شماره : 7012
27 / 12 / 1402 - 13:29

پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در شهرستان خواف راه‌اندازی می‌شود

رییس دانشگاه تهران از تصویب راه‌اندازی ۶ پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در آخرین جلسه هیات امنای این دانشگاه در اسفند ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: واحد پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در شهرستان خواف به زودی راه‌اندازی می‌شود. به گزارش خواف نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیل دانشگاه تهران سید محمد مقیمی در

رییس دانشگاه تهران از تصویب راه‌اندازی ۶ پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در آخرین جلسه هیات امنای این دانشگاه در اسفند ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: واحد پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در شهرستان خواف به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خواف نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیل دانشگاه تهران سید محمد مقیمی در نشست انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت فعال در حوزه مدیریت و توسعه کارخانه‌های کنسانتره و گندله‌سازی مجموعه صنعتی و معدنی سنگان، با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه تهران در دو سال اخیر در ارتباط با صنعت و جامعه، گفت: فعالیت‌های ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه به صورت واقعی‌تر و عملیاتی‌تر از آنچه در گذشته وجود داشته، در حال انجام است.

وی افزود: تعاملات مرسوم که بین نهادهای علمی و صنعتی برقرار می‌شود عمدتا ناظر بر انجام پروژه‌های تحقیقاتی است که توسط گروهی از اساتید و دانشجویان انجام می‌شوند و در جای خود بسیار اثربخش و مورد حمایت هستند ولی اعتقاد داریم محشور شدن دانشگاه و صنعت به سازوکارهایی بیش از آنچه موجود است نیاز دارد و باید تلاش کنیم ارتباطی که برای هر دو طرف مثمرثمر باشد، شکل بگیرد.

استاد دانشگاه تهران به چالش پرسابقه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه مهارت‌های شغلی و تجربه‌آموزی اشاره کرد و بیان داشت: دانش‌آموختگان ما در کشور و دنیا زبانزد هستند ولی به دلیل عدم آشنایی با ابزار و محیط واقعی صنعت، وقتی به صنعت ورود پیدا می‌کنند، یکی دو سال دچار شوک مرحله انتقالی از دانشگاه به صنعت می‌شوند و همین باعث کاهش اعتماد به نفس و افت کارایی ایشان می‌شود. بنابراین لازم است تعامل دانشجو با محیط واقعی کار مرتبط با رشته‌اش در حین تحصیل برقرار شود. برقراری این تعامل نیازمند ایجاد سازوکارهای نهادی است که یکی از آن نهادسازی‌ها، ایجاد پردیس‌های علم و فناوری است.

مقیمی از افتتاح پردیس علم و فناوری شهید سلیمانی دانشگاه تهران در بافق بر اساس تفاهم‌نامه با شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در بافق خبر داد و گفت: ایجاد پردیس‌های علم و فناوری در جوار صنعت یا در دل صنعت، یکی از سازوکارهای جدیدی است که به برقراری ارتباط معنادارتر دانشگاه و صنعت و همچنین مهارت‌آموزی و آشنایی و تعامل دانشجویان با صنعت کمک می‌کند. پردیس علم و فناوری شهید سلیمانی دقیقا در دل صنعت سنگ آهن ایجاد شده و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، شرایط لازم برای حمل‌ونقل و اسکان و اقامت چند روزه دانشجویان دانشگاه تهران را مهیا کرده است.

استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران افزود: با توجه به اینکه شرکت‌ها امروزه بحث‌های مربوط به مسئولیت اجتماعی را با جدیت دنبال می‌کنند و علاقمند هستند اعتباراتی که به حوزه مسئولیت اجتماعی اختصاص می‌دهند در جای درست خود مصرف شود، به نظر می‌رسد بهترین جا برای صرف اعتبارات مسئولیت اجتماعی، قرار دادن این اعتبارات در اختیار مهارت‌ورزی دانشجویان و برنامه‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها است؛ چون تربیت دانشجویانی که علاوه بر جنبه‌های آموزشی، در زمینه‌های مهارتی و دیگر عرصه‌ها نیز شاخص باشند، هم برای صنعت و هم برای کل کشور مفید خواهد بود.

مقیمی، سازوکارهای قدیمی نظیر گذراندن صرف درس کارورزی را برای آشنایی دانشجویان با محیط واقعی کار و صنعت مرتبط با فعالیت علمی دانشگاهی ایشان کافی ندانست و گفت: امروزه حتی بازدید از محیط واقعی کار هم به دلایل مختلف به صفر رسیده و تعامل دانشجو با حوزه صنعت و خدمات مرتبط با رشته تحصیلی‌اش به سطحی رسیده بود که دانشجو پس از گذراندن هر سه مقطع تحصیلات دانشگاهی، حتی یک بار هم از محیط واقعی کار بازدید نکرده بود. یکی از اقداماتی که در دوره جاری مدیریتی دانشگاه برای رفع این نقیصه عملیاتی شد قرارگیری درس سه واحدی یادگیری تجربی در سرفصل دروس همه رشته‌های دانشگاهی، از رشته ادبیات فارسی تا رشته‌های فنی است که می‌تواند تا ۱۵ واحد نیز برای برخی رشته‌ها به تناسب ویژگی‌هایشان افزایش پیدا کند.

رییس دانشگاه تهران به شکل‌گیری اداره‌کل مهارت در دانشگاه تهران با سر واژه‌های پنج ماموریت اصلی مهارت‌آموزی، هدایت شغلی، اشتغال‌پذیری، رصد اشتغال و تجربه‌آموزی، به عنوان اقدامی دیگر جهت ارتقای استانداردهای مهارتی و تجربی در دانشجویان اشاره کرد و گفت: اداره کل مهارت در ارتباط تنگاتنگ با پردیس‌های علم و فناوری، ماموریت‌های مهارت‌ورزی دانشجویان را پیگیری می‌کند.

احمد نوحه‌گر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران نیز در این نشست با بیان اینکه برای دستیابی به مدیریت صنعتی هوشمند، هدفدار و پایدار نیازمند راهبردهای جدید هستیم، تاکید کرد: دانشگاه در این زمینه و همچنین در زمینه توسعه منابع انسانی صنایع سنگ آهن آمادگی کامل دارد.

مهدی فکور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران نیز در زمینه مهارت‌آموزی دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌های قانون به منظور تعامل حداکثری دانشگاه و صنعت، به بیان دیدگاه پرداخت.

مهدی قربانی رییس موسسه کسب‌وکار اجتماعی دانشگاه تهران و سرپرست پردیس علم و فناوری شهید سلیمانی دانشگاه تهران در بافق، از مهارت‌ورزی و کارورزی دانشجویان با همکاری اداره کل مهارت دانشگاه، تامین نیروی انسانی نخبه برای بکارگیری در بخش صنعت و اعطای بورسیه‌های تحصیلی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان، هدفمند نمودن نظام مسائل این شرکت و تعریف پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و ایجاد شعبه پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در خواف به عنوان برخی محورهای مورد علاقه طرفین برای همکاری مشترک نام برد.

فرشته امین مدیرکل مهارت دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه دانشگاه تهران اولین دانشگاهی است که اداره کل مهارت را به صورت رسمی در ساختار خود ایجاد کرده است، از راه‌اندازی سامانه کاریابی، برگزاری اردوهای مهارتی، برگزاری نمایشگاه کار در خرداد ماه ۱۴۰۳ و پشتیبانی از برنامه‌های مهارت‌ورزی دانشجویان به عنوان برخی برنامه‌های این اداره کل نام برد و بیان داشت: افزایش سطح اشتغال‌پذیری دانشجویان با توجه به نیازهای صنعت از ماموریت‌های اداره کل مهارت است.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و محمد مدنی‌فر مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان منعقد و مبادله شد که بر اساس آن، اعطای بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف به دانشجویان مستعد، حمایت از دوره‌های کارورزی دانشجویان و همچنین اختصاص محل استقرار فیزیکی پردیس علم و فناوری واحد خواف از سوی این شرکت محقق می‌شود.

مدنی‌فر در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه، با اشاره به اینکه نزدیک یک سی‌ام ذخیره قطعی سنگ آهن کشور در سنگان وجود دارد، بیان داشت: ۱۰ درصد بازار گندله کشور که خوراک اولیه حوزه فولاد است و بسیار استراتژیک می‌باشد توسط شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان تولید می‌شود. این مجموعه صنعتی نیازمند ارتقای تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی است و از این جهت از استقرار واحد پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران استقبال می‌کند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 7012 توسط mh64poorabbas و در روز یکشنبه 27 اسفند 1402 ساعت 13:29:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 7008
12 / 12 / 1402 - 9:33

پیام تقدیر دکتر امیر توکلی از مردم شریف حوزه انتخابیه خواف ‌و رشتخوار

بسم الله الرحمن الرحیم   به فضل و عنایت خداوند متعال که همه چیز در ید قدرت اوست، انتخابات یازده اسفند ۱۴۰۲ نیز با حضور دلسوزانه و تکلیف مدارانه مردم نجیب، صبور و مومن این حوزه انتخابی به اتمام رسید.   مردم در این انتخابات علی رغم کاستی ها و گلایه مندی ها، حضوری نجیبانه

بسم الله الرحمن الرحیم  

به فضل و عنایت خداوند متعال که همه چیز در ید قدرت اوست، انتخابات یازده اسفند ۱۴۰۲ نیز با حضور دلسوزانه و تکلیف مدارانه مردم نجیب، صبور و مومن این حوزه انتخابی به اتمام رسید.   مردم در این انتخابات علی رغم کاستی ها و گلایه مندی ها، حضوری نجیبانه و غیرت مندانه داشتند.   بدیهی است این برخورد شرافتمندانه و مشارکت دغدغه مندانه مردم، مسوولیت کارگزاران را در ادامه راه دو چندان می کند لذا برای حل مشکلات کشور باید عزم و اراده ای جدی به خرج داد تا پاسخ اعتماد مردم آن گونه که سزاوار است، داده شود.   تازه ابتدای راه پیشرفت و تعالی است؛ در ادامه ی راه برای ساختن منطقه ای مدرن،سالم و برخوردار نیازمند یاری تک تک شما عزیزان خواهیم بود.    اینجانب به عنوان خادم کوچک مردم شریف خواف و رشتخوار؛بر خود فرض دانستم به پاس این حضور آگاهانه، از شما مردم فهیم که افتخار نمایندگی آنها را در خانه ملت دارم، تشکر کنم.

خدمتگزار شما

دکتر امیر توکلی

زمستان ۱۴۰۲

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 7008 توسط mh64poorabbas و در روز شنبه 12 اسفند 1402 ساعت 09:33:16
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 7005
12 / 12 / 1402 - 9:29

دکتر امیر توکلی رودی از حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار به مجلس راه یافت

فرماندار و رییس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار روز شنبه 12اسفندماه جاری بیان داشت: امیر توکلی رودی منتخب مردم خواف و رشتخوار برای مجلس دوازدهم شورای اسلامی شد. مهدی عباس پور گفت: از مجموع 99 هزار و 853 صحیح، امیر توکلی رودی 48 هزار و 575 حائز اکثریت آرا شد. وی افزود: از

🔹

فرماندار و رییس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار روز شنبه 12اسفندماه جاری بیان داشت: امیر توکلی رودی منتخب مردم خواف و رشتخوار برای مجلس دوازدهم شورای اسلامی شد. مهدی عباس پور گفت: از مجموع 99 هزار و 853 صحیح، امیر توکلی رودی 48 هزار و 575 حائز اکثریت آرا شد. وی افزود: از 102 هزار و 549 رای،  تعداد 99 هزار و 853 رای صحیح، 2398 رای باطله ماخوذه و 298 رای باطله غیره ماخوذه بود. عباس پور میزان مشارکت مردم خواف را در انتخابات اخیر 74 درصد و این رقم را برای حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار، 71.5 درصد اعلام کرد. به گفته وی، براساس میزان آرا ـ علی اکبر حسن نژاد سلامی با 20هزار و 397 رای معادل 20.97 درصد آرا ـ زهرا نوری با 11 هزار و 693 رای معادل 11.71 درصد آرا ـ رضا تقی پور با 6 هزار و 988 رای معادل حدود 7 درصد آرا در رده های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 7005 توسط mh64poorabbas و در روز ساعت 09:29:09
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 7002
9 / 12 / 1402 - 6:57

فرماندار خواف: ۲۹ نفر از نامزدهای حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار انصراف دادند

خواف- فرماندار خواف گفت: ۲۹ نفر از نامزدهای این حوزه‌های انتخابیه تا پایان مهلت قانونی، انصراف خود را از ادامه تبلیغات انتخاباتی اعلام کردند. به گزارش خواف نیوز به نقل از مهر ، مهدی عباسپور شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تعداد ۴۶ نفر تأیید صلاحیت شده، ٢٩ نفر انصراف دادند و

خواف- فرماندار خواف گفت: ۲۹ نفر از نامزدهای این حوزه‌های انتخابیه تا پایان مهلت قانونی، انصراف خود را از ادامه تبلیغات انتخاباتی اعلام کردند.

به گزارش خواف نیوز به نقل از مهر ، مهدی عباسپور شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تعداد ۴۶ نفر تأیید صلاحیت شده، ٢٩ نفر انصراف دادند و با توجه به اتمام زمان تحویل و ثبت انصراف و جمع بندی نهایی تعداد ١٧ نفر، تا انتهای روز اخذ رأی در گردونه رقابت‌ها خواهند ماند.

فرماندار خواف افزود: استعفا و کناره گیری در فضای مجازی و یا به اشکال دیگر قانونی و مورد قبول نیست.

وی گفت: شهروندان گرامی به شایعات منتشرشده توجه نکنند و لیست نهایی همین افراد هستند.

عباسپور ادامه داد: بر این اساس «مهدی زنگنه، محمد سید احمدی، محمد زنگنه ابراهیمی، مجتبی علی زاده، غلامرضا نیک پور، غلام حیدر جعفری خیرآباد، علیرضا حسن نژاد سلامی، علیرضا جعفری، علی مهری سلامی، علی عشقی، علی اکبر ابراهیم بای سلامی، علی اصغر زرکمی، سعید خفاجه قاسم آبادی، داود رحمانی زاده، حسین میر سعیدی، حسین ثانوی، حسین ترکمان سلامی، حسین ابراهیم بای، حسن رحمان پور، اکبر احمدپور، اسماعیل خفاجه، اسماعیل اسکندری سده‌ی و احسان هوشنگی» انصراف دادند.

فرماندار خواف ادامه داد: «ابراهیم نوروزی شهرکی، ابراهیم عباسی، ابراهیم دل شب، مهدی زنگنه، هادی اتحاد و زهرا جعفری خیرآبادی» دیگر نامزدهای انصراف دهنده این حوزه انتخابیه بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 7002 توسط mh64poorabbas و در روز چهارشنبه 9 اسفند 1402 ساعت 06:57:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 6996
7 / 12 / 1402 - 6:29

۱۱ نفر از نامزدهای حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار انصراف دادند

فرماندار خواف و رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار گفت: ۱۱ نفر از مجموع ۴۶ نفر از نامزدهای این حوزه انتخابیه تاکنون به صورت رسمی انصراف خود را از حضور در ادامه تبلیغات انتخاباتی اعلام کردند و ۳۵ نفر در این عرصه حضور دارند.  مهدی عباسپور دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هادی

فرماندار خواف و رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار گفت: ۱۱ نفر از مجموع ۴۶ نفر از نامزدهای این حوزه انتخابیه تاکنون به صورت رسمی انصراف خود را از حضور در ادامه تبلیغات انتخاباتی اعلام کردند و ۳۵ نفر در این عرصه حضور دارند.

 مهدی عباسپور دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هادی اتحاد، اسماعیل خفاجه، علی عشقی، اسماعیل اسکندری، ابراهیم عباسی، علی اصغر زرکمی، احسان هوشنگ، حسین میرسعیدی، حسن رحمان پور، سعید خفاجه و حسین ثانوی با ارسال نامه رسمی به ستاد انتخابات حوزه انتخابیه این شهرستان‌ها از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف دادند که پس از طرح در جلسه هیات اجرایی انتخابات مورد قبول قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از مجموع ۹۰ نفر ثبت نام قطعی نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ۴۶ نفر توسط هیات نظارت شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند که با انصراف ۱۱ نفر ۳۵ نفر در عرصه تبلیغات حضور دارند.

وی گفت: از مجموع ۱۴۳ هزار نفر واجدان شرایط اخذ رای در این حوزه انتخابیه ۹۴ هزار نفر مربوط به شهرستان خواف و ۴۹ هزار نفر از اهالی شهرستان رشتخوار هستند.

عباسپور اظهار کرد: ۷۷۹۷ نفر از واجدان شرایط رای دادن در شهرستان خواف و رشتخوار را افراد رای اولی تشکیل می دهند.

۲۹۰۰ نفر در قالب ۱۴۵ شعبه اخذ رای دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان‌های خواف و رشتخوار هستند.

فرصت انجام تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوم تا نهم اسفندماه است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 6996 توسط mh64poorabbas و در روز دوشنبه 7 اسفند 1402 ساعت 06:29:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 6993
2 / 12 / 1402 - 5:47

اسامی ۴۵ نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار اعلام شد

فرماندار خواف و رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار اسامی ۴۵ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را اعلام کرد. به گزارش خواف نیوز به نقل از ایرنا مهدی عباسپور افزود: از مجموع ۹۰ نفر ثبت نام قطعی نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ۴۵ نفر تایید صلاحیت شدند که ۴۲

فرماندار خواف و رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار اسامی ۴۵ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را اعلام کرد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایرنا مهدی عباسپور افزود: از مجموع ۹۰ نفر ثبت نام قطعی نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ۴۵ نفر تایید صلاحیت شدند که ۴۲ نفر آنان مرد و سه نفر زن هستند.

وی اسامی نامزدهای حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار را حسین ابراهیم بای، هادی اتحاد، اکبر احمدپور، علیرضا ارژنگ، اسماعیل اسکندری سدهی، محمد هادی ترکمان سلامی، حسین ترکمان سلامی، علی اکبر تقی پور زرفری، حسین ثانوی، علیرضا جعفری، علی حبیبی، علیرضا حسن نژاد سلامی، سعید خفاجه قاسم آبادی، یعقوب خویردی مزرعه شیخ، ابراهیم دل شب، محمد تقی راد منش، حسن رحمان پور، مهدی زنگنه، محمد زنگنه ابراهیمی ، مهدی زنگنه ، علی زنگویی زوزنی، محمد سیداحمدی، غلام حسین عامری خیرآبادی، مجتبی علی زاده، محمد غفاری زاده و علی محمد دوست برشمرد.

رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار گفت: سایر نامزدهای این حوزه انتخابیه عبارتند از علی مهری سلامی، ابراهیم نوروزی شهرکی، زهرا نوری، غلام رضا نیک پور، محمد ابراهیم داوودیان، علی اصغر زرکمی، ابراهیم عباسی، سید یاسر خادمی فدکی ، غلام حیدر جعفری خیرآباد ، داوود رحمانی زاده، علی اکبر ابراهیم بای سلامی، علی اکبر حسن نژاد، پری ناز بیدل، امیر توکلی رودی، زهرا جعفری خیرآبادی، اسماعیل خفاجه، علی عشقی، حسین میرسعیدی و احسان هوشنگی.

عباسپور افزود:از این تعداد داوطلب تایید صلاحیت شده ۴۱ نفر شیعه و چهار نفر اهل تسنن هستند که برای نشستن بر روی یک کرسی با هم رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به این که از تعداد تایید صلاحیت‌شدگان ۳۵ نفر در رده سنی بین ۳۰ تا ۵۰ سال هستند تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده امید جوانان به آینده کشور است.

از مجموع ۱۴۳ هزار نفر واجدان شرایط اخذ رای در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ۹۴ هزار نفر مربوط به شهرستان خواف و ۴۹ هزار نفر از اهالی شهرستان رشتخوار هستند.

هفت هزار و ۷۹۷ نفر از واجدان شرایط رای دادن در شهرستان خواف و رشتخوار را افراد رای اولی تشکیل می دهند.

۲ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب ۱۴۵ شعبه اخذ رای دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان‌های خواف و رشتخوار هستند.

فرصت انجام تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوم تا نهم اسفندماه است.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 6993 توسط mh64poorabbas و در روز چهارشنبه 2 اسفند 1402 ساعت 05:47:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 6990
18 / 8 / 1402 - 6:00

ورود ایمیدرو به پرونده باند دوم جاده خواف-تربت‌حیدریه

فرماندار رشتخوار گفت: شرکت ایمیدرو دو قطعه از طرح باند دوم جاده سنگان ـ خواف ـ رشتخوار به تربت‌حیدریه را به صورت ۱۰۰ درصد از اعتبارات خود و بدون مشارکت راه و شهرسازی می‌سازد. به گزارش خواف نیوز به نقل از ایسنا حسین باهوش اظهار کرد: با توجه با اهمیت و حساسیت تکمیل طرح باند

فرماندار رشتخوار گفت: شرکت ایمیدرو دو قطعه از طرح باند دوم جاده سنگان ـ خواف ـ رشتخوار به تربت‌حیدریه را به صورت ۱۰۰ درصد از اعتبارات خود و بدون مشارکت راه و شهرسازی می‌سازد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایسنا حسین باهوش اظهار کرد: با توجه با اهمیت و حساسیت تکمیل طرح باند دوم مسیر جاده آسفالته سنگان ـ خواف ـ رشتخوار به تربت‌حیدریه، ۱۵ آبان ماه سال جاری نشست مشترکی با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های خراسان رضوی، فرمانداران خواف و رشتخوار و شورای شهر رشتخوار با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت زیرساخت در دفتر معاون وزیر راه و شهرسازی و شرکت ایمیدرو برای تعیین تکلیف این جاده برگزار شد.

وی افزود: پس از ارائه گزارش‌های لازم وضعیت جاده سنگان خواف تا تربت‌حیدریه و روند کند ساخت باند دوم این مسیر، شرکت ایمیدرو ساخت قطعات ۲ از سمت خواف و ۷ را از سمت رشتخوار برعهده گرفت.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه در این نشست برای شروع ساخت قطعه ۷ از دو ماه آینده قول مساعد داده شد، اظهار کرد: ساخت این مسیر به قطعات ۱۰ گانه تقسیم شده که قطعه‌های ۱ و ۱۰ از سوی راه و شهرسازی و ایمیدرو در حال ساخت است و به پیشنهاد استاندار خراسان رضوی، سایر قطعه‌ها به صورت مجزا بدون مشارکت بین ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی تقسیم و تکمیل شود.

بخشی از تصادفات جاده‌ای ناشی از ترافیک تردد تریلرهای حامل سنگ‌آهن از معادن سنگ‌آهن سنگان و ترانزیت‌های گمرکی در این مسیر جاده‌ای، موجب مرگ و خسارات جانی و مالی به شهروندان شهرستان‌های خواف و رشتخوار شده که در جدیدترین مورد آن در آبان ماه جاری، بر اثر سانحه رانندگی یک دستگاه تریلر در شهر رشتخوار، دو دختر ۶ و ۸ ساله از یک خانواده جان باختند و این تصادف تا حدی سبب خشم مردم آن منطقه شد به طوری که مسیر مواصلاتی خواف به تربت‌حیدریه را برای ساعاتی بستند و در نهایت با وساطت فرماندار رشتخوار، مسیر یاد شده بازگشایی شد.

اجرای مانده طرح باند دوم مسیر ارتباط زمینی سنگان – خواف – رشتخوار – تربت‌حیدریه، به طول ۱۳۰ کیلومتر از ۱۷ مهر ۱۳۹۸ آغاز شد.

انتهای پیام

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 6990 توسط mh64poorabbas و در روز پنج‌شنبه 18 آبان 1402 ساعت 06:00:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 6987
7 / 7 / 1402 - 20:17

سانحه رانندگی در خواف ۲ کشته بر جای گذاشت

رییس پلیس راه خواف گفت:‌ سانحه برخورد یک دستگاه خودرو سواری شاهین با یک موتورسیکلت پنجشنبه شب در این شهرستان ۲ کشته بر جای گذاشت. سرگرد حسن محمدی افزود:‌ به دنبال وقوع این حادثه که در جاده روستایی شهر سده از توابع شهرستان خواف به وقوع پیوست راکب و سرنشین موتورسیکلت بر اثر جراحتهای وارده

رییس پلیس راه خواف گفت:‌ سانحه برخورد یک دستگاه خودرو سواری شاهین با یک موتورسیکلت پنجشنبه شب در این شهرستان ۲ کشته بر جای گذاشت.

سرگرد حسن محمدی افزود:‌ به دنبال وقوع این حادثه که در جاده روستایی شهر سده از توابع شهرستان خواف به وقوع پیوست راکب و سرنشین موتورسیکلت بر اثر جراحتهای وارده جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد:‌ علت این حادثه در دست بررسی است.

بخشدار سلامی از توابع شهرستان خواف هم گفت:‌ خودروی سواری شاهین بعد از برخورد با موتورسیکلت دچار حریق شد.

سید کاظم نظام بدون توضیح بیشتر اظهار کرد:‌ بر اثر این حادثه تعدادی از سرنشینان خودرو سواری مصدوم شدند.

سده شهری از توابع بخش سلامی در شهرستان خواف استان خراسان رضوی ایران است که در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ بر اساس مصوبه هیات وزیران به شهر ارتقاء یافت.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 6987 توسط mh64poorabbas و در روز جمعه 7 مهر 1402 ساعت 20:17:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 6981
22 / 6 / 1402 - 11:25

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف: دست از سر زیستگاه های باقی مانده پلنگ ایرانی بردارید !

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خواف گفت: متأسفانه به دلیل تعرض برخی افراد به حیات وحش، زیستگاه گونه جانوری بسیار ارزشمند پلنگ ایرانی به شدت کاهش یافته است.  سعید شفیعیان با بیان اینکه تمام تلاش خود را در احیای زیستگاه‌های پلنگ ایرانی به کار گرفته‌ایم، بیان کرد: تاکنون چندین مرتبه حضور پلنگ به همراه توله‌هایشان را در منطقه

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خواف گفت: متأسفانه به دلیل تعرض برخی افراد به حیات وحش، زیستگاه گونه جانوری بسیار ارزشمند پلنگ ایرانی به شدت کاهش یافته است.

 سعید شفیعیان با بیان اینکه تمام تلاش خود را در احیای زیستگاه‌های پلنگ ایرانی به کار گرفته‌ایم، بیان کرد: تاکنون چندین مرتبه حضور پلنگ به همراه توله‌هایشان را در منطقه داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید به زیستگاه‌های کوهستانی این‌گونه جانوری نزدیک شد، اظهار کرد: به دلیل تجاوز کوهنوردان و یا برخی افراد به زیستگاه پلنگ بعضاً گزارش‌هایی از حمله دریافت می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خواف با اشاره به اینکه این‌گونه در فهرست جانوران «در معرض خطر انقراض» اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) قرار دارد، تصریح کرد: متأسفانه اغلب این انسان‌ها هستند که وارد زیستگاه پلنگ می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه افراد دائماً زیستگاه گونه‌هایی چون پلنگ را کوچک و محدود کرده و به زیستگاه‌های باقی مانده نیز تعرض می‌کنند و همین موجب افزایش مواجهه انسان با آن‌ها شده است.

شفیعیان با تأکید بر اینکه در صورت مواجهه با پلنگ، راه فرار را برای آن باز گذاشته و به هیچ وجه نباید نسبت به گیر انداختن آن تلاش کرد، افزود: اغلب گونه‌های حیات‌وحش در حالت عادی فرار را به مواجهه با انسان ترجیح می‌دهند.

وی توصیه کرد: در صورت مشاهده لاشه شکار شده توسط پلنگ که معمولاً آن را به بالای درخت و بلندی منتقل می‌کند یا مشاهده توله پلنگ، به سرعت آن محل را ترک کرده و نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست را مطلع سازید.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خواف گفت: زمانی که پلنگ در حال تغذیه از لاشه شکارش یا با توله‌های خود و یا در حال جابه جایی است به هیچ وجه نباید به آن نزدیک شد چون پلنگ در چنین شرایطی خطرناک‌تر از حالت عادی بوده و ممکن است به انسان حمله کند.

وی همچنین از دامداران خواست در صورتی که پلنگ در آغل گوسفندان گیر افتاده محل و اطراف آن را از افراد تخلیه کرده و قبل از هر اقدامی بلافاصله با کارشناسان محیط‌زیست شهرستان تماس بگیرند تا برای مستندسازی خسارت و تعیین محل فرار گونه و رهاسازی و سایر موارد تأمینی اقدام کنند.

شفیعیان با اشاره به اینکه ایجاد سر و صدا، نور شدید و هیاهو سبب تحریک و اقدام دفاعی پلنگ می‌شود، اظهار کرد: کوهنوردان و طبیعت دوستان شهرستان خواف به جد از اقامت شبانه در مناطق تحت مدیریت و حفاظت محیط‌زیست شهرستان شامل منطقه شکارممنوع سده، شکارممنوع مرزی و منطقه حفاظت‌شده سیرخون و دامداران نیز از شب‌چرا و چرای گله دام‌ها در ارتفاعات خودداری نمایند.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 6981 توسط mh64poorabbas و در روز چهارشنبه 22 شهریور 1402 ساعت 11:25:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 6984
14 / 6 / 1402 - 11:29

آغاز برداشت پسته در خواف

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خواف گفت: کار برداشت پسته در این شهرستان از اواخر شروع شده و تا اواخر شهریور ادامه دارد. فقیری افزود: سطح زیر کشت پسته در شهرستان خواف ۵ هزار و ۱۹۰ هکتار است که از این سطح ۳ هزار و ۷۱۰ هکتار بارور و یک هزار و ۴۸۰ هکتار نهال است و

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خواف گفت: کار برداشت پسته در این شهرستان از اواخر شروع شده و تا اواخر شهریور ادامه دارد.

فقیری افزود: سطح زیر کشت پسته در شهرستان خواف ۵ هزار و ۱۹۰ هکتار است که از این سطح ۳ هزار و ۷۱۰ هکتار بارور و یک هزار و ۴۸۰ هکتار نهال است و نزدیک به ۴ هزار تن پسته خشک از این باغ های پسته برداشت و روانه بازار می شود.
وی ادامه داد: مهمترین ارقام پسته شهرستان به ترتیب فندقی بادامی، احمد آقایی، سفید و کله قوچی است.

فقیری گفت: تغذیه به موقع با کود، مبارزه با عوامل خسارت زا به ویژه پسیل و پروانه کرمانیا و برگزاری کلاس‌ های آموزشی و ترویجی از علت های افزایش عملکرد و تولید محصول مرغوب و سالم در این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۸ ترمینال ضبط پسته در شهرستان فعال هستند که کار پوست‌ گیری و فرآوری پسته کشاورزان را انجام می‌ دهند.

منبع: صداوسیما

ثبت شده در سایت پایگاه خبری خواف نیوز – اخبار شهرستان خواف طی شماره 6984 توسط mh64poorabbas و در روز سه‌شنبه 14 شهریور 1402 ساعت 11:29:00
© Copyright 2024 https://khafnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر