کد خبر : 1623
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 آذر 1397 - 17:32

ورود نخستین قطار گردشگری به شهرستان خواف

ورود نخستین قطار گردشگری به شهرستان خواف

؛ عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری خواف ، راه اندازی اولین قطار گردشگری  به خواف را یک رویداد مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت بخش اعظم اقتصاد آینده دنیا بر پایه صنعت گردشگری خواهد بود که متاسفانه علی رغم  وجود ظرفیتهای گردشگری ایران و شهرستان خواف توجه کمتری به این امر شده است. وی حضور

؛ عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری خواف ، راه اندازی اولین قطار گردشگری  به خواف را یک رویداد مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت بخش اعظم اقتصاد آینده دنیا بر پایه صنعت گردشگری خواهد بود که متاسفانه علی رغم  وجود ظرفیتهای گردشگری ایران و شهرستان خواف توجه کمتری به این امر شده است.
وی حضور روسای انجمن های صنفی گردشگری کشور در شهرستان را  فرصت مغتنمی در جهت معرفی و شناساندن آثار باستانی ارزشمند و صنایع دستی  متنوع و زیبا ، موسیقی مقامی و فرهنگ غنی شهرستان بیان کرد و گفت: به طور حتم این اقدام بزرگ یک پروژه مهم و نوعی سرمایه گذاری زیر بنایی برای گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان خواهد بود.
سپهری خاطر نشان کرد:  این قطار با ظرفیت 100 نفر جهت برگزاری تور بازدید از بناهای تاریخی شهرستان خواف کار خود را آغاز کرد. مبدأ حرکت  این قطار از مدرسه غیاثیه خرگرد  آغاز و به ترتیب بازدید از آسباد های نشتیفان ، مسجد ملک زوزن ، مسجد جامع و مسجد گنبد سنگان و در نهایت به  کوشک سلامی  ختم خواهد شد.
گفتنی است شهرستان خواف  دارای بیش 200 اثر تاریخی است که تاکنون 91 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.