کد خبر : 2660
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اسفند 1397 - 11:26

فرود 300 درنا ی خاکستری در زیستگاه های آبی خواف

فرود 300 درنا ی خاکستری در زیستگاه های آبی خواف

300 درنای خاکستری در زیستگاه های آبی خواف مشاهده و شمارش شد. به گزارش  خواف نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره محیط زیست خواف گفت: با پایش بند سلامی ( منطقه شکارممنوع سده ) به همت محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان،  300 قطعه درنای خاکستری که به تازگی

300 درنای خاکستری در زیستگاه های آبی خواف مشاهده و شمارش شد.

به گزارش  خواف نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره محیط زیست خواف گفت: با پایش بند سلامی ( منطقه شکارفرود 300 درنا ی خاکستری در زیستگاه های آبی خوافممنوع سده ) به همت محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان،  300 قطعه درنای خاکستری که به تازگی مهمان این بند تاریخی شده اند مشاهده و شمارش شدند.

سعید توانا افزود: حفاظت از این گونه مهاجر با توجه به آغاز مهاجرت در همه آبگیرها، برکه ها، سدها و بندهای سطح این شهرستان بصورت ویژه در دستور کار است  و  محیط بانان با هدف پایش و کنترل احتمالی بیماری آنفلوآنزا و نیز جلوگیری از شکار و صید پرندگان مهاجر فعال هستند.

وی گفت: بر اساس قانون، شکار هر قطعه درنای خاکستری حدود 12 میلیون ریال جریمه نقدی و بنا به تشخیص قاضی از 6 ماه تا سه سال حبس دارد.

رئیس اداره محیط زیست خواف افزود : علاوه بر درنا انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی همچون حواصیل خاکستری، حواصیل سفید، کشیم بزرگ، اردک سر سبز  ، خوتکا، مرغابی و آنقوت با آغاز فصل سرما به دشت‌های خواف مهاجرت می کنند و در آبگیر های سطح شهرستان  شش ماهه دوم سال را می‌گذرانند.

درناها پرندگانی بزرگ با پاها و گردن بلند، دم نسبتا کوتاه، بال‌های دراز و منقاری بلند و قطور هستند که ظاهری شبیه لک‌ لک دارند.

این پرنده گردنی بلند و نوکی کوتاه و قوی دارد، پاهای آن نیز بلند و بسیار قوی به رنگ خاکستری است و  به صورت گروهی مهاجرت می‌کند.

خراسان رضوی از کریدورهای حرکت پرندگان مهاجر از سمت سیبری است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.