کد خبر : 1985
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 دی 1397 - 17:00

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی:مردم منطقه خواف به داشته های خود توجه پیدا کرده اند و قیمت خانه های بومگردی در خواف میلیاردی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی:مردم منطقه خواف به داشته های خود توجه پیدا کرده اند و قیمت خانه های بومگردی در خواف میلیاردی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: این استان با بیش از سه هزار روستا 130 مجموعه بوم گردی دارد که 35 مرکز آن فعال است در حالی که برخی استانها بیش از 400 بوم گردی فعال دارند.ابوالفضل مکرمی فر افزود: در استان فارس یک بوم گردی روستایی با چند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: این استان با بیش از سه هزار روستا 130 مجموعه بوم گردی دارد که 35 مرکز آن فعال است در حالی که برخی استانها بیش از 400 بوم گردی فعال دارند.
ابوالفضل مکرمی فر افزود: در استان فارس یک بوم گردی روستایی با چند اتاق و یک وعده غذای روستایی جاذبه های گردشگری را برای خارجی ها فراهم کرده است و این خانه های گلی و مردم با صفا و با احساس موجب جذب گردشگر خارجی در این روستا ها شده است.
وی به بوم گردی موفقی در خواف اشاره کرد و گفت: این بوم گردی که گردشگران اروپایی را به سوی خود می کشد تا پایان سال پر است، اینک مردم منطقه خواف به داشته های خود توجه پیدا کرده اند و قیمت همان منازل در خواف میلیاردی شده است.
مکرمی فر افزود: قنات، باغ، نخلستان، پیست اسکی، ییلاق، غار، کویر، چشمه، باتلاق، آبشار، اماکن معدنی، سنگ نوشته، کوه، دره و رودخانه، دشت و یخچال طبیعی از جمله مکانهای طبیعی برای گردشگری هستند که بی تردید همه روستاهای بخش مرکزی از این قبیل موارد گردشگری دارند.
وی اظهار داشت: گردشگری با هدف تفریح و سرگرمی است که با سفر گردشگران به یک روستا و دیدن مناظر این هدف محقق می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: سردابه، قتلگاه، سنگ آسیاب، مقبره، خانه های قدیمی، حجاری، پل، آب انبار، مقبره امامزاده، قلعه، کاروانسرا، آتشکده، بافتهای تاریخی قدیمی و بقعه از جمله مکانهای تاریخی دینی است.
وی افزود: توسعه روستا تنها ساخت کارخانه های مختلف نیست ، اکنون باید به داشته های گردشگری طبیعی و تاریخی در روستاها توجه داشت ، هرچند صنعت گردشگری نیازمند زیر ساخت و تبلیغ است اما با کمترین هزینه فراهم می شود از این رو به آن صنعت بدون دود می گویند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.