کد خبر : 74
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 5:45

تاکید شریعتمداری به توسعه کنسانتره سنگ آهن بدون آب در سنگان

تاکید شریعتمداری به توسعه کنسانتره سنگ آهن بدون آب در سنگان

وزیر صنعت،معدن وتجارت به روش‌های تولید کنسانتره سنگان در سنگان با روش‌های بدو ن آب تاکید کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مجتمع فولاد تربت حیدریه دوست محیط زیست است و با استفاده از نظام آب چرخانی و تکنیک های بدون آب کار می کند. به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری پس از مراسم آغاز

وزیر صنعت،معدن وتجارت به روش‌های تولید کنسانتره سنگان در سنگان با روش‌های بدو ن آب تاکید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مجتمع فولاد تربت حیدریه دوست محیط زیست است و با استفاده از نظام آب چرخانی و تکنیک های بدون آب کار می کند.

به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری پس از مراسم آغاز عملیات اجرایی فولاد تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: به لطف الهی شناسایی های جدید ذخایر سنگ آهن کشور در حوزه تولید فولاد انجام شده است و در 5 سالی که از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد ظرفیت تولید فولاد از 123 میلیون تن در زنجیره تولید به 205 میلیون تن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 110 میلیون تن ظرفیت جدید فولاد با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در حال اجرا است، تصریح کرد: به عنوان نمونه همین مجتمع فولاد تربت حیدریه موجبات رشد و تعالی اقتصاد ایران و تضمین اشتعال را در این منطقه فراهم خواهد کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه این مجتمع با تامین زیرساخت ها آغاز به کار می کند، گفت: با توجه به اینکه 35 درصد ذخایر سنگ آهن ایران در سنگان واقع شده است، خوراک مطمئن در اختیار این مجموعه قرار خواهد گرفت.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به نحوه مصرف آب مجتمع فولاد تربت حیدریه اضافه کرد: این مجتمع با استفاده از نظام آب چرخانی و پسآب شهر تربت حیدریه کار خود را آغاز می کند و در طرح توسعه ای به همین پساب نیز متکی است.

شریعتمداری در این باره یادآور شد: مصرف آب این مجتمع از پساب در ابتدا 100 لیتر بر ثانیه است و بعدا به مصرف 350 لیتر بر ثانیه خواهد رسید و فشاری به روان آب های موجود و آبهای زیر زمینی منطقه وارد نمی کند.

وی تصریح کرد: کنسانتره خواف در سنگان نیز از همین تکنیک های بدون آب استفاده می کند و با نگاه دوست به محیط زیست این پروژه به فعالیت خواهد پرداخت.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به پیام افتتاح این گونه پروژه ها برای مردم، گفت: پیام این پروژه ها به مردم این است که صنعتگران از کار و تلاش تا پای جان نمی ایستند و همه تلاش خود را برای جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهند داد و دشمن نیز بداند که امروز جمهوری اسلامی روی پای خود ایستاده و تلاشش اینست که با توانمتدی های داخلی خود کشور را اداره کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.