کد خبر : 53
تاریخ انتشار : جمعه 29 تیر 1397 - 2:27

جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خواف برگزارشد

جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خواف برگزارشد

به گزارش خواف نیوز جلسه حفاظت منابع آب شهرستان با حضور فرماندار شهرستان، علایی قائم مقام مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان خراسان رضوی ، اعضای شورای تامین و روسای دستگاههای اجرایی برگزار گردید. محمد رضا پهلوان نژاد فرماندار شهرستان خواف  وضعیت بحرانی آب را با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی های

به گزارش خواف نیوز جلسه حفاظت منابع آب شهرستان با حضور فرماندار شهرستان، علایی قائم مقام مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان خراسان رضوی ، اعضای شورای تامین و روسای دستگاههای اجرایی برگزار گردید.
محمد رضا پهلوان نژاد فرماندار شهرستان خواف  وضعیت بحرانی آب را با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی های اخیر ، از بزرگترین معضلات و مخاطرات پیش روی شهرستان دانست و توجه ویژه مسئولین، کشاورزان و مردم شهرستان را به مصرف صحیح منابع آبی ضروری برشمرد.
پهلوان نژاد افزود: شهرستان خواف با وجود معادن غنی سنگ اهن و حجم بسیار بالای فعالیت های اقتصادی ،  آب یکی از زیر ساخت های مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی است و مدیریت صحیح آن  از اولویت های اساسی منطقه میباشد.
فرماندار خواف در این جلسه با بیان اینکه بهره برداری مناسب از منابع آبی که در اختیار داریم از ضروریات است اظهار داشت: خوشبختانه با ورود تکنولوژی ها به صنایع معدنی توانسته ایم در مصرف آب صرفه جویی کنیم . البته طرح کنسانتره خشک را به عنوان طرح پایلوت به اجرا درآوردیم تا بتوانیم این مقدار از مصرف آب را نیز به صفر برسانیم.
محمد علایی قائم مقام مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان خراسان رضوی در جمع مسئولان بیان نمود: شهرستان خواف را به عنوان عسلویه شرق کشور عنوان کرد و افزود: با حضور صنایع معدنی در شهرستان گزینه ای جز انتقال آب از دریای عمان نداریم.
وی حفظ صنایع معدنی در شهرستان را از مهمترین اولویت های منطقه برشمرد و افزود: همه تلاش ما بر این است در این مسیر دچار رخنه نشویم.
علائی در ادامه موقعیت چاه ها و سد ها در محدوده های مطالعاتی خواف را   بیان و به تشریح کلیات منابع آب شهرستان پرداخت.
گفتنی است در ادامه جلسه در خصوص مدیریت و حفاظت از منابع آب شهرستان بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.