کد خبر : 756
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 شهریور 1397 - 12:41

مراسم احلی من العسل برای هفتمین سال پیاپی در شهرستان خواف در روز ششم محرم 97 برگزار می‌شود.

مراسم احلی من العسل برای هفتمین سال پیاپی در شهرستان خواف در روز ششم محرم 97 برگزار می‌شود.

به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش خواف ، یوسف بررودی معاون پرورشی وتربیت بدنی  آموزش‌وپرورش شهرستان خواف در گفتگو با خبرنگار پانا با اشاره به نحوه برگزاری همایش «احلی من العسل» در محرم97  گفت : این مراسم هرساله به مناسبت شهادت حضرت قاسم(ع) با عنوان شهادت شیرین‌تر از عسل برگزار

به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش خواف ، یوسف بررودی معاون پرورشی وتربیت بدنی  آموزش‌وپرورش شهرستان خواف در گفتگو با خبرنگار پانا با اشاره به نحوه برگزاری همایش «احلی من العسل» در محرم97  گفت : این مراسم هرساله به مناسبت شهادت حضرت قاسم(ع) با عنوان شهادت شیرین‌تر از عسل برگزار می‌شود که در سال جاری نیز برنامه‌ریزی و ساماندهی هیئت های عزاداری دانش‌آموزی در سطح شهر خواف انجام‌شده،تا این مراسم هرچه با شکوه تر برگزار گردد.

وی بابیان اینکه تاکنون پنج  نشست هماهنگی محوری برای برگزاری این همایش بزرگ برگزارشده است، افزود: احلی من العسل 25 شهریورماه مصادف با ششم محرم با حضور دانش‌آموزان پسر دوره اول و دوم متوسطه هم‌زمان با سراسر کشور در ساعت۹صبح در محل حسینیه الزهراء برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش‌وپرورش شهرستان خواف  بابیان اینکه پیش‌بینی حضور 200دانش‌آموز در این آئین راداریم، تأکید کرد: سوگواره «احلی من العسل» شهرستان با همراهی آموزش‌وپرورش، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی، سازمان تبلیغات، سپاه و … با برگزاری نشست‌هایی در راستای هماهنگی این مراسم اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

بررودی ترویج فرهنگ عاشورا را بزرگ‌ترین هدف «احلی من العسل» دانست و بیان کرد: شناخت نوجوانان و جوانان از شخصیت حضرت قاسم(ع) مهم‌ترین محور برگزاری این همایش معنوی بزرگ است که می‌توان آن را بزرگ‌ترین گردهمایی هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی در سطح کشور دانست.

وی افزود: دانش‌آموزان با حضور در این مراسم معنوی با سیره و راه شهید نوجوان دشت کربلا آشنا شده و مفاهیمی مانند ایثار، شهادت، ولایتمداری، حمایت از دین خدا و غیره را می‌آموزند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش‌وپرورش شهرستان خواف ادامه داد: در سال جاری به‌واسطه تقارن این ایام با هفته دفاع مقدس، محوریت برگزاری مراسم معنوی سالگرد شهادت نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم(ع) که در ۱۳سالگی شهد نوشین شهادت را نوشیدند، ویژه‌برنامه‌هایی در راستای شناساندن شهدای دانش‌آموز و نوجوان نیز اندیشیده شده که درصدد اجرای آن‌ها هستیم.

بررودی تأکید کرد: باید از فرصت به‌دست‌آمده در تقارن این ایام با سالروز آغاز جنگ تحمیلی در راستای ترویج فرهنگ قدردانی از شهدا، بهره کافی را ببریم لذا «احلی من العسل» با رویکرد نوجوانان شهید انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان، افزود: برگزاری مراسم‌ دینی و مذهبی در مدارس سبب آشنایی نوجوانان و دانش‌آموزان بافرهنگ غنی اسلامی می‌شود و می‌تواند گرد یاس و ناامیدی را بر چهره دشمنان بپاشد.معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش‌وپرورش شهرستان خواف در پایان اظهارامیدواری نمود مادامی‌که نوجوانان ما با مفاهیمی چون شهادت، ایثار، اهل‌بیت(ع) هیئت‌های مذهبی و غیره همراه باشند از گزند دشمنان در امان خواهند بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.