کد خبر : 2701
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 20:34

رئیس حوزه علمیه «احناف» خواف: پاسداری از خون شهدا در سایه وحدت محقق خواهد شد

رئیس حوزه علمیه «احناف» خواف: پاسداری از خون شهدا در سایه وحدت محقق خواهد شد

مولانا «حبیب الرحمان مطهری» گفت: حفاظت از خون شهدا به این معنا است که با وحدت و اخوت احترام یکدیگر را داشته باشیم و برای رفع فتنه و فساد تلاش کنیم. به گزارش خواف نیوز به نقل از دفاع پرس، مولانا «حبیب الرحمان مطهری» رئیس حوزه علمیه «احناف» شهرستان «خواف» در یادواره 112 شهید این

مولانا «حبیب الرحمان مطهری» گفت: حفاظت از خون شهدا به این معنا است که با وحدت و اخوت احترام یکدیگر را داشته باشیم و برای رفع فتنه و فساد تلاش کنیم.

به گزارش خواف نیوز به نقل از دفاع پرس، مولانا «حبیب الرحمان مطهری» رئیس حوزه علمیه «احناف» شهرستان «خواف» در یادواره 112 شهید این شهرستان که امروز (چهارشنبه 22 اسفندماه) در مسجد امام جعفر صادق (ع) «خواف» برگزار شد، اظهار داشت: دین مقدس اسلام نسبت به جهاد تأکید زیادی کرده است. در آیات قرآنی نیز به جهاد توصیه شده و احادیث فراوانی از حضرت رسول (ص) در این خصوص نقل شده است.

وی با بیان اینکه دین اسلام خواهان خونریزی نیست بلکه دینی است که مردم را به مهربانی و دوستی دعوت می­‌کند، افزود: مسئله جهاد یک ضرورت است. هر کجا ظلمی باشد و اسلام، مسلمین و سرزمین اسلامی مورد ستم قرار بگیرند در آنجا مسئله جهاد پیش خواهد آمد. این را باید بدانیم مشروعیت جهاد فقط به خاطر حفظ و حرمت جان مال و آبروی مسلمانان است.

مطهری در ادامه انواع جهاد را در حوزه‌­های مختلف مورد بررسی قرار داد و گفت: جهاد به سیف زمانی است که فتنه، فساد و ظلم است و مسلمین مورد هجمه قرار می­‌گیرند و سرزمین اسلامی مورد تهدید واقع می‌شود.

رئیس حوزه علمیه احناف در ادامه فوائد جهاد را بر شمرد و خاطرنشان کرد: جلوی دشمن را سد کردن و دفع تجاوز او که به دنبال خسارت به بار آوردن و یا تصرف سرزمین اسلامی است، تقویت روحیه شجاعت، فداکاری و ایثار از جمله فوائد جهاد است.

وی در ادامه به احادیث نبوی در خصوص مقام شهید اشاره کرد و گفت: وظیفه همه ما این است که حافظ خون شهدا باشیم و از آن پاسداری کنیم و اگر فتنه و فسادی است با امر به معروف و نهی از منکر و نصیحت آن را از کشور اسلامی­‌مان دور کنیم.

وی ادامه داد: حفاظت از خون شهدا به این معنا است که با وحدت و اخوت احترام یکدیگر را داشته باشیم و برای رفع فتنه و فساد تلاش کنیم. باید با امر به معروف و نهی از منکر یاد و خاطره شهدا را زنده نگهداریم و از خداوند بخواهیم که این توفیق را به ما بدهد تا در مسیر شهدا گام برداریم.

حجت‌الاسلام «ذبیح‌الله شمسیان» امام جمعه شهرستان «خواف» در این مراسم اظهار داشت: مجلسی که به نام شهید منعقد می­‌شود مربوط به همه ملت مسلمان و سلحشور ایران است و باید بدانیم در مقابل خون شهدا مسئول هستیم.

وی در پایان گفت: پیام شهدا محبت و مهربانی، فداکاری و ایثار، اتحاد و برادری، عزت و غیرت است. ما باید همه این خصوصیات را سرلوحه زندگی خود قرار بدهیم و در گام دوم انقلاب و در دهه پنجم انقلاب اسلامی با اقتدا به رهبر حکیم انقلاب با اقتدار بیشتر به پیش رویم تا موجبات خشنودی ارواح طیبه شهدا را فراهم آوریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.