کد خبر : 2481
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 - 8:13

وجود حدود ۱۰ اقامتگاه بوم گردی در خواف

وجود حدود ۱۰ اقامتگاه بوم گردی در خواف

به گفته مسئولان میراث فرهنگی خراسان رضوی شهرستان هایی از جمله نیشابور، خواف و گناباد بیشترین تعداد اقامتگاه های بوم گردی را دارند، حال آنکه رئیس اداره میراث فرهنگی خواف در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین می گوید: در این شهرستان میزان اقامت گردشگران در شب زیاد است و گناباد بیشترین تعداد اقامتگاه های بوم

به گفته مسئولان میراث فرهنگی خراسان رضوی شهرستان هایی از جمله نیشابور، خواف و گناباد بیشترین تعداد اقامتگاه های بوم گردی را دارند، حال آنکه رئیس اداره میراث فرهنگی خواف در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین می گوید: در این شهرستان میزان اقامت گردشگران در شب زیاد است و گناباد بیشترین تعداد اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی را دارد.

محمود باعقیده این نکته را نیز به سخنان خود اضافه کرد که هم اکنون ۱۰ اقامتگاه بوم گردی در خواف وجود دارد که ۵ اقامتگاه در حال فعالیت، ۳ اقامتگاه مجوز ساخت خود را دریافت کرده اند و بقیه نیز در حال ساخت هستند.

او بیان می کند: اگرچه در ابتدا این اقامتگاه ها وظیفه اسکان گردشگران را برعهده داشتند، اما در حال حاضر یکسری فعالیت ها از جمله اجرای برنامه های فرهنگی و سنتی را نیز به اقدامات خود اضافه کرده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی خواف البته در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برنامه اقامتگاه های بوم گردی در نوروز در این شهرستان چیست؟ یادآور می شود: علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی همچون نوروزگاه، اجرای برنامه هایی همچون کویرگردی و شترسواری نیز اخیرا در برنامه قرار گرفته تا نوروزی شاد و خوب برای گردشگران ایجاد شود.

باعقیده درباره اینکه آیا اقامتگاه های غیرمجاز بوم گردی نیز در خواف وجود دارد یا خیر؟، متذکر می شود: تعداد کمی در گذشته وجود اشت که با همکاری میراث فرهنگی و نیروی انتظامی پلمب شد.

منبع: قدس آنلاین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.