کد خبر : 112
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 مرداد 1397 - 19:13

اولین جلسه کمیته سایبری شورای پدافندغیرعامل خواف برگزار شد

اولین جلسه کمیته سایبری شورای پدافندغیرعامل خواف برگزار شد

جلسه کمیته سایبری شورای پدافند غیر عامل شهرستان خواف با محوریت اطلاع رسانی رخداد های سایبری و لزوم توجه بیشتر به الزامات امنیت شبکه در فرمانداری شهرستان خواف برگزار شد. به گزارش خواف نیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری خواف ، کمیته سایبری شورای پدافند غیر عامل  در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در

جلسه کمیته سایبری شورای پدافند غیر عامل شهرستان خواف با محوریت اطلاع رسانی رخداد های سایبری و لزوم توجه بیشتر به الزامات امنیت شبکه در فرمانداری شهرستان خواف برگزار شد.
به گزارش خواف نیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری خواف ، کمیته سایبری شورای پدافند غیر عامل  در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در فرمانداری شهرستان به ریاست معاون فرمانداری و با حضور  اعضای کمیته برگزار شد.
غلامحسن جنگی معاونت فرمانداری خواف فضای سایبری را از مهمترین تهدیدات عصر حاضر از نوع فناوری عنوان کرد و افزود: در عصر کنونی  ، ضرورت حفاظت از اطلاعات فردی و دولتی بیش از گذشته احساس می گردد.
وی شناخت تهدیدات سایبری را لازمه برنامه ریزی برای مقابله با آن خواند و تصریح کرد: امنیت ملی از مسائل بسیار مهم است، اگر داده های ملی حفظ شود امنیت نیز تامین می گردد ،برای مقابله با بحران های طبیعی و غیر طبیعی که دست ساز بشر بوده و از سوی دشمنان نظام تحمیل می شود پدافند غیر عامل باید آماده مقابله با تهدیدات باشد.
جنگی در ادامه خاطر نشان کرد: مردم و مسئولان هر بخش و نهادی در جامعه باید خطر نفوذ اطلاعاتی و جنگ سایبری را جدی شمرده و با آگاهی بخشی به مردم ، احتیاط و دقت در استفاده صحیح از این فضا فرصت رخنه و نفوذ را به بیگانگان ندهند و در کنار استفاده مفید و ارزنده از چنین فضاهایی ، آسیبها و تهدیدات آن نیز به حداقل برسد.
این مقام مسئول در پایان ضمن تاکید بر ضرورت تامین امنیت شبکه های سازمانی و دولتی افزود: برای  پیشگیری و مقابله با چنین روندی از نرم افزار ها و برنامه های متناسب با سیستم های شبکه ای هر نهاد استفاده شود تا امنیت شبکه های سازمانی به مخاطره نیفتد.
آموزش کاربران آی تی دستگاههای اجرایی در حوزه امنیت شبکه و دسترسی به آن ، التزام مدیر یا حراست دستگاه بر نظارت امنیت شبکه ، تهیه لیستی از نقاط ضعف در حوزه سایبری ، آمادگی در جهت مقابله با حملات سایبری و تهیه سناریو و لزوم تهیه نسخه پشتیبان از بانک های اطلاعاتی داده های سازمانها از مهمترین مواردی بود که در کمیته فوق مصوب گردید.
در پایان جلسه هر یک از اعضای کمیته پیشنهادات و نظرات خود را بیان کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.