کد خبر : 970
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 مهر 1397 - 17:01

به مناسبت روز ملی روستا و عشایر : عبدالرضا سپهری : عشایر به عنوان جامعه ای مولد سرمایه های ملی کشور هستند

به مناسبت روز ملی روستا و عشایر : عبدالرضا سپهری : عشایر به عنوان جامعه ای مولد سرمایه های ملی کشور هستند

به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف همزمان با 15 مهر ماه روز ملی روستا و عشایر مراسمی با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان خواف و  اعضای شورای اداری شهرستان در سیاه چادر عشایری جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد. عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری شهرستان خواف ضمن تبریک روز ملی روستا و

به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف همزمان با 15 مهر ماه روز ملی روستا و عشایر مراسمی با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان خواف و  اعضای شورای اداری شهرستان در سیاه چادر عشایری جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.
عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری شهرستان خواف ضمن تبریک روز ملی روستا و عشایر به این قشر زحمتکش و با با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در مورد عشایر مبنی بر اینکه “عشایر ذخایر انقلابند” اظهار کرد:عشایر در طول سال ها متحمل مشکلات بسیار زیادی شده اند . متاسفانه خشکسالی های پی در پی خسارات بسیار زیادی به این قشر وارد کرده که  امروز همت مسئولین را می طلبد در این زمینه همراه آنان بوده و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
وی تصریح کرد: توجه به جامعه عشایری و بررسی مسائل و مشکلات آنها از اولویت های کاری مسئولان شهرستان است و در نظر است با تشکیل جلسات مستمر و منظم بتوانیم در راستای سیاست های دولت با حفظ این جمعیت نقش بسزایی در ایجاد آسایش و افزایش تولیدات داخلی آنها داشته باشیم.
سپهری درپایان عشایر را مظهر مردانگی ، استقامت و از خود گذشتگی خواند و گفت:  خداوند را شاکریم که هنورز حس نوع دوستی ، برداری و همکاری در بین عشایر ما موج می زند.
شایان ذکر است در  سطح شهرستان خواف 4 طایفه عشایری بهلولی ، دلاکه، تاجیک و بلوچ با تعداد 1300  خانوار عشایر و جمعیت 7000 نفر در 6 منطقه عشایری بنیاباد ، ده خطیب و کالشور در بخش جلگه زوزن و چاه زول ، نهور و عشایر روستای موسی آباد در بخش سنگان سکنی گزیده اند و به نوعی برادارانه با نیروهای انتظامی ، نظامی و امنتی از مرزهای کشور پاسداری می نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.