کد خبر : 5889
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 15:17

امضاء تفاهم نامه بین دستگاه ها برای حفاظت از آسبادهای نشتیفان

امضاء تفاهم نامه بین دستگاه ها برای حفاظت از آسبادهای نشتیفان

به تازگی سه دستگاه اجرایی و فرهنگی کشور و استان با امضاء تفاهم نامه های مشترکی در صدد حفاظت بیش از پیش از آسبادهای نشتیفان خواف برآمدند. به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: توجه به موضوع حفاظت کالبدی و ساختاری

به تازگی سه دستگاه اجرایی و فرهنگی کشور و استان با امضاء تفاهم نامه های مشترکی در صدد حفاظت بیش از پیش از آسبادهای نشتیفان خواف برآمدند.

به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: توجه به موضوع حفاظت کالبدی و ساختاری آسبادها و بهره‌برداری بهینه از این آثار از مهمترین اقداماتی است که با امضای چندین تفاهمنامه با دستگاه های متولی در صدد تحقق آن هستیم.

سید جواد موسوی افزود: در این راستا اخیرا با امضای تفاهمنامه سه‌جانبه بین این اداره کل، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‌ طبیعی استان و پایگاه میراث‌ فرهنگی آسبادهای ایران، یک گام رو به جلو در مسیر ثبت‌ جهانی آسبادهای نشتیفان خواف برداشته شد.

وی گفت: در حوزه میراث‌ فرهنگی و گردشگری کشاورزی بیشتر به ابزارها توجه شده است و حال آن که باید به فرهنگ و میراث‌ کشاورزی توجه بیشتری شود و میراث کشاورزی فرصتی برای توسعه گردشگری استان است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: برخی مقدمات برای بهره‌مندی از این ظرفیت در قالب ایجاد “موزه گندم” در شهر نشتیفان خواف فراهم شده است که گردشگران و علاقه‌مندان را با بخشی از میراث کشاورزی منطقه آشنا می‌کند.

موسوی با اشاره به برخی از میراث‌ کشاورزی خراسان رضوی گفت: پژوهش، مطالعه، ثبت و استفاده کاربردی از این میراث نیازمند همکاری همه‌جانبه دستگاه‌هاست و باید همه دستگاه‌ها کمک کنند تا از این میراث ازرشمند بهره برداری اقتصادی صورت گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.