کد خبر : 1132
تاریخ انتشار : جمعه 4 آبان 1397 - 15:01

تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خواف

تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خواف

با حضور معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان  خراسان رضوی مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خواف در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی انجام شد. به گزارش خواف نیوز ،عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری شهرستان خواف با بیان اینکه باید سرانه مطالعه در شهرستان خواف  را ارتقاء دهیم تا شاهد تاثیر فرهنگ

با حضور معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان  خراسان رضوی مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خواف در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی انجام شد.
به گزارش خواف نیوز ،عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری شهرستان خواف با بیان اینکه باید سرانه مطالعه در شهرستان خواف  را ارتقاء دهیم تا شاهد تاثیر فرهنگ کتابخوانی بر جامعه باشیم، افزود: ارتقای سرانه مطالعه نقش مستقیمی بر بهبود فرهننگ جامعه و آینده کشور با تاثیرگذاری بر نسل جوان و نوجوان و کاهش آسیب های اجتماعی  دارد.
همچنین با اشاره به لزوم اختصاص نیم درصد از درآمد شهرداری ها به کتابخانه ها مطابق با قانون، گفت: خوشبختانه با پی گیری های به عمل آمده این موضوع در سطح شهرستان  تا حدی محقق شده است
سپهری خاطر نشان کرد:  کتابداران به دلیل ارتباط نزدیک با کتاب، به عنوان الگوهای فرهنگی در جامعه مطرح هستند و برخورد یک کتابدار به حدی مهم است که می تواند در جذب افراد به کتابخوانی و مطالعه مستمر آنها تاثیرگذار باشد .
نماینده عالی دولت در شهرستان از عدم وجود کتابخانه در شهر نشتیفان ابراز ناراحتی نمود و افزود: با همت خیرین و اداره کل کتابخانه ها  انشاء الله شاهد ایجاد کتابخانه ای در شان مردم شهر نشتیفان باشیم.
زهرا باقر زاده معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی نیز ایجاد کتابخانه های مشارکتی و کتابخانه سیار را از  راهکار اصلی برای توسعه کتابخانه ها درشهرستان برشمرد و تصریح کرد: در وضعیت کنونی منطقه و کمبود اعتبارات ، همت و حماسه زمانی از جانب مسئولان رخ می دهد که بتواند از تمامی ظرفیت های فرهنگی منطقه استفاده کند .
وی  در ادامه کتابخانه ها را قرار گاهی فرهنگی خواند و گفت: فرزندان ما در این محیط امن رشد کرده و اگر امروز دغدغه ای  داریم در راستای کمک و حمایت از این فرزندان منطقه می باشد.
باقرزاده یادآور شد: اگر امروز در رویارویی با جنگ نرم هستیم ریشه آن ناشی از عدم آگاهی و سطح اطلاعامان می باشد بی شک ارتقاء در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی  می تواند در زمیه کاهش آسیب های اجتماعی و دیگر معضلات جامعه مثمر ثمر باشد.
در ادامه این جلسه از زحمات رضایی در طول دوران مسئولیت در اداره کتابخانه های عمومی خواف  تقدیر و بی بی فاطمه متولی  به عنوان رئیس جدید اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان معرفی شد.

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۸/۰۳

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.