کد خبر : 141
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1397 - 10:37

جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان خواف برگزار شد

جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان خواف برگزار شد

معاون فرمانداری خواف بر استمرار فعالیت گشت های سیار با هدف حضور محسوس بر بازار و برخورد با متخلفین تاکید کرد. به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری خواف جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان با محوریت نظارت بر وضعیت بازار ، راهکارهای مقابله با سوء استفاده گران و جلوگیری از احتکار کالاهای

معاون فرمانداری خواف بر استمرار فعالیت گشت های سیار با هدف حضور محسوس بر بازار و برخورد با متخلفین تاکید کرد.
به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری خواف جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان با محوریت نظارت بر وضعیت بازار ، راهکارهای مقابله با سوء استفاده گران و جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی با حضور معاون فرمانداری و اعضای کارگروه در محل فرمانداری برگزار شد.
غلامحسن جنگی معاونت فرمانداری خواف با اشاره به روند افزایشی کالاهای اساسی طی یک ماه و نیم گذشته و عدم ثبات قیمت ها ، به نظارت جدی بر واحدهای صنفی در راستای کنترل و تنظیم بازار برای جلوگیری از تخلفات احتمالی تاکید وخاطرنشان کرد: تنظیم بازار به عرضه و تقاضا بستگی دارد و بعضی مواقع عرضه و تقاضا با کمبودهایی مواجه می شود که با رویکردی که در بازار مشاهده می کنیم باید تلاش کنیم تا نظارت از دستمان خارج نشود و کلیه دستگاه ها به دنبال این باشند که دچار کمبود اقلام مورد نیاز مردم نشویم.
جنگی در ادامه از بازدید های نظارتی توسط اعضای کارگروه تنظیم بازار در روز گذشته در شهرهای سنگان ، نشتیفان و خواف خبر داد و گفت : در هفته ی آتی نیز این بازدید ها ادامه خواهند داشت . باید نسبت به عدم انبار کردن اقلام و کالاهای اساسی در خانه ها فرهنگ سازی کنیم و این امر خود مستلزم همکاری و تعامل دستگاههای ذی ربط خواهد بود.
داوود صنعتی ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خواف از توزیع روزانه 2 تن مرغ منجمد طرح تنظیم بازار در سطح شهرستان خبر داد و گفت: نوسانات قیمت روزانه مرغ توسط دلالان امری است که بازار مرغ را روز به روز ملتهب تر می کند.
این مقام مسئول حذف واسطه گران و دلالان در این خصوص را یکی از راهکارهای ثبات قیمت مرغ در شهرستان عنوان کرد و افزود: قیمت مرغ منجمد مصوب شش هزار هشتصدو پنجاه تومان می باشد که با حضور دلالان شاهد فروش آن از نه هزار پانصد تومان تا نه هزار هشتصد تومان هستیم.
صنعتی کمیته تامین کالا با مسئولیت جهاد کشاورزی ، کمیته نظارت و بازرسی و کمیته قیمت گذاری با مسئولیت اداره صنعت ، معدن و تجارت را ازکارگروههای فرعی ستاد تنظیم بازار در شهرستان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی با ورود به این مسئله و برگزاری جلسات با مرغداران می تواند در راستای آرام کردن این فضا مفید باشد .
صنعتی در ادامه از رافت و انصاف کسبه و بازاریان شهرستان خواف به خوبی یاد کرد و گفت: خوشبختانه نسبت به شهرستانهای هم جوار اصناف و بازاریان ما از قناعت بیشتری برخوردار بوده و قیمت های قدیم را به قیمت جدید محاسبه و بفروش نمی رسانند.
در پایان مقرر گردید جلسات کمیته های فرعی ستاد تظیم بازار به صورت هفتگی برگزارو اداره صنعت، معدن و تجارت نسبت به اعلام نیاز شهرستان در خصوص کالاهای اساسی نظیر مرغ، گوشت قرمز، روغن، تخم مرغ و تامین اقلام مذکور اقدانات لازم را انجام دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.