کد خبر : 5660
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 تیر 1400 - 15:27

رئیس دادگستری خواف: سال گذشته ۲۰ هزار پرونده به حوزه قضایی خواف وارد شد

رئیس دادگستری خواف: سال گذشته ۲۰ هزار پرونده به حوزه قضایی خواف وارد شد

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایسنا رئیس دادگستری خواف گفت: در یک سال گذشته حدود ۲۰ هزار پرونده به حوزه قضایی خواف وارد شد. علی رضازاده در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه روز پنجشنبه، سوم تیر ماه، برگزار شد، اظهار کرد: از این میزان، حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ پرونده

سال گذشته ۲۰ هزار پرونده به حوزه قضایی خواف وارد شد

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایسنا رئیس دادگستری خواف گفت: در یک سال گذشته حدود ۲۰ هزار پرونده به حوزه قضایی خواف وارد شد.

علی رضازاده در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه روز پنجشنبه، سوم تیر ماه، برگزار شد، اظهار کرد: از این میزان، حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ پرونده وارد شعب دادسراها، دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف شد و 3500 پرونده به واحدهای اجرای احکام کیفری و مدنی و شورای حل اختلاف وارد شد. حدود ۳۴ درصد پرونده‌های مطروحه در شوراهای حل اختلاف خواف منتج به صلح و سازش می‌شود.

وی بیشترین و مهمترین دعاوی حقوقی و خانواده رسیدگی شده در سطح حوزه قضایی شهرستان خواف را  مشتمل بر دعاوی مطالبه وجه، طلاق، تنظیم سند و مالکیت، تمکین و اعسار از پرداخت محکوم به دانست.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم خواف بیان کرد: همانند سال‌های گذشته، حدود ۴۰ درصد پرونده‌های قضایی وارده به شعب دادگاه‌های حقوقی خواف در حوزه خانواده است.

وی مهم‌ترین دعاوی کیفری را هم جرایمی شامل توهین، ایراد ضرب و جرح عمدی، تصادفات، سرقت و تهدید برشمرد و افزود: هم اینک ۱۰۹ محکوم کیفری، ۶۱ زندانی تحت قرار تامین و ۱۳ زندانی دارای محکومیت مالی در زندان تربت حیدریه هستند.

رضازاده مطرح کرد: در یک سال گذشته با کمک ماموران انتظامی، ۱۰۷۷ کیلوگرم مواد مخدر و ۸۲ لیتر مشروبات الکلی کشف شد. متاسفانه تا حدودی اخلاق مداری در سطح جامعه با چالش جدی مواجه شده است. چنانچه پیست موتورسواری، استخر و سونا، پارک مناسب، سینما و مکان‌هایی باشد که جوانان در آن مکان‌ها انرژی خود را تخلیه کنند و خانواده‌ها در محدوده شرعی و قانونی در فضای مفرّح قرار گیرند، تا حدی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

رئیس دادگستری خواف یادآور شد: دادگستری خواف ۳ شعبه دادیاری، یک شعبه بازپرسی، ۲ شعبه دادگاه کیفری و یک شعبه دادگاه حقوقی با ۹ قاضی دارد که فعلا ظرفیت افزایش شعب را به دلیل کمبود نیروی قضایی و اداری ندارد.

رضازاده اضافه کرد: دادگستری خواف شرایط رسیدگی الکترونیکی به پرونده را با ارتباط تصویری دارد و در حال حاضر از این ظرفیت برای رسیدگی به پرونده‌هایی که متهم یا متهمان آن در زندان تربت حیدریه هستند، استفاده می‌کند و علاوه بر این سیستم، نویت دهی اجرای احکام هم فعال شده و بالغ بر ۹۵ درصد ابلاغ های قضایی به صورت الکترونیکی انجام می‌شوند.

به گفته وی، میانگین رسیدگی به پرونده‌های قضایی خواف در شورای حل اختلاف ۲۵ روز، در دادسراها ۳۵  روز و در محاکم ۵۵  روز است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.