کد خبر : 2537
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 اسفند 1397 - 9:08

مستندنگاری معماری در آسبادهای خواف آغاز شد

مستندنگاری معماری در آسبادهای خواف آغاز شد

برنامه ‘مستندنگاری بین المللی ورنادوک’ در آسبادهای شهرستان خواف واقع در جنوب خراسان رضوی آغاز شد. به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای شرق کشور امروز با بیان این مطلب گفت: کمپ بین ‌المللی مستندنگاری معماری بومی موسوم به ‘ورنادوک’ با همکاری میراث

برنامه ‘مستندنگاری بین المللی ورنادوک’ در آسبادهای شهرستان خواف واقع در جنوب خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای شرق کشور امروز با بیان این مطلب گفت: کمپ بین ‌المللی مستندنگاری معماری بومی موسوم به ‘ورنادوک’ با همکاری میراث فرهنگی خراسان رضوی و پایگاه آسبادهای ایران در نشتیفان برپا شده است.مستندنگاری معماری در آسبادهای خواف آغاز شد

رکنی افزود: در چارچوب این کمپ 21 شرکت کننده داخلی و خارجی از کشورهای فنلاند، ژاپن، تایلند و کامبوج کار مستندنگاری آسبادهای خواف را انجام می دهند.

وی گفت: نتایج و خروجی مستندنگاری این کمپ در پرونده ثبت میراث جهانی آسبادها در یونسکو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رکنی افزود: هدف از اشاعه‌ این شیوه‌ مستندنگاری در قالب کارگاه و دوره‌های آموزشی و کاری علاوه بر یادگیری مرحله به مرحله‌ کار مستندنگاری، آشنایی با تخصص شرکت‌ کنندگان و ایجاد ارتباطات بین‌المللی برای فعالیت بیشتر در این زمینه است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گفت: حاصل این کارگاه آموزشی، طراحی هایی در مقیاس دقیق از بنایی تاریخی و نمایش آنها در نمایشگاه محل مستندنگاری است.

رکنی با اشاره به اینکه مدت زمان دوره‌ دو هفته است افزود: هفته‌ نخست به اندازه ‌گیری دقیق و برداشت بنا و هفته‌ دوم به طراحی دستی و نهایی کردن طرح ها اختصاص دارد.

95 اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده شهرستان خواف در فهرست آثار ملی قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.