کد خبر : 4543
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 20:24

زندگینامه و وصیتنامه روحانی شهید محمد رضا یاقوتی نژاد از خواف

زندگینامه و وصیتنامه روحانی شهید محمد رضا یاقوتی نژاد از خواف

شهید محمد رضا یاقوتی نژاد در پنجم آذر 1345 در روستای زوزن خواف دیده به جهان گشود و درشانزدهم شهریور 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  به گزارش ایثار واحد خراسان رضوی، شهید محمد رضا یاقوتی نژاد در پنجم آذر 1345 در روستای زوزن خواف دیده به جهان گشود و درشانزدهم شهریور 1365 به


شهید محمد رضا یاقوتی نژاد در پنجم آذر 1345 در روستای زوزن خواف دیده به جهان گشود و درشانزدهم شهریور 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگینامه و وصیتنامه روحانی شهید محمد رضا یاقوتی نژاد از خواف

 به گزارش ایثار واحد خراسان رضوی، شهید محمد رضا یاقوتی نژاد در پنجم آذر 1345 در روستای زوزن خواف دیده به جهان گشود و درشانزدهم شهریور 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمد. زندگينامه شهيد محمد رضا یاقوتی نژاد محمد رضا در خانواده ای مذهبی و پایبند به ارزش های انقلاب اسلامی و در روستای زوزن خواف چشم به جهان گشود. دوران ابتدایی و دو سال از مقطع راهنمایی را در زادگاهش یعنی زوزن گذراند و پس از آن به علت علاقه به مسائل عقیدتی و دینی راهی حوزه علمیه هراتی در شهرستان تربت حیدریه شد و بعد از چهار سال تحصیل در این حوزه  علمیه به حوزه علمیه المهدی (عج) در مجاورت آقا علی بن موسی الرضا (ع)  در مشهد مقدس منتقل شد.
همزمانی دوران حوزه و نیز جنگ تحمیلی سبب گردید که محمد رضا وارد سنگر مبارزه با کفار شد و به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گوید و به جبهه حق علیه باطل شتافته و در لشکر ویژه شهدا ونیز گردان اما محمد باقر علیه السلام مشغول به خدمت شد و سرانجام برای حفظ مرزهای ایران اسلامی و دفاع از انقلاب ارزشمند ایران درشانزدهم شهریور 1365 در منطقه عملیاتی حاج عمران اردبیل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پیکر پاک و مطهر این شهید در روستای زوزن خواف به خاک سپرده شده و مزار شهید نیز بازسازی شده است.  
قسمتی از وصیت نامه شهید محمد رضا یاقوتی نژاد
بسمه تعالی
این وصیتنامه ها انسان را می لرزاند. (امام خمینی )
(اگر این جنگ بیست سال هم طول بکشد ما ایستاده ایم ) ( امام خمینی )

مادرم سلام، اگر من به شهادت رسیدم برایم گریه نکنی و زینب وار باشید و در مجلس من غیبت نباشد.
مادرم از تو می خواهم که اگر از من بدی دیده اید باید به بزرگواری خودتان ببخشید و اگر تمام دوستان و خویشان از من بدی دیده اند مرا ببخشند .
مادرم مادرم نماز قضا هفده روز و روزه هم بیست و پنج روز قضا دارم برای من بگیرید.
از خواهرانم میخواهم که حجاب اسلامی را رعایت نند و از خواهرانم و برادرانم می خواهم من را ببخشند.
هدفم از جبهه رفتنم این است که صدام و صدامیان را از میهن عزیزمان برانیم  وکفر و نابود کنم و اینست، که در اسلام عزیزمان پیروز شود و راه حسین (ع) را ادامه دهیم شهرستان 106شهيد،285جانباز و ٣٤ آزاده تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كرده است. تا پیروز نهایی و پیام من اینست که در پشت جبهه کمک کنید و شما ای برادرم به هیچ عنوان از سپاه بیرون نیاوید و امام عزیزمان را تنها نگذارید همکنون که مسلمانان کشته می شوند دیگر برای من مهم نیست که کشته شدنم به چه صورت باشد.
برادرم از تو می خواهم که مادر را تنها نگذاری و اگر مادر را تنها بگذاری ناراحت خواهم بود و با خواهرانم رفتار خوبی داشته باشید و مادر م ار تو می خواهم که شیرت را حلالم کنی و می دانی تو را زیاداذیت کرده ام.
برادرانم اسلحه من را به من نگذارید و از تمام معلمان و مدیران که برایم زحمت کشیده اند متشکرم.
اگر به فیض شهادت نائل گشتم مرا در کنار شهیدان دیگر زوزن دفن کنید و در پهلوی شهید زنگویی و حبیب الله زنگنه دفن کنید.والسلام علی من التبع الشهدا *
محمد رضا یاقوتی نژاد *

حجت الله سالاري خبرنگار ايثار رضوي در شهرستان خواف

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.