کد خبر : 6672
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 - 17:01

دستگیری ۲۹ شکارچی متخلف در خواف

دستگیری ۲۹ شکارچی متخلف در خواف

فرمانده پاسگاه محیط بانی خواف گفت: ۲۹ شکارچی متخلف در قالب هشت گروه طی سه روز گذشته در این شهرستان مرزی دستگیر شدند. حمید رضا عظیم پور فرمانده پاسگاه محیط بانی خواف گفت: با توجه به برودت هوا، شکارچیان متخلف با سوء استفاده از ضعف پرندگان برای شکار آن‌ها به عرصه‌های محیط زیستی می‌روند. وی

فرمانده پاسگاه محیط بانی خواف گفت: ۲۹ شکارچی متخلف در قالب هشت گروه طی سه روز گذشته در این شهرستان مرزی دستگیر شدند.

حمید رضا عظیم پور فرمانده پاسگاه محیط بانی خواف گفت: با توجه به برودت هوا، شکارچیان متخلف با سوء استفاده از ضعف پرندگان برای شکار آن‌ها به عرصه‌های محیط زیستی می‌روند.

وی با اشاره به اینکه پایش و گشت یگان حفاظت محیط زیست در این روز‌های سرد شدت بیشتری یافته است، افزود: تعدادی از ۲۹ شکارچی متخلف قبل از انجام هرگونه شکار دستگیر شدند و تعدادی از آنان هم مبادرت به شکار تعدادی از پرنده‌های نادر در محیط زیست کرده بودند.

فرمانده پایگاه محیط بانی خواف ادامه داد: پنج قبضه سلاح و مقادیری تور‌های پرنده گیری، چاقو و سایر ادوات شکار و صید و لاشه گونه‌های صید شده ای، چون باقرقره شکم سیاه، تیهو، چکاوک و تعدادی پرنده زنده‌گیری شده توسط یگان حفاظت کشف و ضبط شد و یک دستگاه خودروی متخلفان نیز توقیف شد.

عظیم پور بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست خواف علاوه بر حضور فعال در عرصه‌های طبیعی این شهرستان و برخورد با متخلفان، هوشیارانه حضور داشته و علاوه بر برخورد با آنان اقدام به دان‌پاشی برای پرندگان و توزیع علوفه برای وحوش علفخوار می‌کنند.

وی گفت: پایش آبگیر‌ها و عرصه‌های طبیعی برای کنترل مرگ و میر وحوش و پرندگان و نیز پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان که بیماری مشترک انسان و پرندگان است از دیگر اقدامات یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خواف است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.