کد خبر : 2238
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 - 9:26

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان: پیشرفت 82.5 درصدی پروژه کنسانتره سازی فولاد سنگان / افتتاح پروژه در نیمه اول سال 98

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان: پیشرفت 82.5 درصدی پروژه کنسانتره سازی فولاد سنگان / افتتاح پروژه در نیمه اول سال 98

میرمحمدی گفت: مجموعه فولاد مبارکه هر آن چه در توان داشته از نظر مالی در اختیار فولاد سنگان گذاشته و فولاد سنگان نیز هر چه در توان داشته برای رسیدن به برنامه تولید تلاش کرده تا پروژه کنسانتره سازی 5 میلیون تنی به ثمر بنشیند. به گزارش خواف نوز به نقل از  می متالز، سید

میرمحمدی گفت: مجموعه فولاد مبارکه هر آن چه در توان داشته از نظر مالی در اختیار فولاد سنگان گذاشته و فولاد سنگان نیز هر چه در توان داشته برای رسیدن به برنامه تولید تلاش کرده تا پروژه کنسانتره سازی 5 میلیون تنی به ثمر بنشیند.

به گزارش خواف نوز به نقل از  می متالز، سید محسن میرمحمدی – مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان (از شرکت های تابعه فولاد مبارکه اصفهان) – در حاشیه بازدید مهندس حمیدرضا عظیمیان و معاونین شرکت فولاد مبارکه اصفهان و همین طور مدیرعامل هلدینگ میدکو به عنوان پیمانکار پروژه کنسانتره سازی 5 میلیون تنی فولاد سنگان که در تاریخ 5 دی 1397 در محل سایت این شرکت در سنگان-خواف خراسان رضوی صورت گرفت به سوالات خبرنگار «می متالز» پاسخ گفت که مشروح آن به شرح ذیل است:

آقای مهندس در مورد بازدید مهندس عظیمیان از مجموعه سنگان توضیح دهید.

قبل از هر چیز تشکر می کنم از زحمتی که کشیده شده از سمت هم دوستان و هم اصحاب رسانه، مجموعه فولاد مبارکه هر آن چه در توان داشته از نظر مالی در اختیار فولاد سنگان گذاشته و فولاد سنگان نیز هر چه در توان داشته برای رسیدن به برنامه تولید 2.8 میلیون تن گندله و کنسانتره در طبق اخلاص نهاده تا پروژه به نتیجه برسد.

ما مطمئن هستیم با توجه به مشکلاتی که در اجتماع همه ما درگیر آن هستیم مانند تحریم و دیگر موارد حتما در روند اتمام پروژه به فراز و نشیب هایی برخواهیم خورد اما در مجموعه فولاد سنگان در اینجا گرد آمده ایم که همین مشکلات را حل کنیم و این ها مسائلی هستند که از دست ما خارج است اما تلاش خواهیم کرد و حل شدنی هستند. اما چیزی که ما را نگران می کند بخش های زیر ساختی است. ما متاسفانه در حوزه زیر ساختی هنوز برق مان تامین نشده و در بحث آب با گرفتاری های جدی مواجه هستیم. مطمئن هستیم با ریاست جدید مجموعه ایمیدور آقای دکتر خداداد غریب پور جان تازه ای به این پروژه سنگان که از نظر من پاشنه آشیل پروژه های گندله و سنگ آهن می باشد دمیده شود و با اتمام پروژه طبق برنامه زمان بندی شده بتوانیم شرایط بهره برداری از آن را نیز فراهم کنیم.

آخرین وضعیت پروژه کنسانتره؟

آخرین وضعیت پروژه کنسانتره همانطور که مطلع شدید حدود 82.5 درصد هست. حتما می دانید تقریبا 10-15 درصد آخر بسیار سخت است – سینه کش آخر کوه است که نفس بر است – اما با حمایت فولاد مبارکه ما فکر می کنیم بتوانیم بر آن فائق بیاییم و در نیمه اول سال 98 پروژه را افتتاح کنیم.

هزینه این پروژه ها چقدر است؟

اگر بخواهیم به یورو و ریال بگوییم پروژه گندله سازی ما 103 میلیون یورو و 570 میلیارد توما ن ریالی است.

در کنسانتره پیش بینی می شود 550 میلیارد تومان و 142 میلیون یورو هم ارزی باشد و حدود 82 درصد این میزان هزینه شده است.

حضور آقای دکتر پورمند و آقای مهندس عظیمیان و شما در جلسه و سایر مدیران مسلما  نوید بخش شتاب و سرعت بخشیدن به پروژه خواهد بود.

بله، مسلما حضور مدیرعامل محترم شرکت فولاد مبارکه اصفهان – جناب آقای مهندس حمیدرضا عظیمیان – و معاونین فولاد مبارکه به عنوان هلدینگ کارفرما قدرت بیشتری به مجموعه برای حل مسائل می دهد و همینطور حضور آقای دکتر علی اصغر پورمند (مدیرعامل محترم میدکو) از طرف مجموعه پیمانکار نیز تاثیر گذار خواهد بود.

ما نیز تلاش نمودیم چیزی که لایق زحمات همکاران بود بخشی را به نمایش بگذاریم تا دیگران نیز نتیجه تلاش و زحمات همکاران ما را ببینند. البته باز هم کاملا امکان پذیر نشد. اما معتقدم با دیدن این نتایح و مشکلات و سختی شرایط کار، دوستان به حل مشکلات کمک بیشتری خواهند کرد.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

کد خبر: 28647
تاریخ: 1397/11/23 – 03:09
منبع: می متالز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.