کد خبر : 6211
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 فروردین 1401 - 12:32

برپایی جشن نوروزگاه در آسبادهای نشتیفان خواف

برپایی جشن نوروزگاه در آسبادهای نشتیفان خواف

به مناسبات فرارسیدن نوروز و نکوداشت ثبت جهانی مهارت های سنتی ساختن و نواختن دوتار در میراث بشری ناملموس یونسکو، جشن نوروزگاه با حضور هنرمندان موسیقی سنتی-مقامی از شهرستان های خواف و تایباد صبح پنجشنبه ۴ فروردین ماه در محل آسبادهای نشتیفان برگزار شد. محمود باعقیده رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی شهرستان خواف در

به مناسبات فرارسیدن نوروز و نکوداشت ثبت جهانی مهارت های سنتی ساختن و نواختن دوتار در میراث بشری ناملموس یونسکو، جشن نوروزگاه با حضور هنرمندان موسیقی سنتی-مقامی از شهرستان های خواف و تایباد صبح پنجشنبه ۴ فروردین ماه در محل آسبادهای نشتیفان برگزار شد.

محمود باعقیده رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی شهرستان خواف در این باره گفت: جشن نوروزگاه در محل آسبادهای نشتیفان خواف با محوریت نکوداشت ثبت جهانی دوتار برگزار شد. هدف از برگزاری نوروزگاه علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی زنده نگه داشتن اداب و رسوم و فرهنگ مردم منطقه است.

وی افزود: با توجه به ثبت جهانی هنر ساخت و نواختن دوتار در فهرست یونسکو و از آنجا که در پرونده ثبت دوتار به هنرمندان شهرستان خواف و خصوصا استاد عثمان محمد پرست اشاره شده، تصمیم گرفته شد که نوروزگاه امسال با محوریت نکوداشت ثبت جهانی دوتار برگزار شود.

باعقیده در ادامه گفت: در این مراسم گروههای مختلف دوتار نواز از شهرستان خواف،تایباد و تربت جام به هنرنمایی پرداختند.

منبع: ایسنا و فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 15 در انتظار بررسی : 15 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.