کد خبر : 130
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 - 11:29

زئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی: راه‌اندازی مرکز تحقیقات انرژی‌های نو در خواف؛ خواف قطب معدن، متالوژی و زمین‌شناسی خواهد شد

زئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی:  راه‌اندازی مرکز تحقیقات انرژی‌های نو در خواف؛  خواف قطب معدن، متالوژی و زمین‌شناسی خواهد شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با تأکید بر لزوم توجه به زیرساخت‌ها و بسترهای جذب دانشجو از جابه‌جایی برخی رشته‌ها بین شهرهای این استان خبر داد. به گزارش خواف نیوز مهدی ملک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبرگزاری آنا با توجه به ابلاغ بخشنامه طرح تعاون به واحدهای مراکز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با تأکید بر لزوم توجه به زیرساخت‌ها و بسترهای جذب دانشجو از جابه‌جایی برخی رشته‌ها بین شهرهای این استان خبر داد.

به گزارش خواف نیوز مهدی ملک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبرگزاری آنا با توجه به ابلاغ بخشنامه طرح تعاون به واحدهای مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «طرح تعاون با توجه به موقعیت خاص استان خراسان رضوی، پهناوری و تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی و با همکاری رؤسای واحدها با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اجرا شده است. جابه‌جایی رشته‌محل‌ها و استادان نیز بر اساس نیاز برای تکمیل موظفی استادان صورت گرفته است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی افزود: «یکی از اولویت‌های ما جابه‌جایی رشته‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه است. رشته‌ها باید به شهرها و مناطقی منتقل شود که علاوه بر نیاز منطقه و وجود متقاضی، امکانات و زیرساخت‌های آن نیز فراهم باشد.»

وی در پاسخ به پرسش آنــا درباره جزئیات این طرح گفت: «رشته مهندسی نفت در شهر قوچان است که در حال انتقال به خانگیران به عنوان قطب نفت و گاز استان خراسان رضوی است. رشته مهندسی معدن، زمین‌شناسی و مهندسی متالوژی نیز به خواف منتقل می‌شود که بزرگترین مرکز و مجتمع سنگ آهن کشور را دارد. در خواف متقاضی تحصیل در این رشته‌ها وجود دارد، اما رشته در شهر دیگری است که متقاضی قابل ملاحظه‌ای ندارد.»

ملک‌نژاد بیان کرد: «سرخس قطب نفت، گاز و پتروشیمی و خواف قطب معدن، متالوژی و زمین‌شناسی خواهد شد. در همین راستا مرکز تحقیقات انرژی‌های نو به دلیل انرژی آفتاب و باد در سنگان خواف ایجاد می‌‌شود که یکی از بهترین مسیرهای عبور باد کشور است.»

این مسئول افزود: «طرح ناحیه‌بندی نیز در استان خراسان رضوی در حال اجراست که کل استان با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در قالب یک ناحیه دیده شده است.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.