کد خبر : 2511
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اسفند 1397 - 9:17

کارگاه توجیهی ایجاد صندوق های خرد توسعه روستایی شهرستان خواف

کارگاه توجیهی ایجاد صندوق های خرد توسعه روستایی شهرستان خواف

کارگاه توجیهی توان افزایی برای مدیریت توسعه اقتصادی  با محوریت ایجاد اشتغال پایدار از طریق تشکیل صندوق های مردم محور محله روستایی  به ریاست عبدالرضا سپهری و باحضور دهیاران و تنی چند از روستای دستگاههای اجرایی شهرستان خواف برگزار شد. به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف ؛ عبدالرضا سپهری

کارگاه توجیهی توان افزایی برای مدیریت توسعه اقتصادی  با محوریت ایجاد اشتغال پایدار از طریق تشکیل صندوق های مردم محور محله روستایی  به ریاست عبدالرضا سپهری و باحضور دهیاران و تنی چند از روستای دستگاههای اجرایی شهرستان خواف برگزار شد.
به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف ؛ عبدالرضا سپهری هدف از برگزاری این کارگاه را اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان بیان نمود و گفت: خوشبختانه با نگاه توسعه محور استاندار خراسان رضوی به مناطق کم برخوردار تحت عنوان طرح مثلث اقتصادی و استفاده از تمام ظرفیت های منطقه ، امیدواریم شاهد توسعه اقتصادی در روستاهای شهرستان باشیم.
سرپرست فرمانداری خواف با تاکید بر وضعیت حاکم درجامعه ، یادآورشد: اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و راه اندازی صندوق های خرد روستایی در راستای توان افزایی و ایجاد اشتغال در سطح شهرستان موجب اعتمادسازی خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به شناسایی ظرفیت های هر روستا توسط دهیاران تصریح کرد: برطرف کردن مشکلات واحد های تولیدی و مشاغل خانگی و حل موانع جهت دستیابی به اشتغال پایدار و توانمند سازی جوامع محلی روستایی و مرزی  از مهمترین مولفه هایی است که بایستی در این طرح مورد توجه ویژه قرار گیرد.
سپهری  افزود : تجربه ثابت کرده است برای توسعه اقتصادی باید به بخش خصوص نیز ورود پیدا کرد چرا که منابع و اعتبارات بخش دولتی جوابگوی این مهم نمی باشند  و دولت باید نقش نظارتی و پشتیبانی خویش را ایفا نماید.
وی نیروهای انسانی ، آموزش و کسب مهارت و همچنین منابع موجود در منطقه را از فاکتورهای اساسی دراجرای این طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: هنر شما دهیاران استفاده از نیروی انسانی و ظرفیت های موجود در روستا و ارائه آموزشهای کاربردی و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار در روستاست.
وی در ادامه به نحوه و ساختار مدیریتی صندوق های محلی پرداخت و بر ضرورت اجرای دقیق طرح مذکور تاکید نمود.
یوسف یوسفی نماینده معین اقتصادی شهرستان خواف نیز دهیاران را یکی از توانمند ترین افراد در روستا خواند و بر تقویت روحیه خودباورری تاکید نمود.
وی اقتصاد مردم محور را از بهترین مدل های توسعه اقتصادی عنوان کرد و افزود: اقتصاد دولت محور و اقتصاد متکی به بخش خصوصی به تنهایی قادر به ایجاد بسترهای مناسب برای اشتغال نخواهند بود. قطعها ورود مردم به این بخش و ایجاد صندوق های خرد محلی  می تواند حتی با سرمایه اندک منجر به درآمد پایدارگردد.
وی اقتصاد مقاومتی را واگذارکردن اقتصاد به دست مردم تعریف نمود و گفت: شما دهیاران از تمام ظرفیت ها و مشکلات روستا و بخش خود مطلع هستید،  بایستی با شناسیایی اولویت ها در صدد حل مشکلات اقتصادی قدم بردارید.
در پایان هر کدام از دهیاران نقطه نظرات خود را بیان و مقرر گردید دهیاران نیز با برگزاری جلسات توجیهی در مساجد روستا مردم را نسبت به این طرح آگاه نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.