کد خبر : 4524
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 شهریور 1398 - 17:18

شناسایی 39 محدوده معدنی سنگ آهن در خواف

شناسایی 39 محدوده معدنی سنگ آهن در خواف

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با اتمام مطالعات ژئوفیزیك در خواف به عنوان عسلویه معدنی كشور، 39 محدوده امیدبخش معدنی سنگ آهن سال گذشته شناسایی شد. به گزارش خواف نیوز به نقل از ایرنا راضیه علیرضایی این شناسایی را نتیجه هشت سال مطالعه ژئوفیزیك دانست و گفت: پیش از آن معادن

شناسایی 39 محدوده معدنی سنگ آهن در خواف

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با اتمام مطالعات ژئوفیزیك در خواف به عنوان عسلویه معدنی كشور، 39 محدوده امیدبخش معدنی سنگ آهن سال گذشته شناسایی شد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایرنا راضیه علیرضایی این شناسایی را نتیجه هشت سال مطالعه ژئوفیزیك دانست و گفت: پیش از آن معادن سنگ آهن سنگان با ذخیره قطعی زمین شناسی 1،2 میلیارد تن به عنوان یكی از بزرگترین مناطق معدنی سنگ آهن كشور شناسایی شده بود.
وی بیان كرد: پارسال به طور همزمان روی هفت پروژه بزرگ كنسانتره و گندله در منطقه خواف سرمایه گذاری شد و پروژه هایی كه در سال 93 در منطقه سنگان خواف درحد تحویل زمین بود، به اجرا درآمد.
وی با بیان اینكه پارسال یك واحد یك میلیون تنی كنسانتره در سنگان خواف به بهره برداری رسید، افزود: با اجرای چند پروژه راه اندازی واحد كنسانتره و گندله در سال های آتی، ظرفیت فرآوری گندله و كنسانتره در این منطقه به 10 میلیون تن می رسد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای تولید 10 میلیون تن فولاد باید حدود 22 میلیون تن ظرفیت برداشت معدنی وجود داشته باشد و در این راستا نیازمند تقویت ظرفیت های برداشت سنگ آهن و فرآوری كنسانتره و تبدیل آن به گندله هستیم.
علیرضایی اضافه كرد: با اقدامات صورت گرفته بزودی حدود 17.5 میلیون تن گندله در منطقه خواف تولید خواهیم كرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای دستیابی به هدف تولید 10 میلیون تن فولاد در استان و تبدیل این منطقه به قطب سوم فولادسازی، با توجه به وجود منابع سنگ آهن در خواف، برقراری توازن در زنجیره فولاد استان در دستور كار این سازمان قرار گرفته است.
علیرضایی افزود: برای رسیدن به اهداف مزبور 11 واحد تولید كنسانتره با ظرفیت اسمی تولید 22.2 میلیون تن در سال، 10 واحد تولید گندله با ظرفیت اسمی 25.4 میلیون تن در سال، 10 واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیت اسمی 9.4 میلیون تن در سال، 9 واحد تولید شمش فولاد با ظرفیت اسمی 7.72 میلیون تن در سال و شش واحد تولید نورد با ظرفیت اسمی 3.7 میلیون تن در سال اجرا شده است.
وی مجموع ظرفیت طرح و واحدهای فعال تولید كنسانتره در خراسان رضوی را 24.8 میلیون تن در سال عنوان و بیان كرد: كل نیاز استان به تولید كنسانتره 18 میلیون تن در سال است.
وی اضافه كرد: همچنین مجموع ظرفیت طرح و واحدهای فعال در زمینه تولید گندله در خراسان رضوی 25.4 میلیون تن در سال و كل نیاز برنامه استان 18 میلیون تن در سال است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه معادن خواف گفت: در پروژه كنسانتره ای كه پارسال در خواف به بهره برداری رسید مصرف آب به دو سوم استانداردهای معمول كنسانتره سنگ آهن رسید و فناوری به كاررفته در این پروژه منجر به كاهش مصرف آب شد.
علیرضایی كمبود نیروی مجرب در حوزه معادن سنگ آهن خواف را از مهمترین مشكلات این حوزه برشمرد و گفت: افزون بر این نیروهای بومی متخصص حوزه معدن در این منطقه ترجیح می دهند كه در مشهد مشغول فعالیت شوند.
وی بیان كرد: امسال سعی كردیم نیروهای انسانی فعال در حوزه معدنی خواف را به آموزشگاه های بهتر بفرستیم و در مراودات بین المللی با كشورهای دیگر آموزش این نیروها را در دستور كار قرار دهیم.
مجموعه كانسارهای سنگ آهن سنگان در فاصله حدود 300 كیلومتری جنوب شرقی مشهد، 68 كیلومتری جنوب غربی تایباد، 40 كیلومتری جنوب شرقی خواف و 18 كیلومتری شمال شرقی سنگان در استان خراسان رضوی و نزدیك مرز افغانستان قرار دارد.
معدن سنگ آهن حاوی سنگها و كانی هایی است كه دارای تركیبات آهندار هستند. سنگ آهن در فرایندهای فیزیكی و شیمیایی در كارخانجات فولادسازی پس از تهیه كنسانتره و گندله، فراوری شده و با جداسازی آهن آن از دیگر مواد و تركیبات، تبدیل به فولاد می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.