کد خبر : 750
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 شهریور 1397 - 12:04

رئیس اداره میراث فرهنگی خواف مطرح کرد: ورود به حوزه گردشگری وتوسعه آن نیازمند تسهیلات بانکی است

رئیس اداره میراث فرهنگی خواف مطرح کرد: ورود به حوزه گردشگری وتوسعه آن نیازمند تسهیلات بانکی است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف گفت: برای اینکه جوامع محلی به حوزه گردشگری ورود پیدا کنند نیازمند تسهیلات بانکی هستیم. به گزارش خواف نیوز محمود باعقیده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛گفت: مردم این منطقه به

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف گفت: برای اینکه جوامع محلی به حوزه گردشگری ورود پیدا کنند نیازمند تسهیلات بانکی هستیم.

توسعه گردشگری نیازمند تسهیلات بانکی است به گزارش خواف نیوز محمود باعقیده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛گفت: مردم این منطقه به لحاظ مالی در سطح پایینی قرار دارند و باید به آن‌ها وام‌هایی داده شود تا بتوانند خانه‌های قدیمی خود را بازسازی کنند، بر همین اساس است که اگر در این شهرستان از این طریق به رونق گردشگری کمک کنیم نتیجه بهتری خواهد داد که با مشارکت جوامع محلی گردشگری می‌تواند در روستا به جایگاه اصلی خود دست یابد.

وی افزود: در کنار این موضوع نیز مسئولین استانی باید همت کنند در جهت اینکه آژانس‌های گردشگری را به سمت شهرستان‌ها سوق دهند چرا که جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار زیاد و البته زیبایی در سطح استان وجود دارد که متاسفانه اکثر آن‌ها ناشناخته باقی مانده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف گفت: این در حالی است که تعداد زیادی از این گردشگران به نیشابور و شهرستان کلات سفر دارند، چرا که در سطح استان این دو منطقه بیشتر شناخته شده هستند.باعقیده افزود: برهمین اساس باید که آژانس‌های خدمات مسافرتی این مناطق را هم بهتر معرفی کنند چرا که تور‌های گردشگری اگر به این سمت روی آورند علاوه بر هزینه کمی که باید پرداخت کنند می‌توانند از جذابیت‌های بسیار زیادی که در این مناطق به صورت بکر و ناشناخته هستند استفاده کنند.

وی گفت: اگر تور‌ها به این سمت سوق داده شوند این موضوع خود به تنهایی باعث فعال شدن گردشگری در این منطقه می‌شود، به ویژه اینکه مسائل دیگری که می‌تواند در جذب گردشگر به این شهرستان کمک کند وجود راه آهن، حل شدن مشکل اسکان مسافران و همچنین احداث پنج اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان است که در جهت این امر تاثیر بسزایی دارد.رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف افزود: در واقع باید گفت که تمام اقامتگاه‌های بوم گردی توسط بخش خصوصی بوده، بنابراین اگر بخش خصوصی بیش از پیش وارد کار شود قطعا نتیجه خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.

باعقیده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در جهت اشتغال پایدار گفت: ما باید از طریق گردشگری مردم را در این منطقه حفظ کنیم که در این مسیر بهترین اقدامی که باید انجام داد تسهیلات بانکی و خدمات بیمه‌ای است که این عوامل باید به گونه‌ای باشند که بازار فروش صنایع دستی هم در کنار این موضوعات مطرح باشد و بتوانیم آن‌ها را به فروش برسانیم که در واقع این محصولات در شهرستان فروشی ندارند و باید امکاناتی در اختیار این موضوع قرار داده شود.

وی افزود: برای بخش توسعه‌ای روستا‌ها ما باید بتوانیم صنایع دستی را گسترش دهیم که این موضوع از طریق شرکت در نمایشگاه‌های سطح کشور و استان صورت می‌گیرد، اما به دلیل ضعف مالی این شهرستان شرکت در این گونه نمایشگاه‌ها امکان پذیر نخواهد بود که در این خصوص باید مسئولین استانی و دولت از این طریق، حمایت‌های لازم را انجام دهند تا ما بتوانیم این موضوع را به حداقل برسانیم چرا که این موضوع خود به اشتغال پایدار در روستا‌ها و حتی شهرستان کمک خواهد کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف گفت: در واقع باید کار‌هایی صورت گیرد تا گردشگر به این منطقه جذب شود و تنها از این طریق است که گردشگری پر رونق تری را در شهرستان خواهیم داشت و عملا اگر گردشگری وحود نداشته باشد این موضوع هم به طبع حل نخواهد شد.

باعقیده با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر خوشبختانه اقدامات خوبی در این راستا انجام شده، افزود: باید به این موضوع اشاره کرد که در حوزه جذب گردشگر خارجی در سال ۹۶ تا حدودی توانسته‌ایم موفق عمل کنیم چرا که نزدیک به ۸۰۰ گردشگر خارجی به این منطقه سفر و اسکان داشتند و در حوزه گردشگران داخلی باید گفت تور‌های گردشگری زیادی را داشتیم که از سطح استان و حتی کشور به این منطقه سفر کرده بودند.

وی گفت: خوشبختانه گردشگری خواف در یکی دو سال اخیر رونق خوبی پیدا کرده که البته با توجه به رکود و شرایط اقتصادی که در چند ماه اخیر به وجود آمده است با کاهش تعداد گردشگران روبه‌رو بوده‌ایم.

گردشگری خواف آینده خوبی دارد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف افزود: با وجود این شرایط، باید خوشحال بود از اینکه آرام آرام گردشگری خواف به جایگاه اصلی خود خواهد رسید البته مشروط به اینکه باید دولت حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

باعقیده گفت: با توجه به اینکه در تسهیلات بانکی بیشتر برای روستاییان بوده و به شهر تخصیص پیدا نکرد در صورتی که دو اقامتگاه بوم گردی در شهر است و نتوانستیم از این تسهیلات استفاده کنیم.

وی افزود: شرکت‌های خدمات مسافرتی که در شهرستان است باید تلاش کنند تا حداقل در ماه یک تور گردشگری را این شهرستان بیاورند، اما این در حالی است که ما در شهرستان بیشتر خروجی داریم و به سایر شهر‌ها و حتی کشور‌های دیگر سفر دارند که برای این امر باید تدابیری اندیشه شود که آژانس‌های گردشگری داخل شهرستان به حوزه گردشگری ورود پیدا کند و گردشگران را به این شهرستان جذب کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف گفت: ما در شهرستان با بنیاد مسکن هم رایزنی‌هایی را انجام داده‌ایم در جهت اینکه تا حتی‌الامکان از تخریب خانه‌های تاریخی خودداری کنند و حتی تسهیلاتی را ارائه دهند که روستاییان بتوانند اگر از این دست خانه‌ها دارند آن‌ها را باز سازی کنند، چرا که خانه‌های قدیمی در روستا‌ها به شدت کاهش یافته و باید از این طریق به روند پیشرفت این موضوع کمک کرد.

باعقیده افزود: در آینده می‌توان این خانه‌ها را به عنوان اقامتگاه، نمایشگاه و کارگاه‌های زنده صنایع دستی بهره برد که این خود نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان دارد که باز هم در این خصوص، تسهیلات بانکی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی گفت: در این میان می‌توان بر این نکته تاکید کرد که اقامتگاه‌های بوم‌گردی به نوعی می‌توانند نقش مهمی در توسعه گردشگری و حتی اشتغال در شهرستان‌ها و روستا‌ها داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.