کد خبر : 5663
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 خرداد 1400 - 15:33

نتایج شمارش آرای شوراهای اسلامی شهر و روستا در در شهرستان خواف

نتایج شمارش آرای شوراهای اسلامی شهر و روستا در  در شهرستان خواف

گناباد- ایرنا- فرماندار خواف نتایج قطعی شمارش آرا ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی مناطق شهری و انتخابات ریاست جمهوری را در این شهرستان مرزی واقع در جنوب خراسان رضوی اعلام کرد. حسین سنجرانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در انتخابات شورای اسلامی شهر خواف از مجموع ۲۱ هزار و ۴۷۸ رای صحیح اخذ شده پرویز

نتایج شمارش آرا در شهرستان مرزی خواف خراسان رضوی اعلام شد

گناباد- ایرنا- فرماندار خواف نتایج قطعی شمارش آرا ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی مناطق شهری و انتخابات ریاست جمهوری را در این شهرستان مرزی واقع در جنوب خراسان رضوی اعلام کرد.

حسین سنجرانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در انتخابات شورای اسلامی شهر خواف از مجموع ۲۱ هزار و ۴۷۸ رای صحیح اخذ شده پرویز خواجه احراررودی با چهار هزار و ۹۹۷ رای ، نصرالله باعقیده با چهار هزار و ۹۶۷ رای، غلام یحیی کتابی رودی با چهار هزار و ۶۰۴ رای، گل محمد قادری با چهار هزار و  ۵۱۴ رای و منصور مهیج رودی با  چهار هزار و ۳۹۱ رای به ششمین شورای اسلامی شهر خواف راه یافتند.
وی افزود: محمد برقرار رودی با سه هزار و ۳۶۷ رای، مهران فیاض با سه هزار و ۱۶۸ رای و خداداد خوشدل نیز با ۲ هزار و ۴۶۳ رای به عنوان اعضای علی البدل شورای شهر خواف انتخاب شدند.
فرماندار خواف ادامه داد: در انتخابات شهر نشتیفان نیز از مجموع ۲ هزار و ۷۹۱ رای صحیح ماخوذه عبدالله خبردار با کسب هزار و ۹۵۴ رای، محمد فولادپنجه با هزار و ۸۲۱ رای، شیر محمد خوشگوار نشتیفانی با هزار و ۷۵۶ رای، سراج الدین اصالت نشتیفانی با ۸۹۴ رای و عبدالوهاب شهامت نشتیفانی با ۸۸۱ رای به دوره ششم شورای اسلامی این شهر راه یافتند.
وی گفت: در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر سنگان هم از مجموع چهار هزار و ۱۰۳ رای ماخوذه آزاده جلالی سنگانی با هزار و ۸۲۰ رای، محمد جلالی سنگانی با هزار و ۷۰۹ رای، دین محمد جلالی سنگانی با هزار و ۶۰۵ رای ، جلیل یاربی سنگانی با هزار و ۶۷۴ رای و احمد خورشیدی سنگانی با هزار و ۵۰۸ رای به شورای این شهر راه یافتند.

سنجرانی افزود: جان محمد خداپرست سنگانی با هزار و ۳۷۶ رای، عبدالرحمن حریف نشتیفانی با ۷۵۷ رای، محمود شکوری با ۶۵۹ رای و غلام حیدر داوودی با ۵۶۳ رای به عنوان اعضای علی البدل شورای شهر سنگان انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر سلامی هم از مجموع سه هزار و  ۸۴۶ رای ماخوذه علی اصغر ابراهیم بای سلامی با ۲ هزار ۲۹۹ رای، علی اکبر باقری مقدم سلامی با هزار و ۸۸۳، علیرضا رمضان زاده سلامی با هزار و ۸۰۹، جعفر جعفر زاده  با هزار و ۷۶۶ رای و علی اکبر صالحی سلامی با هزار و ۶۶۳ رای به شورای اسلامی این شهر راه یافتند.
فرماندار خواف گفت: سعید ابراهیم بای با هزار و ۵۷۸ رای، مهدی اسماعیلی سلامی و غلامحسین مهرعلی سلامی نیز با هزار و ۵۴۰ رای به عنوان اعضای علی البدل شورای شهر سلامی انتخاب شدند.
وی افزود: در انتخابات شورای اسلامی شهر قاسم آباد جلگه زوزن هم از ۲ هزار و ۸۷۴ رای ماخوذه مهدی جوانشیری با هزار و ۵۷۹ رای، محمد رضا زنگنه قاسم آبادی با هزار و ۵۲۲ رای، علی زنگنه با هزار و ۴۰۰ رای، محمد جوانشیری قاسم آبادی با هزار و ۳۱۲ رای و محمد تقی زنگنه با هزار و ۲۳۲ رای به شورای اسلامی این شهر راه یافتند.

سنجرانی ادامه داد: نسرین عرب زوزنی با هزار و ۷۲ رای و رسول زنگنه قاسم آبادی با هزار و ۴۷ رای به عنوان اعضای علی البدل شورای شهر قاسم آباد انتخاب شدند.
مردم شیعه و اهل تسنن این شهرستان مرزی بیش از ۷۸ درصد در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مشارکت کردند.

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 

فرماندار خواف در مورد نتایج شمارش آراء سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان نیز گفت: از مجموع ۱۰۸ صندوق  اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری “سید ابراهیم رییسی” با کسب ۴۴ هزار و ۷۶ رای بیشترین آرای مردم در مناطق شهری و روستایی خواف به خود اختصاص داد.

وی افزود: عبدالناصر همتی نیز با پنج هزار و ۸۲۸ رای، محسن رضایی میرقاعد با پنج هزار و ۲۲۶ و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با هزار  و ۵۸۲ رای در ردیفهای بعدی قرار دارند.

سنجرانی ادامه داد: شهروندان شیعه و سنی خوافی از جمله جوانان از ساعتهای ابتدایی اخذ رای حضور پرشوری در انتخابات داشتند و بیشترین میانگین سنی شرکت کنندگان مربوط به گروه سنی ۲۵ ای ۳۵ ساله بود.

وی گفت: همچنین ۵۱ درصد شرکت‌کنندگان خوافی انتخابات دیروز را مردان و ۴۹ درصد را زنان تشکیل دادند.

مردم شیعه و اهل تسنن شهرستان مرزی خواف بیش از ۷۸ درصد در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مشارکت کردند.

۶۶ هزار و ۳۲۶ نفر از مجموع ۸۵ هزار واجد شرایط اخذ رای شهرستان خواف در انتخابات حضور یافتند.

پنج هزار نفر در قالب ۳۴۳ شعبه  اخذ رای دست‌اندرکار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی مناطق شهری و روستایی بودند.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با پنج بخش مرکزی، سنگان، نشتیفان، قاسم‌آباد و سلامی در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

طول نوار مرزی این شهرستان جنوبی خراسان رضوی با کشور افغانستان ۱۲۳ کیلومتر است. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.