مرحوم) در سخنانی ضمن بیان برخی

مراسم نخستین سالگرد رحلت استاد ابراهیم زنگنه مولف، پژوهشگر و اولین سکاندار اداره فرهنگ و آموزش خواف با حضور خانواده، دوستان و جمع کثیری از چهره های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در محل مزار ایشان در شهر قاسم آباد خواف برگزار شد.

در این مراسم فرزانه و علی زنگنه(فرزندان مرحوم) در سخنانی ضمن بیان برخی از ویژگی های منحصر به فرد استاد از همراهی مردم در مراسم تشییع و سالگرد قدردانی کردند.

مهمانان ویژه این برنامه با سخنرانی، بیان خاطره، قرائت قرآن و شعر یاد آن مرحوم را گرامی و مستمعین را مستفیض نمودند.

منبع: کانال خبری تحلیلی خواف

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 7123 توسط mh64poorabbas و در روز پنج‌شنبه 23 فروردین 1403 ساعت 15:24:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 7119
22 / 1 / 1403 - 20:22

جشن بزرگ عیدانه در پارک کوهستانی معراج به مناسبت عید سعید فطر

شهرداری و شورای اسلامی شهر خواف با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خواف برگزار می‌کند: جشن بزرگ عیدانه با حضور هنرمندان استانی و شهرستانی و شعبده باز مطرح کشور(استاد راما) زمان : پنج شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 19 مکان : پارک کوهستانی معراج روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خواف

شهرداری و شورای اسلامی شهر خواف با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خواف برگزار می‌کند:

جشن بزرگ عیدانه

با حضور هنرمندان استانی و شهرستانی و شعبده باز مطرح کشور(استاد راما)

زمان : پنج شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 19 مکان : پارک کوهستانی معراج

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خواف

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 7119 توسط mh64poorabbas و در روز چهارشنبه 22 فروردین 1403 ساعت 20:22:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 7116
20 / 1 / 1403 - 16:08

سانحه رانندگی در خواف یک کشته و ۲ مصدوم داشت

مسوول مرکز اورژانس خواف گفت: بر اثر برخورد تریلی با پژو ۴۰۵ در این شهرستان یک نفر کشته و ۲ نفر مصدوم شدند. عبدالرحمن مجددی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال بروز این حادثه که در جاده “دردوی” خواف به وقوع پیوست با توجه به نزدیکی وقوع حادثه به شهرستان تایباد،

مسوول مرکز اورژانس خواف گفت: بر اثر برخورد تریلی با پژو ۴۰۵ در این شهرستان یک نفر کشته و ۲ نفر مصدوم شدند.

عبدالرحمن مجددی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال بروز این حادثه که در جاده “دردوی” خواف به وقوع پیوست با توجه به نزدیکی وقوع حادثه به شهرستان تایباد، آمبولانس از مرکز اورژانس تایباد به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: بر اثر این سانحه یک نفر از سرنشینان پژو ۴۰۵ بر اثر شدت جراحتهای وارده جان خود را از دست داد و ۲ نفر مصدوم شدند که بعد از اقدامهای نخست درمانی به بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تایباد منتقل شدند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 7116 توسط mh64poorabbas و در روز دوشنبه 20 فروردین 1403 ساعت 16:08:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 7103
17 / 1 / 1403 - 11:38

حضور پرشور مردم شهرستان مرزی خواف در راهپیمایی روز قدس

راهپیمایی روز قدس با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم ولایت مدار شهرستان مرزی خواف با شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا برای رساندن فریاد مظلومیت مردم فلسطین ‌به گوش جهانیان برگزار شد.

راهپیمایی روز قدس با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم ولایت مدار شهرستان مرزی خواف با شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا برای رساندن فریاد مظلومیت مردم فلسطین ‌به گوش جهانیان برگزار شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 7103 توسط mh64poorabbas و در روز جمعه 17 فروردین 1403 ساعت 11:38:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 7110
16 / 1 / 1403 - 12:03

پیام جامعه روحانیت اهل‌سنت شهر خواف به مناسبت روز جهانی قدس

به مناسبت روز جهانی قدس جامعه روحانیت اهل‌سنت شهر خواف مردم را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد. به گزارش خواف نیوز جامعه روحانیت اهل‌سنت شهر خواف با صدور پیامی مردم را به شرکت در راهپیمایی دعوت کرد.متن پیام به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم با توجه به اینکه آخرین

به مناسبت روز جهانی قدس جامعه روحانیت اهل‌سنت شهر خواف مردم را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

به گزارش خواف نیوز جامعه روحانیت اهل‌سنت شهر خواف با صدور پیامی مردم را به شرکت در راهپیمایی دعوت کرد.
متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به اینکه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین بر علیه اشغال‌گران قدس و رژیم صهیونستی به «روز جهانی قدس» نام‌گذاری شده است و هرساله راهپیمائی برگزار می‌گردد؛ بنابراین از عموم مردم مومن و روزه‌دار دعوت می‌شود تا در این راهپیمائی شرکت نمایند.

رژیم اشغالگر قدس، در چند ماه گذشته و به ویژه در ماه مبارک رمضان، حملات تجاوزگرانه خود را در غزه شدت بخشیده و مردم آنجا را به خاک و خون می‌کشد؛ و در چند روز گذشته خباثت خود را مجدد به همگان نشان داد و در اقدامی وحشیانه و مخالف با قوانین بین‌المللی به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان ایرانی ما شد.

جامعه روحانیت اهل سنت خواف ضمن محکوم‌نمودن جنایات رژیم غاصب و خبیث صهیونیست، از مردم عزیز تقاضا دارد با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، از قبله اول مسلمین و ملت ستمدیده فلسطین اعلام حمایت نمایند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 7110 توسط mh64poorabbas و در روز پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 ساعت 12:03:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 7107
16 / 1 / 1403 - 11:59

محفل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی در خواف برگزار شد

محفل بزرگ قرآنی با تلاوت قاریان بین المللی استاد ارصاد شحات و حاج احمد اصالت و حافظ بنیامین محمدپور برگزار شد. به گزارش خواف نیوز به نقل از مهر، محفل بزرگ قرآنی با تلاوت قاریان بین المللی استاد ارصاد شحات و حاج احمد اصالت و حافظ بنیامین محمدپور عصر پنجشنبه در مسجد جامع شهر خواف برگزار شد. با نزدیک شدن به روزهای

محفل بزرگ قرآنی با تلاوت قاریان بین المللی استاد ارصاد شحات و حاج احمد اصالت و حافظ بنیامین محمدپور برگزار شد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از مهر، محفل بزرگ قرآنی با تلاوت قاریان بین المللی استاد ارصاد شحات و حاج احمد اصالت و حافظ بنیامین محمدپور عصر پنجشنبه در مسجد جامع شهر خواف برگزار شد.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان ماه رحمت و ضیافت الهی، محفل انس با قرآن کریم با هدف ایجاد فرصتی برای بهره گیری هر چه بیشتر از گنجینه‌های الهی و نشر فرهنگ قرآنی با حضور جمع کثیری از مردم شهر خواف در مسجد جامع شهر خواف برگزار شد.

در این مراسم معنوی، جز خوانی قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی استاد ارصاد شحات و حاج احمد اصالت و حافظ بنیامین محمدپور در مسجد جامع شهر خواف برگزار شد.

گفتنی است جلسات روخوانی قرآن تا پایان ماه ضیافت الهی هر روز عصر با حضور علاقه‌مندان قرآنی در مساجد شهرستان خواف ادامه دارد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 7107 توسط mh64poorabbas و در روز ساعت 11:59:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 7100
16 / 1 / 1403 - 11:35

نماینده منتخب خواف و رشتخوار: مردم خواستار کار و فعالیت جهادی مسئولان هستند

امیر توکلی رودی نماینده منتخب مردم خواف و رشتخوار با حضور خود در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان خواف ضمن محکومیت حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری ما روحیه مشارکتی و همکاری را در مردم و مسئولان این شهرستان سراغ داریم. وی افزود: با همدلی، نگاه جامع و مشارکت جمعی

امیر توکلی رودی نماینده منتخب مردم خواف و رشتخوار با حضور خود در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان خواف ضمن محکومیت حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری ما روحیه مشارکتی و همکاری را در مردم و مسئولان این شهرستان سراغ داریم.

وی افزود: با همدلی، نگاه جامع و مشارکت جمعی تغییر اساساً ایجاد می‌شود که این مسئله در راستای رضایتمندی عموم مردم حوزه انتخابیه می‌باشد.

نماینده منتخب مردم ادامه داد: مدیران و مسئولان بازوی اجرائی ما هستند و ما تمام قد از مدیران توانمند حمایت خواهیم کرد و در همین راستا خواهان فعالیت جهادی در زمینه توسعه پایدار و همه جانبه منطقه هستیم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 7100 توسط mh64poorabbas و در روز ساعت 11:35:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 7096
15 / 1 / 1403 - 11:32

علی رسولیان مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان گفت: در کنار افزایش تولید افزایش مشارکت و اشتغال مردم بومی شهرستان خواف با کمک بخش خصوصی از مهمترین اهداف بزرگترین معدن سنگ آهن کشور است.

علی رسولیان مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان گفت: در کنار افزایش تولید افزایش مشارکت و اشتغال مردم بومی شهرستان خواف با کمک بخش خصوصی از مهمترین اهداف بزرگترین معدن سنگ آهن کشور است. وی با اشاره به مهمترین راهبردهای مجتمع در سال جاری افزود: پیشبرد اهداف اکتشافی، استخراجی و تولید هرچه بیشتر سنگ آهن در

علی رسولیان مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان گفت: در کنار افزایش تولید افزایش مشارکت و اشتغال مردم بومی شهرستان خواف با کمک بخش خصوصی از مهمترین اهداف بزرگترین معدن سنگ آهن کشور است.

وی با اشاره به مهمترین راهبردهای مجتمع در سال جاری افزود: پیشبرد اهداف اکتشافی، استخراجی و تولید هرچه بیشتر سنگ آهن در اولویت کار این مجتمع در سال پیش رو خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر انجام برخی مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع نیز خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تسهیل جاده‌های مواصلاتی شهرستان وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی است، اما توافقاتی بین شرکت‌های صنایع معدنی و وزارت راه و شهرسازی انجام شده و بهبود زیرساخت‌های منطقه از قبیل تامین آب، برق، گاز، تسهیل مسیرهای مواصلاتی به معادن و مناطق معدنی این محدوده در حال انجام است.

رسولیان در پایان با اشاره به شعار سال نیز تاکید کرد: وظیفه اصلی ما تحت عنوان مسئولین حاضر در منطقه، پیشبرد سخن مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی‌بر افزایش تولید و مشارکت بیشتر مردم است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 7096 توسط mh64poorabbas و در روز چهارشنبه 15 فروردین 1403 ساعت 11:32:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 7093
15 / 1 / 1403 - 11:29

امیر توکلی رودی در حاشیه بازدید از پیست موتورسواری در حال تکمیل شهر خواف:اتکا بر توانایی نیروی بومی نیازهای نسل جوان را رفع می‌کند

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اتکا بر توانایی نیروی بومی نیازهای نسل جوان را رفع می‌کند. امیر توکلی رودی در حاشیه بازدید از پیست موتورسواری در حال تکمیل شهر خواف در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای رفع نیازهای نسل جوان و به خصوص موضوعات

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اتکا بر توانایی نیروی بومی نیازهای نسل جوان را رفع می‌کند.

امیر توکلی رودی در حاشیه بازدید از پیست موتورسواری در حال تکمیل شهر خواف در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای رفع نیازهای نسل جوان و به خصوص موضوعات زیرساختی، باید با اتکا بر توانایی نیروهای بومی و سرمایه بومی منطقه قدم برداریم.

وی با بیان اینکه امید است با تکیه بر توان مردم و روحیه همدلی بتوانیم یک به یک نیازهای نسل جوان را برطرف کنیم، افزود: همانگونه که خیرین زیادی در منطقه در حوزه‌های مختلف از قبیل حوزه آموزش و سلامت پیشقدم هستند، امید است فرهنگ این امر حسنه در منطقه برای همه حوزه‌های رفاهی نهادینه شود.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آنچه اعلام شده پیست خواف از معدود پیست‌های موتورسواری خراسان رضوی است که ضلع جنوبی آن از تپه‌ها و کوه پایه‌های طبیعی برخوردار است و علاقه‌مندان می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی از آن‌ها به عنوان سکو استفاده کنند.

سید مرتضی حرمی باف یکی از قهرمانان و پیشکسوتان موتورسواری کشور که کار نظارت برساخت پیست را به عهده دارد، گفت: تمامی استانداردهای لازم در ساخت پیست موتورسواری خواف رعایت شده است.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 7093 توسط mh64poorabbas و در روز ساعت 11:29:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 7084
14 / 1 / 1403 - 12:31

امکان ترانزیت سنگ آهن افغانستان با خط آهن خواف- هرات فراهم شد

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: امکان ترانزیت سنگ آهن و مواد معدنی منطقه هرات افغانستان از طریق خط آهن خواف-هرات به بنادر جنوبی کشور و سپس انتقال به دیگر کشورها فراهم شده است. به گزارش خواف نیوز به نقل از قدس خراسان، مصطفی نصیری ورگ اظهار کرد: با راه اندازی حمل و بارگیری سنگ

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: امکان ترانزیت سنگ آهن و مواد معدنی منطقه هرات افغانستان از طریق خط آهن خواف-هرات به بنادر جنوبی کشور و سپس انتقال به دیگر کشورها فراهم شده است.

به گزارش خواف نیوز به نقل از قدس خراسان، مصطفی نصیری ورگ اظهار کرد: با راه اندازی حمل و بارگیری سنگ آهن از ایستگاه روزنک استان هرات افغانستان به بنادر ایران می‌توان حجم قابل توجه‌ای سنگ آهن در قالب این گذرگاه ریلی در طول سال جابجا کرد.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: اکنون محصولاتی از طریق جاده و کامیون از ترکیه تا افغانستان و بالعکس حمل می‌شود که می‌توان این کالاها را از طریق گذرگاه و کریدور ریلی شرق به غرب در مسیر ایستگاه‌های باری راه آهن روزنک و شمتیق افغانستان تا مرز ریلی رازی با ترکیه و بالعکس حمل کرد.

وی بیان کرد: البته این مسیر ریلی تازه ساخته شده و هنوز حمل و نقل ترانزیتی آن فعال نشده است.

نصیری ورگ گفت: راه آهن خواف- هرات در قالب ایستگاه خواف تا ایستگاه روزنک افغانستان به طول ۱۴۰ کیلومتر ساخته شده است که در مجموع ۳۶۴ پل کوچک و یک پل بزرگ به علاوه ایستگاه مرزی شمتیق در ۲ بخش ایرانی و افغانستانی این مسیر ساخته شده است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 7084 توسط mh64poorabbas و در روز سه‌شنبه 14 فروردین 1403 ساعت 12:31:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر