کد خبر : 6803
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اسفند 1401 - 14:18

خواف آماده اسکان روزانه ۲ هزار مسافر نوروزی

خواف آماده اسکان روزانه ۲ هزار مسافر نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف گفت: ظرفیت‌های لازم برای اسکان روزانه ۲ هزار گردشگر داخلی و خارجی و مسافر نوروزی در تعطیلات نوروز سال آینده فراهم شده است. محمود باعقیده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف گفت: از این تعداد اسکان روزانه ۵۰۰ نفر در ۱۲ اقامت‌گاه بوم

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف گفت: ظرفیت‌های لازم برای اسکان روزانه ۲ هزار گردشگر داخلی و خارجی و مسافر نوروزی در تعطیلات نوروز سال آینده فراهم شده است.

محمود باعقیده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف گفت: از این تعداد اسکان روزانه ۵۰۰ نفر در ۱۲ اقامت‌گاه بوم گردی در مواقع عادی و یک هزار و ۵۰۰ نفر هم برای اسکان در مواقع بحرانی و حوادث غیر مترقبه احتمالی در سالن‌های ورزشی و میهمان سرا‌های ادارات و ارگان‌ها پیش بینی شده است.

او افزود:  خواف واقع در جنوب استان خراسان رضوی با توجه به موقعیت و ظرفیت‌ها و برخورداری از ۴۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده و بیش از ۹۰ اثر ثبت ملی، مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی و مسافران نوروزی به شمار می‌رود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف ادامه داد: ۱۱ پایگاه اطلاع رسانی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری با همکاری فرماندهی اننتظامی و هلال احمر در محور‌های مواصلاتی و از جمله مبادی ورودی این شهر مستقر شده است.

با عقیده بیان کرد: آسباد‌های نشتیفان خواف به عنوان دومین مورد از آثار تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو از سال‌ها قبل مورد توجه بوده است، ولی تاکنون به دلیل مشکلاتی از جمله وجود ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم آن هنوز تحقق نیافته است.

او تصریح کرد: برگزاری نوروزگاه، نمایشگاه‌های فروش صنایع دستی در شهر‌های خواف، نشتیفان و سلامی از توابع شهر خواف سایر برنامه‌های ستاد خدمات سفر این شهرستان در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود و با توجه به تقارن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی متناسب با این ماه در اقامت گاه‌های بوم گردی اجرا می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف تاکید کرد: تغییر کاربری واحد‌های مسکونی موجود و متناسب سازی آن با فرایند جذب گردشگر و انتقال صنوف واقع در حریم آسباد‌ها به نقاط دیگر، از جمله اقداماتی است که اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خواف برای برطرف کردن موانع پیش روی جهانی شدن این آثار تاریخی، به صورت جدی دنبال می‌کند.

با عقیده اظهار کرد: بر این اساس به جای انتقال واحد‌های مسکونی ساخته شده در حریم آسباد‌های نشتیفان به دیگر نقاط که نیازمند صرف هزینه‌های زیاد است، سعی شده تا این واحد‌ها با حفظ اصالت تاریخی خود و یا ایجاد مراکز رفاهی و تبدیل به موزه‌های گندم و صنایع دستی، به مکان‌هایی جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.