کد خبر : 348
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1397 - 11:57

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خواف برگزارشد

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خواف برگزارشد

با حضور  مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی ، معاون اشتغال اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان و برخی دیگر از مسئولین استانی، جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری  شهرستان خواف  برگزار شد. به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری خواف ؛ محمد رضا پهلوان

با حضور  مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی ، معاون اشتغال اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان و برخی دیگر از مسئولین استانی، جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری  شهرستان خواف  برگزار شد.
به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری خواف ؛ محمد رضا پهلوان نژاد فرماندار خواف در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که با حضور مسئولین استانی و محلی در فرمانداری شهرستان خواف برگزار شد، اظهار داشت: با عنایت به توجه ویژه دولت مبنی بر ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری از صندوق توسعه ملی،  انتظار داریم تا کنون دستگاههای اجرایی نسبت به ثبت تعهدات خود اقدام لازم را انجام داده باشند.
فرماندار خواف با بیان اینکه تسهیلات ارائه شده از سوی دولت از منابع داخلی بانکها نمی باشد و پرداخت آنان باید بر اساس  دستورالعمل ابلاغی  باشد عنوان کرد: علی رغم تاکیدات و پیگیری های انجام شده هنوز شاهدیم برخی از مدیران بانک های عامل نگاه سخت گیرانه خود را در بحث وثائق  حفظ و به صورت سلیقه ای عمل می نمایند.
پهلوان نژاد در ادامه از عدم حضور مسئولین استانی کارگروه اشتغال در شهرستان گلایه نمود و افزود: ابتدا باید ضرورت طرح ها در شهرستان مطرح و اولویت بندی گردد .
وی افزود: تسهیلات مرحله به مرحله پرداخت می شود و دستگاهها باید با نظارت ، دقت لازم و بازدید های دوره ای نسبت به سرانجام رسیدن طرح ها اقدام نمایند.
بابایی معاون اشتغال اداره کل کار،  تعاون و رفاه اجتماعی نیز اهم برنامه های اشتغال زایی سال جاری را بیان نمود و افزود: از تعداد 110 هزار فرصت شغلی در استان ، تعداد 2525 فرصت شغلی مربوط به شهرستان خواف می باشد که تا کنون 617 فرصت از سهمیه مذکور محقق شده است .
وی تصریح کرد: مسلماً انتظار می رود شهرستان خواف با داشتن ظرفیت های غنی معدنی و صنعتی بتواند تعدادی بیش از سهمیه خواسته شده اشتغال پایدار ایجاد کند .
این مقام مسئول در ادامه از طرح مهارت آموزی در کار با هدف آشنایی با محیط کسب و کار ، آماده سازی و ایجاد خود باوری در مهارت آموز برای ورود به بازار کار اشاره کرد و گفت: سهمیه شهرستان خواف 60 نفر بوده که متاسفانه فقط 10تعداد نفر ثبت شده است.
بابایی از جذب 100 درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال 96  خبر داد و افزود: به دلیل جذب بالای این منابع خوشبختانه امسال 50 درصد افزایش تسهیلات در این زمینه داشته ایم.
وی افزود: در بحث تسهیلات عشایری متقاضیان از بحث دام اصلاح نزاد مستثنی هستند
بابایی با بیان عملکرد ضعیف دستگاهها در جذب طرح کاروزری و تبصره 18 (تسهیلات اشتغال فراگیر) خاطر نشان کرد: در بحث تسهیلات عشایری و روستایی پست بانک دارای بالاترین میزان پرداخت تسهیلات و صندوق کارآفرینی امید کمترین پرداخت را داشته اند.
شکوه میرشاهی مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استاندری خراسان رضوی نیز از پرداخت8/91 درصد تسهیلات در حوزه دام سبک و سنگین خبر داد و گفت: شهرستان خواف به عنوان عسولیه شرق باید در حوزه اصناف و تامین قطعات صنعتی فعال تر عمل کند.
وی افزود: از آنجایی که این تسهیلات فقط به روستائیان و عشایر پرداخت می گردد، ممکن است روستائیان توانمندی و تخصص لازم جهت اجرای اشتغال پایدار را نداشته باشند و طرح منجر به شکست گردد . بنابراین ورود فارغ التحصیلان و متخصصین در این مورد می تواند نقطه عطفی برای رسیدن به اشتغال پایدار در منطقه و سرمایه گذاری علمی تحقق پذیرد.
شایان ذکر است از ابتدای طرح تا کنون مبلغ هفت میلیارد و نهصد و سیصد و هفتادو پنج میلیون تومان توسط بانک های عامل به متقاضیان طرح تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری پرداخت گردیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.