کد خبر : 4454
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 شهریور 1398 - 13:03

یادواره هفت شهید کارمند خواف برگزار شد

یادواره هفت شهید کارمند خواف برگزار شد

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایثار واحد خراسان رضوی، به مناسبت هشتم شهریور روز کارمند، یادواره شهیدان کارمند  شهرستان خواف،  دوشنبه چهارم شهریور در حسینیه الزهرا خواف برگزار شد.  رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواف  ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدا و تبریک روز کارمند گفت: هفته دولت، فرصت بسیار مناسبی می باشد

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایثار واحد خراسان رضوی، به مناسبت هشتم شهریور روز کارمند، یادواره شهیدان کارمند  شهرستان خواف،  دوشنبه چهارم شهریور در حسینیه الزهرا خواف برگزار شد.


 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواف  ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدا و تبریک روز کارمند گفت: هفته دولت، فرصت بسیار مناسبی می باشد تا مردم عزیز کشورمان  با نتایج  زحمات و تلاش های  بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور اصلی تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناکارآیی و ناتوانی بودن  نظام مقدس جمهوری  اسلامی، آشکارتر شود.
علی رمضانی ادامه گفت: وظیفه کارمندان این مرز و بوم  نظم و ترتیب و خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم است و خدمت شهیدان رجایی و باهنر به مردم شهید پرور ایران اسلامی تا جایی ادامه داشت که در این راه جان خود را فدا کردند و شهید شدند.
حسین سنجرانی فرماندار خواف در ادامه این یادواره اظهار داشت: رجایی و باهنر هر دو شهیدی هستند که با هم به جبهه های نبرد با قدرت های فاسد بودند. خداوند خواست که با هم از این دنیا هجرت کنند و به سوی او هجرت کنند و به مقام رفیع شهادت نائل آمده اند.
سنجرانی افزود: شهادت مرگی است، انتخاب شده، مرگی می باشد که انسان به سوی آن می‌رود نه آنکه به سوی انسان بیاید و اهمیت و ارزش شهید و شهادت نیز از همین جا سرچشمه می‌گیرد.
حجت الاسلام ذبیح الله شمسی نیا امام جمعه خواف در خاتمه این یادواره ادامه داد: شهدان رجایی و باهنر مدت بسیار کمی دوران ریاستشان بطول انجامید، اما همین دوران بسیار اندک دارای اخلاصی نیکو بودندکه امام حسین علیه السلام در روز عاشورا دنبال آن بودند.
وی افزود: شهادت نه یک مردن، بلکه یک انتخاب است، «ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله، اموات بل احیاء و لکن لا تشعرون» هر کسی را که در راه خدا کشته و شهید شد، مرده نپندارید؛ بلکه او زنده جاوید است ولیکن شما این حقیقت را در نخواهید یافت.
وی با بیان اینکه شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن می‌باشد، افزود: در قرآن کریم، حدود ده آیه به صورت صریح درباره کسانی که در راه خدا کشته شده باشند، وجود دارد. 
درپایان این یادواره از هفت خانواده شهید کارمند شهید ابراهیم سالاری، شهید علی محمد سلامی سدهی، شهید علی اصعر علیزاده، شهید علی اصغر حسن نژاد، شید مرتضی معتمدی، شهید عبدالوهاب رازقی و آزاده شهید عبدالواحد جلالی تجلیل بعمل آمده است.
گفتني است شهرستان خواف كه ٢٩٥ كيلومتر از مشهد مقدس فاصله دارد، ٩٧ شهيد، ۲۸۳ جانباز و ٣٤ آزاده تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كرده است.
انتهای پیام/
  لیست شهدای کارمند شهرستان خواف

رديفنام و نام خانوادگي شهيدتاريخ تولدتاريخ شهادتمحل شهادت
1ابراهیم سالاری08/03/133025/12/1363 جزیره مجنون
2علی محمد سلامی سدهی12/7/134102/01/1365شلمچه
3علی اصغر علیزاده06/02/134822/10/1365شلمچه
4علی اصغر حسن نژاد20/06/133827/11/1365شلمچه
5مرتضی معتمدی08/03/133501/12/1360جزیره مجنون
6عبدالوهاب رازقی01/02/133707/07/1361شلمچه
7آزاده شهید عبدالواحد جلالی15/02/134025/05/1375…..

حجت الله سالاري خبرنگار ايثار رضوي در خواف

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.