کد خبر : 2381
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اسفند 1397 - 11:36

بیشترین بارشهای زمستانی امسال خراسان رضوی در شهرستان خواف به میزان 124 میلیمتر

بیشترین بارشهای زمستانی امسال خراسان رضوی در شهرستان خواف به میزان 124 میلیمتر

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین بارشهای زمستانی امسال در ماههای دی و بهمن در مناطق مختلف این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از شش برابر شده است. به گزارش خواف نیوز دکتر محسن عراقی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ماههای دی و بهمن امسال،

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین بارشهای زمستانی امسال در ماههای دی و بهمن در مناطق مختلف این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از شش برابر شده است.

به گزارش خواف نیوز دکتر محسن عراقی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ماههای دی و بهمن امسال، 76 میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که این میزان در مدت مشابه پارسال 13 میلیمتر بود.
وی افزایش بارشهای زمستانی طی دی و بهمن امسال در خراسان رضوی را نسبت به دوره آماری بلند مدت حدود یک و نیم برابر عنوان کرد و ادامه داد: میانگین بارشهای زمستانی استان در دوره آماری بلند مدت 53 میلیمتر بوده است.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای زمستانی در مشهد طی دی و بهمن ماه امسال هم رشدی بیش از سه برابر نسبت به سال گذشته داشته است به طوری که در این مدت 63 میلیمتر باران در مشهد باریده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 22 میلیمتر بوده است.
عراقی زاده گفت: میزان بارشهای زمستانی طی دی و بهمن امسال در مشهد نسبت به دوره آماری بلند مدت تغییری نکرده است.
وی ادامه داد: بیشترین بارشهای زمستانی امسال در شهرستان خواف به میزان 124 میلیمتر و کمترین آن در چناران به میزان 40 میلیمتر بوده است.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در دو ماه نخست زمستان امسال بارشها در تمام مناطق استان خراسان رضوی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و به جز شهرستانهای تربت حیدریه، نیشابور و مناطق گلمکان و ریوش، بقیه شهرستانهای این استان نسبت به دوره آماری بلندمدت نیز افزایش بارندگی را تجربه کرده اند.
عراقی زاده افزود: طبق نقشه ها و مدلهای هواشناسی وضعیت بارندگی در خراسان رضوی در طول زمستان امسال خوب و مناسب پیش بینی شده است.
میانگین سالانه بارندگی در کشور 250 و در خراسان رضوی 210 میلیمتر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.