کد خبر : 4150
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 تیر 1398 - 11:51

تلاش برای تبدیل درمانگاه تامین اجتماعی خواف به پلی‌کلینیک

تلاش برای تبدیل درمانگاه تامین اجتماعی خواف به پلی‌کلینیک

رئیس شعبه تأمین اجتماعی خواف گفت: تلاش می‌کنیم درمانگاه تامین اجتماعی خواف به پلی کلینیک  تبدیل شود. به گزارش خواف نیوز محمد شریفی‌مند در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، درباره وضعیت احداث درمانگاه تامین اجتماعی اظهار کرد: ساخت این درمانگاه تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی پیرامون این که شبکه بهداشت و

رئیس شعبه تأمین اجتماعی خواف گفت: تلاش می‌کنیم درمانگاه تامین اجتماعی خواف به پلی کلینیک  تبدیل شود.

به گزارش خواف نیوز محمد شریفی‌مند در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، درباره وضعیت احداث درمانگاه تامین اجتماعی اظهار کرد: ساخت این درمانگاه تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی پیرامون این که شبکه بهداشت و درمان خواف برای اختصاص مکان و تجهیزات برای ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی اعلام همکاری کرد و اینکه تامین اجتماعی پیگیر استفاده از این همکاری نشد، افزود: موضوع مزبور بررسی شد و برای اینکه خللی در کار ساخت درمانگاه تامین اجتماعی وارد نشود و در مجموع ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در حد همکاری تامین اجتماعی و شبکه بهداشت و درمان محدود و بسنده نشود تامین اجتماعی از پذیرش این پیشنهاد پرهیز کرد و تمرکز خود را بر تسریع ساخت درمانگاه گذاشت و به همین سبب برای تبدیل درمانگاه تامین اجتماعی خواف به پلی کلینیک  تلاش می‌شود.

شریفی‌مند گفت: پس از وضعیت اقتصادی اخیر در کشور، کار ساخت این مرکز درمانی کند شد اما امیدواریم در آستانه هفته بهزیستی و تامین اجتماعی سال 1399 این مرکز افتتاح شود.

وی آمار بیمه‌شدگان اصلی و تبعی تامین اجتماعی خواف را بالغ بر 61 هزار نفر شمرد و گفت: تلاش‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی برای گسترش فرهنگ بیمه انجام شد و خوشبختانه این رقم نسبت به سال قبل، 11 درصد رشد کرد.

به گفته رئیس تامین اجتماعی خواف، 2 هزار و 130 کارگاه در این شهرستان فعال هستند و حدود 20 هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارند که با روند رو به گسترش فعالیت شرکت‌های صنعتی و معدنی در معادن سنگ آهن سنگان خواف، این آمار افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: تامین اجتماعی خواف برای پرداخت مستمری و هزینه‌های خدمات کوتاه مدت، ماهانه 25 میلیارد ریال هزینه می‌کند و برای گسترش دامنه خدمات تامین اجتماعی، قراردادهایی با پزشکان عمومی و متخصص، مراکز درمانی و داروخانه‌ها برقرار کردیم.

شریفی‌مند یادآور شد: تامین اجتماعی شهرستان خواف نخستین شهرستان در سطح کشور بود که بدون داشتن مرکز درمانی توانست مجوز برگزاری کمیسیون بیمه‌های خاص را دریافت کند.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی خواف درباره احتمال تخطی‌های قانونی کارفرمایان نسبت به کارگران گفت: این شعبه حدود 8 هزار و 500 مورد بازرسی در سال گذشته انجام داده است و امیدوارم اگر چنین موضوعی در خواف وجود دارد از جهت ناآگاهی کارفرمایان باشد، گرچه کارگران می‌توانند برای پیگیری موضوع به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنند.

ساخت درمانگاه تامین اجتماعی خواف در زمینی به وسعت 4 هزار مترمربع و زیربنای 2 هزار و 200 متر مربع از 8 اردیبهشت‌ماه 1397 آغاز و در آن زمان پیش‌بینی شد با داشتن بخش های دندانپزشکی، مامایی، تزریقات، پانسمان و جذب 45 نیروی انسانی و حضور پزشکان عمومی و متخصص و دندانپزشک ‌در 8 مهر سال جاری به بهره‌برداری برسد..

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.